האם הילדים שלכם עוזרים בבית? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

האם הילדים שלכם עוזרים בבית?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 29.08.2011

האם נדמה לכם שלא כדאי להטריח את הילדים בעבודות הבית כדי שתהיה להם ילדות נפלאה ללא חובות ומטלות? האם  אתם מגדלים פרזיטים קטנים שבגיל עשרים יחיו בבית מלוכלך עם הררי כביסה, פשוט כי הם התרגלו שהכול עושים בשבילם? רגע לפני שיהיה מאוחר מדי הגיע הזמן שהילדים יתחילו לקחת חלק במשימות הבית.



מאת: יעל סנדלר


האם הילדים שלכם עוזרים בבית?

האם נדמה לכם שלא כדאי להטריח את הילדים בעבודות הבית כדי שתהיה להם ילדות נפלאה ללא חובות ומטלות? האם  אתם מגדלים פרזיטים קטנים שבגיל עשרים יחיו בבית מלוכלך עם הררי כביסה, פשוט כי הם התרגלו שהכול עושים בשבילם?

רגע לפני שיהיה מאוחר מדי – ואולי – אף פעם לא מאוחר מדי -  הגיע הזמן שהילדים יתחילו לקחת חלק במשימות הבית.

המסר לילדים צריך להיות: הבית של כולנו, וכולנו עושים למען הבית כך שיהיה נעים יותר לחיות בו. בכל גיל הילד יכול לעזור על פי יכולתו. ילד שמרגיש שהוא נותן ועוזר קשור יותר לבית וגאה יותר שהוא חלק ממנו.

עזרה בבית היא לא מילה גסה. והקניית גבולות, יקנו לילדים שלכם תחושת שייכות.

 

איך הילדים יכולים לעזור בבית? ובאיזה גיל אפשר לעשות מה?

גיל שנתיים

הוצאת כביסה מהמכונה לגיגית – איזה אושר, כביסה רטובה בקיץ, יוצאת ממכונת הכביסה לגיגית – איזה יופי.

מסירת כביסה רטובה לפני תלייתה על החבל.

אם אתם גרים בדירה גבוהה, הסבירו לפעוטות שרק אתם תולים כביסה, הרחיקו כיסאות וחפצים מקרבת החלון. הילדים יכולים בהחלט להגיש לכם כביסה לתלייה. בכל פעם פריט אחד. דברו איתם, הסבירו להם, עכשיו נתת לי מכנסיים של אבא. ואלו הגרביים החמודים של מיכל. יופי של עזרה שיכולה להיות זמן של הנאה משותפת, ואל תשכחו להחמיא על העזרה. "לא הייתי יכולה לתלות את הכביסה בלעדייך", ו"איזה יופי שאת יכולה לעזור", ועד "כמה יפה אתה עוזר לאמא".

 

גיל שלוש

ניקיון

התחילו בניקיון של השולחן שבו הילדים אוכלים. תחזיקו מגבונים על שולחן האוכל, ולמדו אותם לנקות עם מגבונים. בהתחלה בכל פעם תגמר חבילה שלמה, אבל עם הזמן המגבונים יפחתו, וגם הילדים ישמחו שיש להם פחות לנקות, ויבינו את הקשר בין אכילה יפה מעל הצלחת, לניקיון שנשאר אחרי האוכל על השולחן.

מטאטא קטן

אני לא מכירה ילד שלא אוהב לטאטא. בגן הילדים הילדים מטאטאים את השביל ואת העלים. בבית הם יכולים לטאטא משחקים למקום אחד על הריצפה, או כל דבר אחר. המטאטא הקטן נוח להם לאחיזה והם מתלהבים ממנו. בכלל – מטאטא קטן ויעה עם ידית, כזה שלא צריך להתכופף וניתן לאסוף אליו את הדברים שהילדים יטאטאו, יגרום בדרך כלל שמחה גדולה בבית. סט מהודר של מטאטא ויעה עם דוגמאות פרחים עולה קרוב לחמישים שקלים. הרבה פחות מצעצוע לא מאוד יקר. התמורה – מלאה לכסף שלכם, רוב הילדים עד גיל ארבע חמש, יחשבו שהבאתם להם יופי של צעצוע חדש.

משפך

משפך קטן גם הוא משמח מאוד את הילדים הקטנים וגם את הגדולים. אם אין לכם גינה, אפשר ללמד להשקות בעדינות את העציצים בבית, תנו לילדים אחריות. תראו להם מה קורה אם הם שוכחים להשקות, והצמח מתייבש. זאת הזמנה נחמדה גם לחדש שתילים בבית, ולדאוג לכמה עציצים חדשים במשתלה קרובה. הילדים יבחרו צמחים שמוצאי חן בעיניהם, וזאת יכולה להיות התחלה נהדרת לטיפול מסור בהמשך.

אם יש לכם ילדים מתחת לגיל שלוש, אל תשאירו משפך עם מים במקום נגיש, זה עלול להיות מסוכן.

מיון

מגיל שלוש ומעלה.

הילדים מאוד אוהבים למיין. סדרו להם קופסאות, ובקשו למיין קופסת משחקים לפי סדר, למשל כל הבובות יחד, הגולות יחד, ודי וי די יחד. לילדים שלא יודעים לקרוא, ציירו ליד הקופסא ציור מתאים. פעולת המיון עשויה לתרום במיוחד לילדים עם הפרעות קשב וריכוז.

קניות

בעת עריכת הקניות אתם יכולים להיעזר בילד, שיביא שקיות לירקות, יכניס ירקות שבחרתם לשקית. הילד יכול לעזור בהבאת פריטים ממתקני תצוגה שאינם גבוהים.

הגעתם הביתה? כל אחד שיוצא מהאוטו סוחב משהו. מגיל שנה. גם אם העזרה היא בסחיבת שקית עם שני צבעים מהאוטו הביתה. המסר חשוב, וגם ההרגל.

החלפת סדינים

בקשו מהילדים עזרה, לפי הגיל. עד גיל ארבע יותר קל להוריד סדינים מהמיטה מאשר למתוח סדין גומי, למדו את הילדים שביום שישי אחר הצהריים, כל אחד מוריד את הסדינים והציפית שלו ומכניס אותם לכביסה, ואתם ההורים או הילדים הגדולים יותר בני החמש והשש, או ביחד עם ילד גדול, מחליפים את הסדינים והמצעים. ילד שלא יזרוק לכביסה את המצעים שלו, יישאר עוד שבוע עם מצעים קודמים. . הילדים ישמחו לשתף פעולה.

ארוחת ערב.

אין סיבה שרק המבוגרים יכינו ארוחת ערב. הילדים- מגיל ארבע – יכולים לנקות את השולחן, לפרוש מפיות או מפה, להוציא מים וכוסות לשולחן, ואז המבוגר יכין את ארוחת הערב, עם הילדים או לבד. אצלנו הילדים מכינים את כל מה שלא קשור באש או בסכינים, הם מערבבים את הביצה, מגישים לשולחן את הגבינות.

מילה טובה

זכרו להחמיא לילדים לאחר כל ניסיון או רצון להיות שותפים בעבודות הבית, גם אם זה לא בדיוק מצליח להם, גם אם משהו נשפך או התלכלך חשובה הכוונה שלהם והסבלנות שלכם. אל תציעו ממתק כאות הוקרה, הילדים לא צריכים לקשור ממתק לעשייה שהם עושים. תוכלו להכין להם כרטיסיה, ובכל שבוע ביום שישי להעניק להם הפתעה. כך תלמדו אותם גם סבלנות ואיפוק.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו