תרפיית קינזיו-טייפ לטיפול בפעוטות, ילדים והריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

תרפיית קינזיו-טייפ לטיפול בפעוטות, ילדים והריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.01.2010

הנחת פלסטר מיוחד הנקרא "קינזיו טקס טייפ" במנחים מיוחדים ובמתחים שונים. שיטת קינזיו טייפינג מאפשרת הפחתת לחץ בשכבה התת-עורית והגדלת המרחב בו נעים הנוזלים, דבר המסייע לזרימת דם וזרימה לימפאטית טובה יותר באזור הפגוע או הכואב. בנוסף, היא מפחיתה את גירוי השרירים ועל ידי כך מאפשרת לגוף להתחיל בתהליך ההחלמה.



תרפיית קינזיו-טייפ לטיפול בפעוטות, ילדים והריון

היסטוריה

בסוף שנות ה- 70, ד"ר קנזו קאזה, כירופרקט וקינזיולוג ממוצא יפני, החליט לשפר את הטיפול אותו הוא נותן למטופליו הסובלים מבעיות אקוטיות וכרוניות כתוצאה מבעיות גוף שונות. ד"ר קאזה  לא התייחס לעור כאל המעטה החיצוני של גופנו בלבד אלא בבסיס רעיונותיו,הכיר בערכו ותפקודו של העור כאיבר הרפלקסיבי הגדול ביותר בגוף.

ד"ר קאזה פיתח טייפ שאינו מכיל חומרים פעילים כלשהם וכן אינו מכיל לטקס.

 ייחודו של הטייפ בצורת האריגה ובדבק ההיפואלרגני אשר מקנים לו תכונות ייחודיות הדומות לאלו של העור האנושי. הטייפ עמיד במים ובזיעה ויכול להישאר על גוף המטופל מספר ימים מיום הטיפול. כיום טייפ ה-kt   משמש לטיפול בארצות רבות, כולל ארה"ב, אירופה ויפן.

עקרונות שיטת – kinesio-taping)  kt)

הבסיס לרעיונותיו של ד"ר קאזה  היה הידע באשר לעובי, משקל וגמישות העור, הציפיות  מהטייפ היו  לשפר זרימה לימפטית, לשפר החלמת הגוף ע"י הגברת מעבר מידע דרך חיישני העור, ובו בזמן להפחית עד כדי להעלים תופעות לוואי שליליות הקשורות לטייפים קיימים.

ד"ר קאזה ראה בשרירים את יכולתם להגיב לשנויים כלפי הסביבה וכן את יכולתם לתמוך בתהליכי החלמה ובנייה מחדש של הגוף, לאפשר לא רק תנועה כי אם גם מיקרו סירקולציה, חום, תגובות נוירו-מוסקולוריות וכן הלאה.

ה-  kt עשוי כותנה סרוקה באיכות גבוהה ו- 100% דבק אקרילי טהור ברמה רפואית המיוצר במיוחד והינו בעובי העור, במשקל ובגמישות הדומה לזו של עור .

הדבק המוסף לטייפ הכותנה, הינו באינטרוולים (מרווחים) על מנת לאפשר לבד לנשום וכן על מנת לאפשר תנועת אוויר ומים מתחת לטייפ.

התחומים בהם מיושמת שיטת קינזיו טייפינג בהצלחה:

רפואת ילדים, רפואת ספורט, נשים (הריון), נוירולוגיה, גריאטריה, טיפולים לימפטיים, אורטופדיה.

הפעלה של המערכת הלימפטית

השימוש ב- kt מגביר ומשפר את קצב זרימת הנוזל הלימפטי וזאת עקב הרמת העור הזעירה שנוצרת עם היווצרות קפלי עור זעירים עקב הנחת ה- kt. כאשר הלחץ תחת ה- kt פוחת, הנוזל החוץ תאי יזרום טוב יותר לאזור הפגוע ובאותו אופן מתעצמת הזרימה הלימפטית מהאזור הפגוע.

שימוש ב- kt לאחר ניתוח עשוי להקטין משמעותית את גודל הצלקת ע"י מניעת פיברוזיס באזור הניתוח. גם לאחר הסרת קשריות לימפטיות (לדוגמא במקרים של סרטן שד), kt יכול לשפר את הזרימה הלימפטית באזור הפגיעה ובכך לאזן את אובדן הקשריות. שימוש ב- kt משפר גם ביצועים אתלטיים ומקצר את זמן חזרתו של ספורטאי או כל אדם לפעילות לאחר פגיעה.

       

מנגנון הפעולה של ה - kt  

ה-kt  משפיע על מתח השרירים אליו הוא הוצמד. יש חשיבות לכיוון שבו הkt- מודבק, כיוון המשיכה קובע את כיוון המתח המוסף לשריר. ההחלטה באיזה כיוון להניח את ה- kt תנבע  מניסיונו של המטפל לאבחן האם הגוף זקוק לגירוי או תמיכה.

בשל התכונות האלסטיות של ה- kt והתמיכה שהוא מספק ניתן להשתמש בו לאחר טראומה ,לאחר ניתוח , להרפיית שרירים מתוחים וכמובן למניעה של בעיות מפרקים ושרירים.

 

כל הפעולות הגופניות גורמות להגדלת הנפח ברקמות הגוף. הגדלת הנפח משבשת את חילוף החומרים (במיקרו). כאשר הנפח גדל במידה רבה, החיישנים באותו אזור מופעלים. כאשר מניחים את ה- kt על השריר המתוח, נוצרים בו קפלים זעירים כאשר האזור רפוי. התוצאה המתקבלת היא הרמת עור, במידה מועטה, הגורמת לשיפור חילוף החומרים וכתוצאה מכך לשיפור בניקוז גורמי דלקת וגורמי גירוי עצבי, כמו כן משתנים רמת החומציות, נפח התאים והנוזל החוץ תאי וכך הלחץ על החיישנים המגורים יורד והתגובות העצביות חוזרות לאיזון.

טיפול בילדים ופעוטות בעזרת שיטת ה- kt

שיטת קינזיו טייפינג הינה כלי חשוב, יעיל ובטוח בטיפול בילדים ופעוטות בכל הנוגע לבעיות שלד-שרירים-עצבים.

תינוקות וילדים רבים סובלים מבעיות אורטופדיות שונות: כיווצי שרירים, כאבי בטן הנובעים משיבושים באיברים הפנימיים ובעיות בשלד כמו  סקוליוזיס (עקמת) וקיפוזיס, כאבי שלד, בעיות יציבה (למשל עקב נשיאת משקל עודף) וכו'. 

הטיפול בשיטת "קינזיו טייפינג" מאפשר למטפל לעזור ביעילות ובמהירות לפתרון בעיות אלו.

הטיפול ב"קינזיו טייפינג" בילדים ובתינוקות יעיל באופן מיוחד מאחר וגופם הנמצא בתהליכי צמיחה מהירים, פתוח לקליטת גירויים חיצוניים. משום כך תגובתם של ילדים לטיפול מהירה והשיפור המושג הוא רב וניכר.

הקינזיו טייפ אינו מכיל כל חומר  היכול לחדור למחזור הדם של הילד

 חשוב לדעת: המבדקים הייחודים לשיטה מאפשרים למטפל לאבחן את הבעיה אצל פעוט אשר אינו יכול לתאר בבהירות את מקור הכאב.

טיפול בנשים הרות בעזרת שיטת ה- kt

כמעט כל אשה הרה סובלת בשלב זה או אחר של הריונה מכאבי גב, צוואר, כתפיים או נפיחות ברגליים.  זאת עקב שינויים הורמונליים המאפשרים למפרקים תנועתיות יתר ושינויים גדולים ומהירים במשקל הגוף (עד 20 קילו ויותר), כאשר בנוסף לכך חלוקת המשקל אינה אחידה ומתרכזת באזור הבטן ומלווה בשינוי יציבת הגו. בתקופת ההיריון נמנעות נשים רבות, במידת האפשר, מטיפולים תרופתיים אשר אינם הכרחיים כדי להימנע מחשיפת העובר לחומרים אשר עלולים להזיק לו. כאשר מתפתחים כאבים כאמור לעיל, נשים נוטות לחרוק שיניים ולסבול את הכאב ולכל היותר פונות לקבלת עיסוי המשמש כפתרון לטווח הקצר.

 

שיטת ה"קינזיו טייפינג"  מהווה פתרון פשוט ולא חודרני לבעיות הללו. על ידי הנחת הקינזיו טקס טייפ באזורים מסוימים, ניתן להפחית בצורה משמעותית את הכאבים וההגבלות בתנועה וכן את נפיחות הרגליים המציקה לנשים רבות, בעיקר בחודשי ההיריון המתקדמים.  בנוסף, מומלץ לבצע פעילות גופנית מתונה – מתיחות, יוגה, תרגילי נשימה ועוד, כל זאת כמובן בפיקוח ובייעוץ של רופא,  פיזיותרפיסט או איש צוות רפואי אחר בעל ידע והכשרה בתחום.

שיטת העבודה

הנחת פלסטר מיוחד הנקרא "קינזיו טקס טייפ" במנחים מיוחדים ובמתחים שונים. השמת השיטה מיושמת על ידי מטפלים מוסמכים אשר עברו השתלמות ולמדו את השיטה.למען הצלחת הטיפול יש חשיבות ומשמעות רבה באבחון נכון של הבעיה (באמצעות המבדקים המיוחדים של השיטה) וכמובן חשיבות רבה לכיוון הנחת האפליקציה ולמתח שלה.

לסיכום

ה- kt מאפשר תמיכה והפעלה של מנגנונים גופניים רבים העוזרים לתהליכי החלמה, שיקום וריפוי הגוף.

מידע תחושתי עוזר לגוף לחזור לאיזון, עם kt בלבד או ביחד עם תרפיות נוספות.

בשונה מטייפינג קלאסי, הטיפול ב- kt כרוך במינימום של הגבלת תנועה, עקרון בעל חשיבות עליונה בשיקום  ובזירוז תהליכי החלמה ( במיוחד ברפואת ספורט).

תגובות אלרגיות ל- kt נדירות ביותר, ונצפו בעיקר כאשר ה- kt הוצמד לעורו של אדם הנמצא בטיפול תרופתי חריף, אז מתפתח לעתים גירוי מתחת ל- kt.

ה- kt עמיד במים- אינו מוחלף לאחר פעילות גופנית/ספורטיבית או במגע עם מים ובכך תורם להפחתה משמעותית של עלות הטיפול. הטייפ נישאר על הגוף בין 4-8 ימים .




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו