חיזוק המערכת חיסונית בראי הנטורופתיה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

חיזוק המערכת חיסונית בראי הנטורופתיה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 14.12.2010

מאז ומתמיד הייתי נגד חיסוני השפעת למיניהם – בייחוד לילדים. כאשר אוכלים נכון, שומרים על הגוף, עוסקים בפעילות גופנית ויודעים לשמר מערכת חיסונית חזקה אין שום צורך בחיסון.



מאת: איה הוד, נטורופתית מוסמכת, מנחת סדנאות לניקוי הגוף מרעלים ומנהלת מרכז "איה הוד- נטורופתיה לרפואה משלימה"


חיזוק המערכת חיסונית בראי הנטורופתיה

"מאז ומתמיד הייתי נגד חיסוני השפעת למיניהם – בייחוד לילדים. גם בשנה שעברה התנגדתי לחיסון כאשר נוצרה בהלה בכל העולם לגבי שפעת החזירים והסיבות לכך הינם:

א.                   אני באמת מאמינה שחיסון טבעי אפקטיבי ביותר ויש הרבה דרכים להתחסן באופן טבעי – תוכלו לקרוא על כך בהמשך.

ב.                   החיסונים עלולים לגרום לתגובות לא רצויות ואף פגיעה במערכת עצבים. לעולם אין לצפות מראש איך חיסון ישפיע על ילד. נשאלת השאלה האם באמת מוכנים לקחת את הסיכון.

ג.                    בכל שנה צצים זני שפעת אחרים, חדשים, מתוחכמים יותר, וקשה מאוד לחזות מראש אילו זנים יתקפו השנה ולחסן כנגדם. לכן חייבים להיות כנים ולשאול עד כמה זה אפקטיבי באמת?

ד.                   אני אישית מכירה כל כך הרבה אנשים שחלו בשפעת הכי קשה שהיתה להם בחיים דווקא בשנה שהחליטו להתחסן – אז מה עשינו בזה?

 

תחליפים משלימים לתינוקות

שמירה על תזונה נכונה, גוף בריא ופעילות גופנית שגרתית יחזקו ויתרמו רבות לחיזוק מערכת החיסון. פעוטות הניזונים מחלב אם המחזק את מערכת החיסון נוטים לחלות פחות, כאשר שילוב תרופה הומיאופתית אותה מפיקים מהשלייה מייד לאחר הלידה, לצד צריכת חיידקים פרוביוטיים וצמחי מרפא ייחודיים אותם ניתן לתת בשנה הראשונה, יכולים לסייע בחיזוק מערכת החיסון באופן טבעי.

בשלב מתקדם, בו התינוק אוכל מוצקים, ניתן לספק לו תזונה בריאה, עשירה בנוגדי חמצון, ויטמין c ו- a שנמצאים בירקות ופירות, דגנים מלאים וכאשר הוא גדל ניתן להוסיף לתפריט שום, תבלינים כגון הג'ינג'ר, קינמון וכורכום, קטניות ואגוזים.

חיזוק מערכת החיסון- בדרכים משלימות

לתזונה, צמחי מרפא, תוספי מזון ותרופות סבתא יש כוח אדיר לחסן את הגוף ולמנוע שפעת (אך גם לטפל בה אם היא מופיעה). הטיפול המניעתי צריך להיות חלק מאורח חיים בריא וחלק מהיומיום שלנו על מנת לשמר גוף בריא וחסון ומערכת חיסון איתנה.

כאשר מגיעה עונת החורף, יש לתגבר את הטיפול המניעתי ולהכניס את התוספים והצמחים לשימוש. ההבדל בין ילדים למבוגרים הוא בעיקר הבדל של מינונים מומלצים לצריכה.

 

דגשים תזונתיים

תזונה מחלישה היא תזונה ריקה, ללא שום איכות או תועלת, ללא ויטמינים וחומרים מזינים ובמילים אחרות: ג'אנק! למדנו בעולם המודרני להרוס את הבריאות לאט לאט במקום להזין את הגוף במה שהוא זקוק לו.

 

פחמימות ריקות /סוכרים, קמח לבן, הרבה בשר, מזון מטוגן, מעובד, מזון מהיר – כל אלה הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהתפריט ואני מאמינה שתזונה זו היא אחת הסיבות המובילות לחולשה חיסונית וחוסר יכולת של הגוף להתמודד עם מה שמכניסים לו. ממש מרעילים אותו.

רצוי להמנע מ:

  • ממתקים, עוגות, שוקולדים וגלידות, ולמעשה, כל דבר המכיל סוכר הוא בעייתי מאחר ולסוכר יש תכונה להחליש באופן משמעותי את מערכת החיסון.
  • מוצרי חלב הם מזון ליחתי וקר שגורם לבעיות נשימה, ליחה ודלקות.
  • קמח לבן, מזון מטוגן וג'אנק פוד.

 

מה כן?

שתיית מים!!! והרבה! בחורף (ורצוי מאוד גם בקיץ) לא מומלץ לשתות מים קרים אלא מים בטמפרטורת החדר או אפילו מעט חמימים. 70% מגופינו זה מים, ללא מים אין חיים ובטח שלא בריאות.

 

להקפיד מאוד על ירקות, עלים ירוקים במיוחד המכילים סיבים וכלורופיל.

 

ירקות שורש כתומים המכילים הרבה ויטמין a שחשוב ביותר למערכת החיסון ומניעת שפעות.

שום (הרבה שום!) - מחקרים רבים מדווחים על השום כמחזק חיסוני ובעל תכונות חיטוי נהדרות.

בצל – בדומה לשום לבצל סגולות נהדרות של חיטוי והשפעה חיובית על המערכת החיסונית ושיפור עמידות הגוף מפני וירוסים ומזהמים.

תפוח אחד ביום לפחות! יש משפט נהדר באנגלית שאומר:

 "an apple a day keeps the doctor away"

תפוח מכיל, בין היתר, ויטמין c שחשוב מאוד בחורף למניעת התקררויות ושפעות . תפוחים חשובים לטיהור רעלים מהגוף ומסייעים להפרשת פסולת מהגוף דרך הצואה =בריאות!

 

תבלינים מומלצים לשימוש בתזונה הם הכורכום, הקינמון והג'ינג'ר שגם מאוד מחממים בחורף.

 

מיצי ירקות ירוקים מומלצים ביותר בגלל תכולת ויטמינים גבוהה, כולל כלורופיל שמעלה את החיוניות והאנרגיה של הגוף ומסייע לחיזוק מערכת החיסון.

 

לימון – מכיל ויטמין c ומומלץ לשתות אותו בבוקר עם מים על בסיס קבוע.

 

צמחי מרפא לחיזוק חיסוני

שימוש בצמחי מרפא שנחקרו וידועים כאפקטיביים במיוחד למניעה וטיפול במחלות ויראליות כגון שפעת הם:

 

  • בבונג (קמומיל) - matricaria recutita (camomilla) - german chamomile – אותו אפשר לשתות קבוע בכל יום כחליטה או לשים כבסיס להכנת תרכובת מזון לתינוקות במקום סתם מים.
  • אסטרגלוס - astragalus membranaceus - huang qi – אחד הצמחים הבטוחים והטובים ביותר לשימוש. מומלץ לשלבו עם עוד צמחים לאפקט מקסימלי.
  • אוניה דה גאטו - uncaria tormentosa - cat's claw – צמח מהמם!
  • ויתניה משכרת - withania somnifera - winter cherry / ashwagandha – צמח פחות מוכר בציבור הרחב, אני אישית עובדת איתו המון.
  • לפאשו - tabebuia impetiginosa - ipe-roxa / lapacho / pau d'arco – אחד הצמחים שמופיעים כמעט בכל פורמולה לחיזוק מערכת החיסון. יעיל ביותר, שווה לשלבו בפורמולה תמיד.
  • שום - allium sativum – garlic – אפשר ורצוי לאכול, או פשוט להכין ממנו מיצוי (ראו בהמשך).
  • קינמון - cinnamonum zeylanicum - cinnamon - ceylon cinamon
  • קיפודנית (אכינצאה)- echinacea angustifolia – coneflower
  • פטריית מאיטקה / מאיטקי - grifola frondosa- maitake וגם ריישי - ganoderma lucidum - lacquered bracket  פטריות הכוח היפניות.
  • פרופוליס – propolis.
  • סמבוקוס – sambucus nigra.
  • מרווה – salvia officinalis.

ועוד.

תוספי מזון

1.פרוביוטיקה - חיידקים ידידותיים פרוביוטים הם בעלי השפעה חשובה על מערכת החיסון. הם תוקפים חיידקים פתוגנים הגורמים למחלות ומעודדים את מערכת החיסון לפעול ביעילות.

2. ג'ל אלוורה לשתייה (מיוצב וללא אלואין) – האלוורה ידועה בהשפעתה האנטי בקטריאלית, אנטי ויראלית, אנטיספטית, אנטי פטרייתית ומונעת הדלקות. היא מכילה את כל הויטמינים והמינרלים שהגוף זקוק להם ונהדרת לחיזוק מערכת חיסון, איזון מערכת הגוף, תמיכה וחיזוק ומניעת מחלות חורף! האלוורה מסוגלת להגן עלינו מפני מתקפות של וירוסים שונים, החל בווירוסים הפשוטים הגורמים למחלות ביומיום וכלה בווירוסים מורכבים יותר.

3. עשב דגנים – כמוסות המכילות כלורופיל, ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו ואינזימים המצויים באופן טבעי בעשב החיטה, עשב שעורה ועשב אספסת.

4. מזון מלכות - כמו שאר מוצרי הכוורת גם מזון המלכות חיוני לחיזוק מערכת החיסון. הוא אנטי בקטריאלי, אנטי-פטרייתי, אנטיויאלי ובעל תכונות הדומות לאנטיביוטיקה. הוא מחזק חיסוני מופלא

 

תרופות סבתא

סירופ בצל ודבש להתקררות. מומלץ מעל גיל שנה-שנתיים בגלל הדבש.  יש לחתוך בצל לקוביות או לפרוסות, להכניס לצנצנת זכוכית או קערית עמוקה ולכסות עם 3-4 כפות דבש למשך לילה שלם. למחרת יש לקחת כל שעתיים כף מהנוזל בלבד (אפשר לסנן אבל לא חובה). הריח לא משהו, אבל השפעה אפקטיבית במיוחד.

 

אופצייה נוספת לאוהבי תרופות ביתיות תוצרת סבתא: קצח עם דבש. כן, שמעתם נכון: קצח! לקצח מיוחסות תכונות ממריצות למערכת החיסון. כף קצח טחון עם רבע כוס שמן זית, 2 שיני שום וקצת דבש - יוצא מופלא. מהתערובת הזו מספיק לקחת כפית אחת ביום.

 

דרך נוספת ויעילה ביותר למניעת ואף טיפול בשפעת היא שתיית מים חמים עם הרבה לימון וקצת דבש. אפשר להפוך זאת להרגל יומיומי בחורף.

 

אל דאגה, לא פסחנו על שני תבלינים מדהימים למערכת החיסון: חליטת קינמון עם זנגביל. יש לערבב בכוס מים רותחים חצי כפית קינמון טחון (לוודא שזה אכן רק קינמון ושאין בפנים נספחים) וחצי כפית זנגביל גרוס/טחון, לכסות את הכוס למשך 5 דקות, לסנן, ניתן להמתיק במעט דבש ולשתות.

 

טיפ נוסף, לטפטף לפני השינה על הכרית כמה טיפות שמן אקליפטוס או מנטה, זה יעזור לפתוח את האף לנשימה טובה יותר.

 

חשוב בחורף לשמור על חום גוף, הסבתות תמיד יגידו לכם לא ללכת יחפשים על רצפה קרה והן יודעות על מה הן מדברות.

 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו