תביעות קטנות נגד גן הילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

תביעות קטנות נגד גן הילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.02.2018

פעמים רבות הורי הילדים מגיעים למבוי סתום עם הגננת על נושאים כמו החזר דמי רישום לגן פרטי , הוצאת ילד מגן פרטי , עזיבת גן באמצע שנה , ביטול חוזה עם גן ילדים ועוד... איך נכון להתמודד משפטית עם סוגיות אלו?



מאת: עו"ד גבריאל בנטוב עוסק בדיני אינטרנט ובתחום האזרחי. יזם של אתר contracto.co.il פתרונות משפטיים אונליין


תביעות קטנות נגד גן הילדים

עזיבת גן באמצע שנה

לעיתים לצערנו יש צורך להוציא את הילד מהגן הפרטי באמצע השנה בשל מקרים שונים כמו טיפול לא נכון של הגננות, הילד לא מסתדר בגן וכד. דבר אשר מצריך ביטול חוזה עם גן הילדים. במצב כזה הפסיקה דורשת הודעה סבירה מראש, פעמים רבות רשום בהסכמים את מועד ההתראה מראש שהגן דורש. ישנם מקרים בהם בית המשפט לא יסכים למועד התראה כה ארוך כפי שניסח הגן ויעשה פרשנות סבירה בנסיבות העניין. מקרה בו פעוטון שדרש חודשיים התראה מראש וניתנה התראה של חודש בלבד. הייתה מחלוקת על פרשנות ההסכם בפס"ד ת"ק 39717-12-10 דותן זרקון נ' מאיר:
"לטעמי, הוראות ההסכם אינן ברורות וחד משמעיות. בסעיף 1 נרשם שיש מקום לחיוב בגין אותו החודש שבו ניתנת הודעה על הפסקה וכן בגין חודש נוסף. מאידך, בסעיף אחר נרשם שניתן לסיים את תקופת ההסכם בהודעה מוקדמת של חודש מראש. ההסכם נוסח על ידי התובעת, וממנו עולה חוסר בהירות באשר לתקופה שיש לשלם אם ניתנת הודעה מראש על הסיום. במצב דברים זה, אני סבורה כי יש לקבל את הפרשנות של הנתבעים, ולפיה יש לשלם עבור חודש מלא מראש. התוצאה היא שעל הנתבעים להשלים תשלום בגין 12 ימים."
 
לא די שיש לרשום הסכם ברור, נהיר, קריא וקוהרנטי ללא סתירות פנימיות. בית המשפט יעשה פרשנות להסכם בהתאם למתחם הסבירות, נכך נעשה בפס"ד הנ"ל:
"עם זאת, כפי שציינתי, מאחר שהוראות ההסכם פתוחות לפרשנות לכאן ולכאן, ואני מוצאת שפרשנותם של הנתבעים מסתברת באותה מידה כמו פרשנות התובעת, אני מוצאת לפסוק פיצוי בגין 12 ימים נוספים בלבד. אציין כי פרשנותם של הנתבעים אף מתיישבת עם מהותו של החוזה. מדובר בהסכם לטיפול בילד רך בשנים. משפחתון אינו מקום לימוד מסודר שבו שנת הלימודים מתחילה בתאריך קבוע ומסתיימת בתאריך קבוע. אין כל מניעה, בעת שמתפנה מקום, להתארגן להכנסת ילד אחר באמצע החודש או בפרק הזמן של שלושים הימים, ועל כן אין כל סיבה כלכלית להתראה של כמעט חודשיים מראש."
 
כלומר כאשר אין הסכם מספיק ברור בית המשפט יאלץ להפעיל שיקול דעת מה מהות ההסכם ומה מטרת המנסח והכל במתחם הסבירות בהתאם לאינטרסים של שני הצדדים.
 

כיצד נכון לבצע ביטול חוזה עם גן ילדים?

ראשית יש לעיין היטב בהסכם שחתמתם בתחילת השנה. טוב יותר תעשו אם תעברו על ההסכם טרם החתימה ותבצעו משא ומתן על הסעיפים המהותיים. בכל אופן יש להידרש לסעיף אשר מדבר על התראה מוקדמת. בדרך כלל הגן דורש התראה מראש של חודשיים ובכתב. במידה ואתם רוצים באופן מיידי להעביר את הילד מהגן ולא לשלם את היתרה. נסחו מכתב בו את מונים את הסיבות שהילד יעבור גן כמו מעבר מגורים או כל סיבה אישית אחרת. חשוב שיהיה טעם בסיבת המעבר כיוון שזה יכול לעזור לכם בהמשך במידה ותגיעו לתביעה קטנה.
 
 
בכל אופן, תעדו את המכתב העבירו את הילד מהגן ודרשו מהגננת להחזיר לכם את ההמחאות. פעמים רבות הגננות מפנות להסכם ואומרות שיש לתת התראה של חודשיים או לפי התקופה הכתובה בהסכם והן פודות את ההמחאה שניתנה. 

 

הודעה מוקדמת גן פרטי

ככל שנקלעתם לסיטואציה בה יש צורך להודיע בהודעה מוקדמת לגן כי ילדכם יעזוב בקרוב. כן יטיב לעשות את זה בהזדמנות הראשונה בכתב ולתעד את ההתכתבות. יכול שהגן יערים קשיים , לא רצוי לבטל המחאות ולבסוף, במידה ונגבה ממכם כסף יותר ממה שהינכם חושבים שהוא סביר ניתן לשקול תביעה. פעמים רבות הסעיפים של הגנים בנוגע לזמן ההודעה המוקדמת הינו חוקי והוא מופרז בדרישותיו. זמן סביר הוא חודש ככלל כמובן תלוי ממקרה למקרה.
 

החזר דמי רישום לגן פרטי

הסיטואציה היא כאשר הורי הילדים נדרשים לשלם מקדמה בכדי לשמור מקום לתחילת השנה עבור ילדיהם. כעיקרון לא הוגן לחלט את דמי הרישום במידה ולא נגרם נזק לגן וניתנה התראה עוד בטרם תחילת שנת הלימודים. עם זאת ישנו אינטרנט להגן גם על וודאות העסקית של הגננות. מתוך נקודת מוצא זו השופטים בתביעות הקטנות מפרשים את ההסכמים, את ההסכמות שבעל פה שהרי פעמים רבות לא מפרסמים את מדיניות הביטולים אלא מסתמכים על אמירה שבעל פה. בלית ברירה בפני בית המשפט לא נמצא כל הראיות ועליהם לקבוע אמות מידה סבירות לכל הצדדים ולהתנהל בצורה הוגנת. כלל אצבע הוא ככל שיותר מאוחר אתם מודיעים על ביטול ההשתפות של ילדכם במהלך השנה הקרובה יהיה הגיון עסקי לגבות ממכם את דמי הרישום. למשל מספר שבועות או ימים טרם תחילת השנה משאיר את הגן ללא סידור חלופי. לאחר תחילת השנה גם תשלום עבור חודש כאמור יכול להיות סביר וזאת למרות שילדכם כבר אינו בגן זה.

 

שלב הפניה לבית המשפט לתביעות קטנות

בלית ברירה כאשר ילדכם לא היה כלל בגן הספציפי בתקופה ששילמתם בשל פידיון השיק וזאת עקב מעבר הילד לגן אחר או למסגרת אחרת. נוצר מצב שהנכם משלמים פעמיים. תוכלו, ומומלץ לאחר ייעוץ משפטי פרטני למצוא כי יש סיכוי שתקבלו חלק מהכסף חזרה. תעדו  הכל, השיגו את ההסכם גם אם הגננת לא מסכימה לתת לכם עותק תוכלו להשיגו דרך בית המשפט במעמד המשפט.

 

התייחסות בית המשפט לתביעות עם הסכמים והפרות חוזה גן ילדים

ראשית בית המשפט בודק את תוכן ההסכם והמסגרת ההסכמית, טענות כמו פגם בכריתת  ההסכם יהיו קשות להוכחה כאשר ישנה חתימה וראיות להסמכת הצדדים. כך גם טענת עושק לא תישמע בקלות. אבל כן ניתן יהיה לטעון וזוהי טענה לגיטימית חוזה אחיד ותנאי מקפח. במצב זה בדוקים האם ההסכם חוקי על פי הדין.  סעיפים לא סבירים יורדו או ישונו לטעם סבירות בית המשפט.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו