איך לעזור לילדים לשפר כישורים, מיומנויות והישגים? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך לעזור לילדים לשפר כישורים, מיומנויות והישגים?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.10.2020

גם ללא קורונה תמיד יש חשש מפני הידבקות במחלות ויראליות אחרות, תזונה היא אחד הנושאים שהכי מעסיקים אותנו. כולנו מבינים כמה התזונה של הילדים שלנו משמעותית לחוסן של הילדים והנוער ומסייעת להם להיות במיטבם במהלך יום לימודים. 



מאת: דתיה יער, צוות מדעי אלטמן


איך לעזור לילדים לשפר כישורים, מיומנויות והישגים?
הנה צלחנו את הראשון בספטמבר, וההתרגשות הייתה בשיאה. השנה נוסף להתרגשות קלה, "בזכות" הקורונה, השינויים שהכניסה בחיינו, ובפרט באופן שבו היא משפיעה על מערכת החינוך, על הלימודים, על חיי החברה ועל התא המשפחתי המורחב. גם ללא קורונה תמיד יש חשש מפני הידבקות במחלות ויראליות אחרות, תזונה היא אחד הנושאים שהכי מעסיקים אותנו. כולנו מבינים כמה התזונה של הילדים שלנו משמעותית לחוסן של הילדים והנוער ומסייעת להם להיות במיטבם במהלך יום לימודים. 
 

איך תזונה עוזרת להישגים לימודיים 

אין ספק, כי למרות השפע ומגוון המזון שיש לנו, התזונה שלנו עלולה להיות דלה ברכיבים תזונתיים, בפרט אם מזון מתועש ומעובד מהווה חלק ניכר ממנה. לכן, חשוב שנכיר מהם אותם רכיבים תזונתיים שחיוניים לילדים שלנו במהלך יום הלימודים ונדע לספק להם אותה בדרכים יצירתיות. חשוב לזכור שילדים אינם יועצי התזונה של עצמם ולכן אנו ההורים יועצי התזונה שלהם לכן אין צורך לשאול את הילד מה אתה רוצה לאכול אלא להגיש לו את המזון שאנחנו חושבים שהוא הטוב ביותר בשבילו.
 
נטילה יומיומית של תוספי תזונה לילדים עשויה לתת פתרון נוח וזמין במקרים בהם התזונה היומית של הילד בררנית ולוקה בחסר, יחד עם הדגשת החשיבות בחינוך לתזונה נכונה המכילה את כל רכיבי התזונה החיוניים ביום. שמירה על עקרונות תזונה נכונה שיביאו את הילד למיצוי היכולות שלו היא אתגר קשה מבעבר.
 
קיימים רכיבים בתזונה שחסר בהם עלול לפגוע ביכולות הקוגניטיביות שניים מהם הם אומגה 3 וברזל שכדאי לשים לב אליהם. לאחרונה נערך מחקר שבוצע באוניברסיטת פנסילבניה ופורסם במגזין המדעי למדע המוח (The Journal of Neuroscience). במחקר, ע"י שימוש בטכנולוגיה מיוחדת, נמדדו ריכוזי הברזל בכמה מקומות במוח של 922 ילדים, מתבגרים וצעירים בריאים בני 8-26. נמצא כי ריכוז הברזל במוח קשור ליכולות שכליות, וכך שככל שרמת הברזל במוח עלתה כך גם היכולות הקוגניטיביות בגיל ההתבגרות ותחילת הבגרות, וכך גם להפך- ככל שרמות הברזל היו נמוכות יותר במוח כך גם היכולות השכליות נמוכות יותר בגיל הבגרות. מסקנת החוקרים הייתה כי מחסור בברזל יכול להיות אחת הסיבות לאינטליגנציה נמוכה בצעירים בריאים. 
 
חשוב לדעת כי המוח מתפתח בצורה מואצת עד לאמצע שנות ה-20 ומאז יש האטה בהתפתחות עד לגילאי הזיקנה. עקב כך חוקר המחקר, ד"ר בארט לארסן, ממליץ לתסף את הילדים בברזל עד אמצע שנות ה-20 על מנת לדאוג להתפתחות תקינה בגיל הקריטי, כאשר תיסוף במינון גבוה יש להיעשות תחת ייעוץ איש מקצוע. רמות של ברזל ניתנות לבדיקה בבדיקת דם פשוטה, כדאי לבדוק ובמידת הצורך לתסף. 
 
רכיב תזונה שנחקר רבות הינו אומגה 3 מחקרים רבים שפורסמו מצביעים על קשר הדוק בין צריכת אומגה 3 לשיפור הישגים אצל ילדים. מההיבט הפיסיולוגי יש קשר הדוק בין התפקוד המוחי לבין כמות חומצות שומן מסוג אומגה 3 המצויה בו.
חומצות שומן אלה תופסות כ – 27% מהמוח שלנו. חומצות שומן מסוג אומגה 3 הן חומצות שומן חיוניות, כלומר כאלה שאין באפשרותנו ליצר בעצמנו ולכן אנו זקוקים לאספקה סדירה שלהן משלב העוברות ובמשך כל חיינו.
 
מחקרים מצביעים על קשר בין מחסור באומגה 3 לבין מגוון הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים, דיסלקציה ובעיות מוטוריות. התרומה של אומגה 3 לילדים בכל הגילאים חיונית להתפתחות תקינה ולתפקוד תקין של מערכת העצבים. מתברר כי תוספת אומגה 3 ובמיוחד כזו העשירה בחומצת EPA עשויה לשפר את מיומנויות הלמידה, את רמת הקשב והריכוז. כמו כן, המחקרים מוכיחים כי אומגה 3 קשורה להתפתחות שכלית גבוהה ולהישגים בלימודים. 
 
ביוני 2006 התקיים הכנס הבינלאומי של ISSFAL (the International Society for the Study of Fatty Acids and Lipids) באוסטרליה. ממצאי אחד המחקרים שהוצג בכנס ודווח בהרחבה בתקשורת העולמית הראה שמתן תוספת אומגה 3 לילדי בית ספר יכול לשפר את יכולת הלמידה שלהם ולהפחית את מס' הימים שנעדרים מהלימודים עקב מחלות. חוקרים מדרום אפריקה עקבו אחרי 355 ילדים בגילאי 6-9. חצי מהילדים קיבלו 2 פרוסות לחם ביום עם ממרח בטעמים שונים מועשר בשמן דגים, וחצי מהילדים לא קיבלו תוספת שמן דגים. נמצא שהילדים שקיבלו תוספת אומגה 3 שיפרו את הזיכרון ויכולת הלימוד שלהם.
 

מה כדאי שהילדים יאכלו כדי ליהנות מתזונה מיטבית? 

אכילת פירות וירקות, דגנים מלאים וקטניות מספקת שפע של סיבים תזונתיים, פרה-ביוטיים, המעודדים שגשוג טבעי של חיידקים "טובים" במערכת העיכול. כמובן, ישנם גם מוצרי מזון מועשרים או שעשירים באופן טבעי בחיידקים פרוביוטיים, למשל יוגורט, שמכיל גם חלבון וסידן שאף הם חשובים בתזונת ילדים. עם זאת, ישנם מצבים בהם עדיף ליטול תוסף תזונה שמכיל זני חיידקים מסוימים, שנחקרו והוכחו כיעילים, בכמות מתאימה.  
 
המקור הטוב ביותר לברזל הוא בבשר ומוצריו. לכן, ההמלצה היא לשלב סוגים מסוימים בכריכים שאנחנו מכינים לילדים שלנו לבית הספר, כמו פסטרמה של עוף או של הודו. לילדים צמחונים אפשר להציע ממרח סרדינים או טונה או סלט ביצים. לטבעונים מומלץ לשלב בכריך טחינה גולמית או ממרחי חומוס או שעועית. ישנם מצבים מסוימים בהם יומלץ ליטול תוספי ברזל, למשל במקרה שמתגלה חוסר של ברזל בבדיקות הדם או לילדים שהתזונה שלהם היא בררנית ולוקה בחסר. 
 
בהזדמנות זו נזכיר, כי הרגלי אכילה חשובים מאד מגיל צעיר, ולא רק לשם הגברת הריכוז, הקשב, מיומנויות הלמידה ועוד. הם עשויים גם למנוע השמנה בגיל צעיר, שכידוע עלולה להוביל לעודף משקל בגיל מבוגר. כמו כן, הרגלי אכילה טובים תורמים גם הם להגנה הטבעית של הגוף, מסייעים במניעת הידבקות ממחלות, וכן מועילים לבריאות הילדים ולהתפתחותם השכלית, הרגשית והחברתית.  



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו