5 כללים לסידור חדר הילדים בגישה המונטסורית - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

5 כללים לסידור חדר הילדים בגישה המונטסורית

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 29.10.2017

ילדים חיוביים, בטוחים בעצמם ובעלי מסוגלות גבוהה, שיכולים לדאוג לעצמם, לחשוב בעצמם, לשתף פעולה ולהתנהג בכבוד כלפי סביבתם וכלפי אנשים אחרים - מתחילה בבניה של סביבה שמאפשרת להם להיות עצמאים לחלוטין ולממש את מקסימום הפוטנציאל שלהם. 



באדיבות עו"ד ליזט לגזיאל כץ, מייסדת "קדמא" מרכז לאימון מונטסורי לילדים


5 כללים לסידור חדר הילדים בגישה המונטסורית

למה סידור מרחב המשחקים של הילדים כ"כ חשוב? 

ד"ר מריה מונטסורי, שפיתחה שיטת חינוך המעודדת ילדים לעצמאות וכישורי חיים, מצאה במחקריה שמבנה המוח של ילדים עד גיל 6 הוא 'מוח סופג' המסוגל ללמידה "אגבית" כלומר, למידה דרך משחק וספיגה מהסביבה ולכן סידור חדר המשחקים (או מרחב המשחקים) בצורה חכמה ונכונה, יכולה לשפר את הריכוז ולהוריד משמעותית מהעומס ואי-הסדר ולסייע לילד לנצל את פוטנציאל הלמידה שלו. כשהילד מרגיש עצמאי וחופשי בחדר, באופן שהוא אינו תלוי בעזרת מבוגר בכל דבר, הערך העצמי שלו עולה ומתחזק.

 

1. סידור המשחקים בצורה נגישה

חשוב שתהיה לילד מקסימום עצמאות בסביבת המשחק הפרטית שלו ולכן יש להניח את כל המשחקים בגובה העיניים של הילד. את המשחקים נניח על מדף או בכונניות וכוורות נמוכות בהתאמה לגובו של הילד ובמרווחים גדולים אחד מהשני, המאפשרים מעבר נוח בין משחק למשחק. אפשר כמובן לאלתר מהקיים בבית ולא בהכרח לקנות במיוחד. למשל, להפוך את קופסת הצעצועים כלפי מטה באופן שיצור מעין מדף להגשת המשחקים בהתאם לגובהו של הילד. 
 

2. הגשת המשחקים באסתטיות

לצורת הגשה אסתטית, מפתה ומסקרנת של המשחקים, יש השפעה מכרעת על האופן שבו הילד יתפוס את המשחק. אם אתם רוצים לעודד את הילד לשחק במשחק, הוציאו את המשחק מהקופסא, הניחו אותו על כלי מעולם המבוגרים כמו מגש, צלחת או קערה מעניינת ולא תאמינו איך הגשה אחרת, ששונה מהקופסא הרגילה שהוא מכיר, מפיחה רוח חיים לעשייה ולמרחב המשחק של הילד. כך למשל משחק של הרכבת פאזל – הוציאו את הפאזל מקופסת הקרטון והניחו אותו בקערה יפה על גבי מגש השתמשו בכלים מעולם המבוגרים. הילד ייגש שוב ושוב כדי לקחת את המשחק כדי לשחק בו, כי צורת ההגשה שלו נוחה, אסתטית ומושכת. 
 

3. אחסון שקט

כאמור, צורת ההגשה של המשחקים חשובה מאוד ולכן, כדי לאפשר זאת, חשוב לצמצם באופן משמעותי את כמות המשחקים המוצגים לראווה בחדר, כשהכלל הוא: פחות הוא יותר (LLES IS MOR) יותר ערך, יותר זמן משחק, יותר ריכוז והרבה יותר עניין. ניתן לאחסן את יתר הצעצועים בארון גבוה כדי לא להסיח את דעת הילד או להציף אותו באפשרויות רבות. במקביל, חשוב לדאוג לנגישות של המשחקים ולהציגם בגובה העיניים ולא על מדפים עמוסים במגדלים וערימות, כדי לאפשר לילד בחירה עצמאית קלה ולא פחות חשוב, לאפשר לו לסדר את המשחק בסוף הפעילות ולהחזירו למקום בקלות ובעצמאות.
רצוי בכל שבוע או שבועיים, להחליף משחק שמוצג בגובה העיניים, במשחק אחר קיים שאחסנו בארונות הגבוהים. כמו כן, אפשר להחליף בכל פעם את הכלי מעולם המבוגרים שבחרנו, לבחור מגש בצבע אחר שיש לנו במטבח או צלחת אחרת, זה יצור מרחב חדש, מעניין ומסקרן עבור הילד.
 

4. סדר במרחב יוצר סדר בראש

למעט ההגשה הפרקטית של המשחק עצמו, חשוב שהחלל המרכזי של החדר יהיה פתוח לתנועה חופשית של הילד, ללא ריהוט או כל מכשול אחר בדרך. עיצוב וסידור החדר צריך להיות עם תצוגת מדף פתוחה ולא עם מגירות, קופסאות או סל ענק מלא בחלקים. חשוב לסדר את המדפים בצורה שהמשחק יוצג באופן מזמין ובין מגש למגש יש מרווחים גדולים ופתוחים ולא אחד על השני. כמו כן, ניתן לסדר את המשחקים לפי חלוקה לתחומים או נושאים כשלכל משחק יש מקום קבוע. לסידור החדר באופן זה, יש השפעה מכרעת על הסדר הפנימי של הילד ומאפשר לו להגיע לרמת ריכוז ומשך ריכוז ארוך יותר וכמובן הנאה מרובה מהמשחק.
 
דוגמא נוספת:  את ערימות הלגו הרבות אפשר לאחסן באחד הארונות בבית, כי אין צורך בחבילה כולה, ולקחת רק מספר חלקים, בצבעים שונים, ולהניח אותם בתוך קערה. את הקערה נניח על מגש שעליו נניח בנוסף את אותו מספר קעריות בצבעי הלגו השונים שבחרנו וכבר אז הילד ילמד למיין ולשחק. כדי להטמיע אצל הילד את משמעות הסדר והארגון, מומלץ להניח על הרצפה, או בסל בחדר, שטיחון קטן (כמו שטיח אמבטיה) ולהרגיל את הילד שבכל פעם שהוא משחק, עליו להניח על השטיחון את המגש עם המשחק שהוא בחר ובסיום להחזירו למקום. זה תוחם את אזור המשחק, מחזק סדר וארגון פנימי ואת ערך הכבוד של הילד לחפצים ולמרחב.
 

5. התאמה אישית לילד

סדרו ומקמו את המשחקים בחדר בהתאם להתפתחות הילד, לצרכים שלו ולתחומי העניין שלו. את הסביבה נבנה מתוך צפייה בילד, ניסוי וטעייה לתחומי העניין שהוא מפתח אט אט. כמו כן, חשוב להתאים את החדר ליכולות המוטוריות והקוגניטיביות של הילד ולאפשר לו לחוות הצלחה במשחקים באופן עצמאי. 
המידע באדיבות עו"ד ליזט לגזיאל כץ, יזמית ומייסדת "קדמא" – מרכז לאימון מונטסורי לילדים . טל' 050-4646183 ובאתר   
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו