הסיכון שבכספית לילדים ולנשים הרות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הסיכון שבכספית לילדים ולנשים הרות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 31.12.2014

לאחרונה התבשרנו על החלטה של משרד הבריאות הישראלי להוציא מכלל שימוש מדי חום המכילים כספית. אגף הרוקחות במשרד הנחה את בתי המרקחת להימנע ממכירות מדי חום מבוססי כספית החל מתחילת 2015, מחשש להרעלות כספית  על ידי המשתמשים. 



מאת: לוטי זילברמן מהנדסת כימיה תואר שני- עם התמחות בתרופות,תזונה וסביבה


הסיכון שבכספית לילדים ולנשים הרות
מדי חום עם כספית הוצאו מכלל שימוש החל מ-01.01.2015
 
בגיליון מס 26  "ירוק כחול לבן"  יוני-יולי 1999  הופיע מאמר על סיכוני כספית הכולל מידע כללי על השפעתה השלילית של הכספית על עובדי תעשייה ועובדים אחרים, וכן על זיהום הסביבה על ידי התעשייה. מבחינת טוקסיקולוגית כמויות מזעריות מספיקות על מנת לפגוע במערכות הגוף ובמיוחד במערכת העצבים. הדבר משליך כמובן על מערכת הראיה, שמיעה, מוטוריקה ועוד. 
 
במיוחד מסוכנת הכספית לנשים בהריון כיוון שהכספית משפיעה על התפתחות העובר. תינוקות וילדים קטנים אף הם מאוד רגישים לכספית וחשיפה עלולה לפגוע בהתפתחות המוח שלהם. 
החשיפה של האוכלוסייה הכללית לכספית היא דרך אכילת דגים או מזונות אחרים המזוהמים בכספית.
 
ב26-04-2001- מושל מדינת מינסוטה בארה"ב חתם על חוק  איסור מכירה של מדי חום המכילים כספית. רבים נוטים לחשוב כי מד חום אינו מהווה פסולת מסוכנת ומשליכים אותו למערכת הפסולת הרגילה. כך כמויות רציניות של כספית מגיעות לסביבה גם ממקור הזה. זיהום הכספית ממשיך ומגיע אל הנהרות, ימים ואגמים, שם המיקרואורגניזמים הופכים אותו למתיל כספית שהוא רעיל יותר. דגים  וחיות בר ניזונים מזיהום זה והחומר נאגר בשרירים שלהם (להבדיל מ- PCB’s, חומר הדברה מסוכן שנאגר בשומנים וניתן לסלקו בבישול).
 
כל מד-חום מכיל כ 1 גר' כספית. נשמע מעט? לצורך המחשה  גרם של כספית  מספיק לזהם דגים בשטח של 20 acres  מים (כ 81,000- מ"ר). החוק של מינסוטה אוסר  על שימוש במדי חום עם כספית גם למדי טמפרטורה לסביבה.
 
באותו זמן המכון הלאומי האמריקאי לבריאות (National Institute of Health NIH  Center ) חתם על מסמך רפואה בלי כספית.
הם הוציאו משימוש מיידי 1500 מדי לחץ דם המכילים כספית והפסיקו לקנות חומרים ומכשירים אחרים המכילים כספית. המטרה היא להפוך את בתי חולים למקום יותר בטוח לחולים ולצוות הרפואי. יותר מ 600- בתי חולים חתמו על מסמך זה ומתחילים לקבוע לוחות זמנים להשגת מטרה זו.
 
ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention  ) מצא שלאחת מכל עשר נשים בארצות הברית רמה מספיק גבוהה של כספית בגוף כדי לגרום נזק מוחי לעובר שלה.
הנושא צריך להיות חומר למחשבה להנהלות בתי החולים שלנו ומעבדות מחקר וכמובן למחוקקים.
 
לרשויות בישראל לקח "קצת זמן" להצטרף למגמה, אך לאחרונה התבשרנו על החלטה של משרד הבריאות הישראלי להוציא מכלל שימוש מדי חום המכילים כספית. אגף הרוקחות במשרד הנחה את בתי המרקחת להימנע ממכירות מדי חום מבוססי כספית החל מתחילת 2015, מחשש להרעלות כספית  על ידי המשתמשים. 
יש לציין שרשת ה-"סופר פארם" התחילה ליישם הנחיות אלו כבר לפני כחודשיים והוציאה מהסניפים מדי חום אלו. הרשת מציעה אלטרנטיבות כגון: מדבקות למדידת חום אצל ילדים, מד חום דיגיטלי מהיר (10 שניות מדידה), מד חום מהיר גמיש ועוד.
לאור הסיכון שקיים בשבירת מד חום מבוסס כספית וההשלכות הנובעות מחוסר ידע בטיפול בשפך כספית, מומלץ להרחיק מדי חום מבוססי כספית מסביבתם של ילדים וגם של מבוגרים.
                                                 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו