כלים פרקטיים לחינוך ולגידול ילדינו, שיגרמו לנו לאושר - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כלים פרקטיים לחינוך ולגידול ילדינו, שיגרמו לנו לאושר

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.04.2023

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שאנו עושים כהורים היא 'לתקתק' את הילדים. יש לנו הרבה לחץ מהיומיום ומהעבודה. אנו מגיעים הביתה במוד של 'נתקתק את הילדים ונשלח אותם לישון', אבל בעצם אנו מתקתקים את חיינו איתם. 



מאת: אופירה אדרי, מדריכת הורים ומומחית לגיל הרך המלווה משפחות בכל אתגרי ההורות ובעיקר בגיל הרך. 


כלים פרקטיים לחינוך ולגידול ילדינו, שיגרמו לנו לאושר
ההורים של היום נמצאים בדיוק באמצע, הכלים המוכרים להם ואלו שהסביבה הקרובה מייעצת להם להשתמש בהם אינם תואמים למציאות החדשה שבה הם אמורים לגדל את ילדיהם הקטנים. אז מה צריך לעשות על מנת שלא נהיה חסרי אונים כהורים לפעוטות, ומהם הכלים הפרקטיים הטובים ביותר לחינוך ולגידול ילדינו, שיגרמו לנו לאושר?
 
אחת הטעויות הנפוצות ביותר שאנו עושים כהורים היא 'לתקתק' את הילדים. יש לנו הרבה לחץ מהיומיום ומהעבודה. אנו מגיעים הביתה במוד של 'נתקתק את הילדים ונשלח אותם לישון', אבל בעצם אנו מתקתקים את חיינו איתם. 
כשהם גדלים הם כבר "לא סופרים" אותנו, אז מה כבר נשאר לנו איתם? כשעתיים ביום כשאנחנו מגיעים הביתה עד שהם הולכים לישון? כשיש לנו ישיבה חשובה או מצגת להציג בעבודה אנחנו לא נותנים לאף אחד להפריע לנו, אבל בבית כולם יכולים להתקשר אלינו ולסמס לנו. כתוצאה מכך אנו לא בקשב ללקוחות הכי חשובים שלנו שתמיד יהיו שם - ילדינו. חשוב להבין שהזמן שלנו איתם הוא יקר ערך במיוחד עבורם. הילדים שלנו יקבלו ערך עצום - אם נצליח בזמן הקצוב הזה איתם, להתנתק מהכול ולהיות רק איתם. 
ההורים של היום חונכו על ידי הוריהם בשיטות חינוך של פעם. הכלים הישנים אינם מתאימים לדור החדש, המהיר שגדל על מסכים וכל המידע נמצא בכף ידם הקטנה, בתזוזת אצבע על המסך. ההורים של היום נמצאים בדיוק באמצע, הכלים המוכרים להם ואלו שהסביבה הקרובה מייעצת להם להשתמש בהם אינם תואמים למציאות החדשה שבה הם אמורים לגדל את ילדיהם. 
 

אז מה צריך לעשות על מנת שלא נהיה חסרי אונים כהורים, ומהם הכלים הפרקטיים הטובים ביותר לחינוך ולגידול ילדינו, שיגרמו לנו לאושר?

  1. בקשו עזרה מהפעוט שלכם ולא משנה מה גילו. אם תתאמצו מספיק תוכלו למצוא משהו שאפשר לבקש ממנו לעשות על מנת לעזור לכם. תופתעו לגלות כמה אושר וסיפוק דבר כזה פעוט יכול להסב לפעוט האישי שלכם. 
  2. עודדו את הפעוט שלכם להאמין בעצמו וביכולותיו בעיקר כשהוא קצת מתקשה. אל תעשו במקומו את הפעולה, כי זה יגרום לו לאמונה ההפוכה שהוא אינו מסוגל. 
  3. כל רגע ביום הוא הזדמנות נפלאה לומר: "אני אוהב.ת אותך". אין צורך לחכות רק ל'רגעים חגיגיים' כשהוא הולך לגן, כשנפרדים או כשהוא אומר לכם שהוא אוהב אתכם. כשאתם מרגישים את זה, פשוט שתפו את הפעוט שלכם ברגש זה, כי כל רגע ביום הוא הזדמנות נפלאה. 
  4. בחרו מועד אחד לפחות, שבו אתם נמצאים עם הפעוט שלכם והטלפון שלכם נמצא בחדר מרוחק מכם, למשך חצי שעה לפחות. בזמן הזה צרו כמה שיותר קשר עין תוך כדי המשחק, השיח איתו או כל פעולה אחרת שאתם עושים יחד. תהיה לכך תרומה משמעותית בהתפתחות הרגשית והאינטלקטואלית שלו. 
  5. ריקדו עם הילדים שלכם. מיצאו 4-3 דקות פנויות בלוח הזמנים שלכם, בין אם פעם ביום או פעם בשבוע, העיקר מיצאו את כמה הדקות האלה, השמיעו שיר כייפי שאתם אוהבים וריקדו עם הילד שלכם. תחושת האושר שתציף את כל כולו צפויה לזלוג גם אל תוך גופכם. 
  6. שבחו ועודדו את הניסיון, הדרך והמאמץ שעושה הפעוט שלכם ואת זה שהוא לא ויתר לעצמו.
    אולי היה לו קשה ואולי הוא פחד, אבל הוא התאמץ והשתדל ועל זה מגיעים לו שבחים. בין אם הצליח או לא, המאמץ נעשה על ידו. השבחים שיקבל, בלי קשר לתוצאה, יעודדו אותו לנסות שוב בפעם הבאה. 
  7. רישמו בכל יום לפחות משהו אחד חיובי שראיתם אצל הילד שלכם, שהקסים אתכם, העלה חיוך על פניכם, ריגש או גרם לכם גאווה. בסוף היום שתפו את הילד במה שרשמתם והרגשתם .תהיה לכך השפעה רבה על תחושת הערך שלו ועל תפיסת עצמו כמוצלח, אהוב, משמעותי ועוד. 
  8. העניקו גבולות באהבה. הפעוט שלכם זקוק לגבולות הרבה מעבר למה שאתם זקוקים להם. גבולות אלו מהווים עבורו עוגן ויקנו לו ביטחון כשהוא ייצא לגלות את העולם. אם תזכרו את זה ,יהיה לכם קל יותר להעניק לו אותם ולו יהיה קל לאהוב את גבולות אלו.
  9. חג או חופשה הם הזדמנות נפלאה לבילוי מיוחד שאינו בשגרה. זה ממש לא צריך להיות 'אירוע' או בילוי מתוכנן לפרטים, גם לא נסיעה או יציאה מחוץ לבית, אלא משהו ממש פשוט ואחר ממה שאתם רגילים לעשות במשפחה. זה כבר יהיה מיוחד ונפלא עבור הפעוט שלכם.
  10. למדו את הפעוט שלכם להביע רגשות בכך שתשתפו אותו ברגשות היומיומיים שאתם חווים: אני עצובה עכשיו, אני מתרגש, אני גאה, אני שמח וכו'. ביטויי הרגש שלכם ילמדו אותו שיש שם לתחושות שהוא מרגיש בגופו הקטן ויעודדו אותו לשתף גם אתכם בתחושותיו עכשיו וגם כשיגדל.
  11. על מנת לגדל ילד עצמאי צריך ליצור רגעים של אימון כפול אימון שלכם בשחרור ושלו בתרגול. לעתים האימון שלכם קשה אפילו יותר מאימון התרגול שלו. התמידו ללחוש לעצמכם במהלך הקושי הזה: "זה למטרה טובה", ו"זה עבור". יש לזה כוח להקל מעט על הקושי שלכם ולהקל הרבה על קושי התרגול שלו.
  12. צמד המילים "תפסיק לבכות" אולי נשמע חינני ומנחם, אבל האמת שהוא גורם לתוצאה הפוכה: הילד ייאלץ ללמוד לעצור את רגשותיו, לשמור את התסכול בתוך גופו ולא להשתחרר ממנו. הבכי מרפא, ולכן הרשו לו לבכות ותנו לו להרגיש שאתם שם בשבילו בכל רגע שהוא זקוק. 
 
לסיכום, שיקוף הסיטואציות יעזור לילד לתרגם את תחושותיו וגם להבין שזה בסדר, טבעי ומותר לו. אפשר לעזור לו גם ברעיונות על איך ניתן להתגבר ולהמשיך הלאה. כך למשל, כשהוא כועס אפשר לשאול אם הוא רוצה רגע עם עצמו כדי להירגע, להגיד לו שאתם כאן עבורו, לא רחוק ממנו, מחכים לו עד שיתגבר במידה והוא זקוק לכם. 
אפשר לשאול אם חיבוק יכול לעזור לו ולתת לו במידה והוא רוצה. בכל מקרה, התחושה שנותנים לילד שלפיה רגשותיו לגיטימיים, גילויי האמפתיה שלכם והעובדה שאתם מאפשרים לו לבחור כיצד להתמודד ולהתגבר על הסיטואציה - הם הכלים האולטימטיביים שתוכלו לתת לו כדי שיצליח לתרגם, להביע וגם להתמודד עם כל קשת הרגשות שיחווה.
 
מאת: אופירה אדרי, מדריכת הורים ומומחית לגיל הרך המלווה משפחות בכל אתגרי ההורות ובעיקר בגיל הרך. היא מרצה ומעבירה את הידע והכלים הרבים שיש לה להורים רבים. היא ייסדה את 'מועדון התיאטרון לקטנטנים' שבאמצעותו היא מעבירה תכנים מעודדים התפתחות לגיל הרך ישירות לקטנטנים באמצעות צפייה ביתית מוגנת.  



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו