הקניית הרגלים לארוחה משפחתית - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הקניית הרגלים לארוחה משפחתית

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 17.03.2010

ארוחה משפחתית הינה חוויה משותפת וחשובה לצורך בניית הקן המשפחתי, וחשובה לא פחות לילדיכם כחלק מהקניית הרגלי התנהגות וכיבוד אב ואם. היא אינה חייבת להיות נטל אלא יכולה להיות זמן איכות משפחתי דרכה ניתן לדבר על נושאי היום ולשמוע את אשר על ליבם של הילדים. יעלה בן דור מנכלי"ת "קופר- אסטרטגיות למידה וחינוך" מסבירה כיצד ומתי ניתן להתחיל בהרגל זה.



מאת: יעלה בן דור מנכ"לית חברת "קופר-אסטרטגיות למידה וחינוך"


הקניית הרגלים לארוחה משפחתית

מתי להתחיל?

אם הם עדין תינוקות הרגילו אותם עוד בעודם יושבים על כיסא התינוק, אם ילדכם גדולים יותר היום זה זמן מצויין להתחלה אין טעם לחכות התחילו עכשיו ויפה שעה קודם.

כיצד מתחילים? צריך להחליט על ארוחה משותפת אחת ליום אומנם בהתחלה זה קשה כמו כל הרגל אולם אם תתמידו ההרגל יוטמע מהר מהמצופה. חשוב לא להתחיל בארוחה גדולה ושופעת מנות הרי בהתחלה בסה"כ אנו מקנים הרגלי ישיבה לאט לאט נוכל להגדיל את זמן הארוחה ולשחק באופי הארוחה המתאימה לנו, שהרי עד אז ההרגלים יהיו יציבים.

לפני הארוחה

כבו מכשירי טלוויזיה ורדיו, תדאגו לסביבה רגועה ולא מלחיצה זהו זמן רוגע גם עבורכם צלצול טלפון נייד יכול להדחות ע"י אימרה נמוסית כגון "אנחנו אוכלים, אחזור אליך מאוחר יותר". כמו שלכם לא נעים כשאתם יושבים בבית קפה עם חברים והם מדברים בסלולרי כך גם לילדיכם לא נעים שתעשו שיחות בזמן שהם אוכלים.

בזמן הארוחה

חשוב שגם אתם תאכלו ולא רק ילדיכם, החשיבות היא בארוחה משותפת ולא האכלה והמתנה שהילדים יסיימו את ארוחתם, הקפידו כי כולם מתחילים לאכול ביחד וגם אם רק מוציאים עוד דבר קטן מהתנור דאגו שיושבי השולחן יחכו שכולם התיישבו בכדי שתתחילו את הארוחה באותו הזמן.

שאלות כגון איך היה בגן?במה שיחקם? עם מי?איזה חג מתקרב? ואיזה שיר למדתם ימצאו מענה במיוחד בזמן הארוחה שבו אתם ישובים סביב השולחן ללא גירויים סביבתיים.

הקפידו שכל זמן הארוחה כולם ישובים ואף אחד לא קם עד שהאחרון הסועדים סיים את ארוחתו.

בזמן הקניית ההרגלים לקראת סוף הארוחה כשאתם רואים כי הילד עומד לסיים שימו לכם דבר נוסף קטן לאכול, סיטואציה זו שהוא סיים את ארוחתו ואתם עדין אוכלים ממחישה לילד את העקרון כי לא קמים עד שכל יושבי השולחן מסיימים. שימו לב כי לרוב, ילדים יסיימו לפנינו את האוכל ולכן חשוב להראות גם מצבים הפוכים. אם ירצו לקום תגידו "אמא/אבא לא סיימו לאכול נא להמתין בסבלנות" אם יתנגדו אל תוותרו הושיבו בחזרה וחזרו על המשפט, אם אתם מאמינים בענישה אל תהססו שלחו לחדר כשהעקרון הוא לא לוותר ולהחזיר לישיבה סביב השולחן.

אין לי ספק כי מאבק מסוג זה גורם לתהפוכות נפש אולם החזרה לשולחן הכרחית על מנת להראות כי לא משנה מה החלטתם הם חוזרים לשבת עד שכולם מסיימים לאכול.

טיפ קטן וחשוב

כאשר ילדיכם חוזרים ומתיישבים בשולחן למעשה השגנו את מבוקשתנו לכן קחו ביס, שניים לא יותר, תגידו "אמא/אבא סיימו אפשר לקום". לאחר מאבק ישיבה, חשוב שהאכילה תהיה ממש לקראת סיום במיוחד בשלב הטמעת ההרגלים המטרה היא להקנות הרגלים ולא לייאש אותם בהמתנה ממושכת.

כמובן שסיטואציה להמחשה כמו זו אינה חייבת להעשות כל יום ולהיפך עשייתה באופן גורף תגרום לאי רצונם לשבת סביב השולחן, אולם חשוב שילדיכם יכירו גם מצבים בהם הם לא הראשונים שמסיימים מהצלחת.

ארוחות משפחתיות וחגים

אל תפסיקו את מנהגכם גם בארוחות גדולות יותר כמו ימי שישי או חגים, אולם אז היו רכים וקשובים יותר לזמן הקימה, אם הארוחה ממושכת אל תפסלו אופציה שהילדים יקומו בין מנות הארוחה אולם יחד עם זאת חשוב שלא ינתן פתח לפריצת גבולות. בארוחות מורחבות לרוב ישנם ילדים נוספים תעשו תיאום ציפיות עם ההורים האחרים, האם אתם רוצים שהילדים יקומו מיד אחרי המנה העקרית? האם רצונכם כי כל פעם שילד מסיים את אשר בצלחתו יקום לשחק ויחזור למנה הבאה. תיאום ציפיות חשוב כי מאוד קשה להתעקש על כך שישבו בזמן ששאר הילדים משחקים בסלון. גם אם לא נענתםלרצונכם לפחות אתם יודעים כי ההורים האחרים ינהגו בצורה כזו או אחרת ותהיו מוכנים. כלומר ברגע שאתם מודעים לכך שלאחרים לא מפריע שהילד יקום כשמסיים מנה תכינו את עצמכם לכך ותחליטו כיצד לנהוג. האם לוותר לילדיכם או להתעקש שימתינו בכל זאת שכולם יסיימו.  אם החלטתם שאתם רוצים שילדיכם ימתינו, אם הם קמים תגידו להם "עוד רגע אמא/אבא עדין לא סיימו לאכול" תאכלו כפית שניים ותנו לילדיכם ללכת לשחק, החשיבות כאן היא שוב ההבנה שגם במקומות אחרים כללי הבית לא משתנים.

נסו לראות מה מתאים לכם לפי הסיטואציה ולמקום הארוחה. אל תנעלו על דרך אחת כי מה שנכון ועובד אצל סבא וסבתא לא בהכרח יעבוד טוב אצל חברים. זכרו כי העקרון המוביל הוא האכילה המשותפת והקימה הראשונית היא רק באישורכם ולאחר שאתם סיימתם לאכול.

דרך הארוחה המשפחתית ילדיכם לומדים להכיר לכם תודה ורוכשים לכם כבוד אל תזלזלו בערך הארוחה אלא נהפוך הוא נסו להפיק ממנה את המיטב. שימחו על כך שביום עמוס וארוך אתם לוקחים פסק זמן להנות עם האנשים החשובים ביותר, להנות עם בני משפחותיכם.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו