אוננות אצל פעוטות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

אוננות אצל פעוטות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 13.05.2010

ילדים מגלים את גופם מגיל צעיר וגם את התחושות שהם יכולים להפיק ממגע בעצמם. מהי תופעת האוננות אצל פעוטות? האם זה טבעי שילדנו יאונן בגיל כה צעיר? האם היא דומה לאוננות אצל מתבגרים ומבוגרים? מתי עלינו להגיב אם בכלל? איך נגיב בצורה שתהלום את ההתפתחות המינית והאישית של ילדנו ותכוון אותם להתנהגות שתואמת את ציפיות החברה?



מאת: דנה גזית


אוננות אצל פעוטות

ילדים מגלים את גופם מגיל צעיר וגם את התחושות שהם יכולים להפיק ממגע בעצמם. מהי תופעת האוננות אצל פעוטות? האם זה טבעי שילדנו יאונן בגיל כה צעיר? האם היא דומה לאוננות אצל מתבגרים ומבוגרים? מתי עלינו להגיב אם בכלל? איך נגיב בצורה שתהלום את ההתפתחות המינית והאישית של ילדנו ותכוון אותם להתנהגות שתואמת את ציפיות החברה? אם אתם הורים לפעוט או פעוטה צעירים ונתקלתם בילדכם מאונן ודאי נתקלתם בשאלות אלו ואחרות ומצאתם עצמכם מתנסים ותוהים מה הן, אם בכלל, התגובות הנכונות.

אוננות בגיל הרך

פעוטים מגלים את העולם דרך מחקר וניסוי, כך גם כשמדובר בגופם ובמגע בעצמם. כן, ילדים מתבוננים מסביבם על הגוף של אימא ושל אבא ומבחינים בהבדלים באיברי המין. אין גיל מוחלט שבו ילדים מתחילים לעסוק בגופם ובגופם של הסובבים אותם, הם עושים זאת מגיל צעיר מאד. תוך כדי גילוי האיברים הפרטיים שלהם, ילדים מתחילים לגעת באיברים אלו, אם מסקרנות או כדי לחוש הנאה. לכן, כדאי לתת את המקום לסקרנות של הילד, לענות על שאלותיו ואפילו ליזום עימו שיחה על הנושא שמעסיק אותו.

למה פעוטים מאוננים?

אם כך, יש ילדים צעירים שייגעו באיבריהם הפרטיים מתוך סקרנות, יש כאלו שייהנו מהמגע וכמובן במקרה של תגובות קיצוניות מהסביבה, יכולה להתגבר ההתעסקות של הילד באיברים אלו. ילדים מושפעים מאד מתגובות המבוגרים לפעולותיהם, ואם ילד ישים לב כי הפעולה בה הוא נוקט מושכת את תשומת ליבם של המבוגרים מסביבו בצורה יוצאת דופן, ברוב המקרים הסבירות היא שיגביר את תדירות הפעילות. לא תמיד ברור, אם כמו אצל מתבגרים ומבוגרים ילדים צעירים כל-כך מאוננים כדי להגיע לפורקן מיני (אורגזמה). לעתים מדובר בחיכוך של איבר המין על רגל של מבוגר או על שולחן, כיסא, כדי לחוות גירוי ולעתים מדובר בדרך לפרוק תסכולים ומתחים מהפעילות עצמה. יש להבחין בין חיכוך מתמשך מישיבה במפגש או אחר הצהריים בבית לבין ליטוף של האיבר.

האם נגיב לאוננות ומתי?

ברור שיש לשקול כל מקרה לגופו ולהחליט לפי הצורך. באיזו תדירות הילד מאונן? האם מדובר בפעילות שקורת אצל חברים בבית, בגן או רק בבית? אם מדובר בפעילות שקורת במקומות רבים ומונעת מהילד להתפנות לעיסוקים התואמים את גילו וצרכיו, כדאי ליידע את הגננת ולקבל ממנה חוות דעת והפנייה לייעוץ מקצועי במידה ונמצא לנכון.

 

במידה ואכן מדובר בילד שעוסק בחיכוך איבריו בתדירות גבוהה, מומלץ להגיב אליו בשקט ולא בצעקות מרחוק, כדי שלא ייבהל ולא יובך. כדאי להזמין אותו לעסוק בפעילות בה עוסקים כרגע ולומר לו כי אם החיכוך נעים לו, יוכל הוא להמשיך בכך כשיהיה לבדו ולא לעיני חבריו.

אם מדובר בילד שבזמן מסוים נוהג לגעת בעצמו בצורה מוגבלת, אפשר לומר לו בצורה נעימה ומכובדת שאת מבינה כי המגע נעים לו, אך אנו נוהגים לגעת בעצמנו כשאנו נמצאים לבד, באמבטיה, או במיטה.

תיווך מיני נכון

עקרונות היסוד בתגובותינו לילדנו הם להשתמש במושגים חיוביים כמו איפה כן לאונן, ולתמוך בו בכך שנבהיר כי אנחנו יודעים שזה נעים... כדאי להשתדל להימנע ממה "לא לעשות"... כדאי לשמור על תגובה חיובית שנותנת לילד תחושה שזה בסדר ולגיטימי לגעת בעצמו. כדאי גם לפנות אל הילד בצורה פרטית, ולא להגיב בצורה שתביך אותו לעיני האחרים. מה שכן – אל תהססו להתייעץ עם גורם מקצועי במידה ואתם מוטרדים מתדירות ואופן האוננות. שכן אם אנו מודאגים ומוטרדים הילד עלול לחוש רגשות אשמה בעקבות האוננות ובודאי שלא נרצה לגרום לו אשמה וחרדה סביב מיניותו

 

ספרים, מאמרים או הזמנת חומר מקצועי רלוונטי (חלקם יגיעו אליכם בדיוור ישיר) יעניקו לנו ידע שיחשוף אותנו לתופעות שמופיעות לכל אורך ההתפתחות ויתנו לנו קנה מידה מתי מדובר בתופעה התפתחותית ו"טבעית" ומתי כדאי לשם לב למשהו חריג יותר.

 

המאמר בחסות אופסט-קולור – דיוור ישיר




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו