מהי מיטת מעבר והאם כדאי לקנות מיטת מעבר? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מהי מיטת מעבר והאם כדאי לקנות מיטת מעבר?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 08.10.2010

קשה לכם להוציא ולהכניס את ילדיכם בכל פעם למיטת תינוק? ילדיכם גדול למיטת תינוק אבל קטן מאוד למיטה גדולה? הורים רבים עוסקים בשאלה האם לקנות מיטת מעבר, מיטה הגדלה עם הילד, או האם לקנות מיטה רגילה. בכתבה הבאה אסקור יתרונות וחסרונות של כל אחת מהאפשרויות.



מאת: יעל סנדלר

 


מהי מיטת מעבר והאם כדאי לקנות מיטת מעבר?

הורים רבים עוסקים בשאלה האם לקנות מיטת מעבר, מיטה הגדלה עם הילד, או האם לקנות מיטה רגילה.

לפני שאפרט את היתרונות והחסרונות של כל מיטה, כדאי לדעת שיש מיטות תינוק שיש להן מנגנון שמאפשר הרכבת מעקה מיטה אשר הופך אותם למיטת מעבר. לשילב יש פטנט מוצלח. כדאי לבדוק האם המיטה שלכם מתאימה לכך. תוכלו לחסוך כסף וכאב ראש.

 

מעקה שהופך את מיטת התינוק למיטת מעבר

היתרון במעקה למיטת התינוק- שהילד רגיל למיטה שלו ולא צריך להחליף מזרן חדש. החיסרון – מידות המיטה קטנות יחסית ותוך זמן קצר סביר שתצטרכו להחליפה. לכן, שווה לבדוק – אם מדובר רק ברכישת מעקה מתאים ויש לכם אופציה כזאת, או אולי רכשתם את המעקה בעת קניית המיטה, ורק בקריאת שורות אלה אתם נזכרים שבכל הלחץ שהייתם בעת קניית מיטה גם הייתה אופציה כזאת, כדאי לבדוק זאת.

יתרון נוסף: למיטת מעבר ומיטת ילדים אין תווי תקן. גם לא למזרנים. למי שתווי תקן מעניקים שקט נפשי: הם רוצים לדעת שמרווחי המיטה תקינים, שהמזרן מותאם לתינוק ועוד, מיטת התינוק תעניק לכם שקט נפשי ותחסוך לכם כאבי ראש.

 

מיטת מעבר

ישנם סוגים רבים ומגוונים של מיטות מעבר. מבדיקה מקרית בחנויות מצאתי לפחות 12 דגמים של מיטות מעבר. רק לאיקאה יש 6 מיטות מעבר. אבל גם בחנויות נוספות תוכלו למצוא מיטות מעבר מחומרים שונים ואפילו בגדלים שונים ולכך כדאי לשים לב: יש מיטות מעבר באורכים שונים: 130, 160 הם האורכים המקובלים, אבל נתקלתי גם במיטת מעבר באורך 140.

את רוב מיטות המעבר ניתן להרכיב בעצמכם. יש לזה יתרון: אתם חוסכים הובלה והרכבה. ברוב חנויות הרהיטים ניתן לקנות מיטות לבחירתכם ולבקש ליצרם בגודל של מיטת מעבר.

 

יתרונות מיטת מעבר:

מיטת המעבר קטנה ואינה תופסת שטח רב בחדר הילדים היא משאירה לכם מקום למשחק בחדר שחשוב בגיל זה. מיטת המעבר לא גדולה מאוד והילד מרגיש בה לרוב יותר נוח.

היא מתאימה במידותיה גם לקירות פנימיים – למשל קיר פנימי שבהמשכו יש דלת כניסה.

למיטת המעבר מעקה מותאם למיטה.

לא קל להשיג מיטת מעבר יד שנייה, וכשיש מודעות על מיטות כאלה במחיר סביר הן נחטפות.

 

חסרונות מיטת מעבר:

חסרונות המיטה הם הוצאה נוספת על מיטה נוספת במעבר למיטת ילדים.

המיטה תשרת את הילד רק כשנתיים – ארבע שנים (תלויי בילד במשקלו בגובהו).

פחות נוח להורה לשבת עם הילד על מיטה קטנה מאשר על מיטה גדולה.

דורשת קניית מצעים מיוחדים.

 

מתי כדאי להשקיע במיטת מעבר?

כדאי להשקיע במיטת מעבר כשאין לכם בעיה של כסף (או שתבקשו מקרובים כמתנות לחנוכה), ואתם רוצים למקם את המיטה במקום שאין בו מרחב רב. כאשר החדר קטן. כאשר אתם רוצים למקם את המיטה ליד מיטה זוגית בחדר הורים. כאשר יש לכם קירות חיצוניים בבית ואתם רוצים למקם את המיטה ליד קיר פנימי פחות ארוך. כאשר אתם רוצים ששני ילדים ישנו יחד בחדר אבל אין לכם בחדר השינה מקום לשתי מיטות גדולות, או ששתי מיטות גדולות יחסמו את החדר כולו. מיטת מעבר עולה כמחצית ממיטה רגילה. אם בינתיים קשה לכם להיכנס להוצאה גדולה מיטת מעבר יכולה להוות עבורכם פיתרון.

אם אתם מתכננים ילדים נוספים, כדאי לכם לחשוב האם מיטת מעבר תוכל לעבור מילד לילד.

אני מכירה סבים וסבתות שקונים מיטת מעבר אותה מעבירים בין הנכדים בבתים שונים.

מומלץ גם לקנות מיטת מעבר לבית של סבא וסבתא אצלם הנכדים נוהגים ללון הרבה. מיטת מעבר יכולה להוות פיתרון כיוון שאינה תופסת מקום רב בבית.

 

עד איזה גיל ניתן לישון במיטת מעבר?

גם ילד בן שבע שמונה יכול לישון במיטת מעבר מבחינת המידה. השאלה היא האם הוא ירגיש עדיין נוח? האם המיטה לא תהייה לו צפופה? ברוב הבתים בהם ראיתי מיטות מעבר, ההורים הביעו רצון לקראת גיל שש לקראת הכניסה של ילדם לכיתה א' לקנות מיטת רגילה.

אני החלטתי להשקיע במיטת מעבר בגיל בוגר יחסית של ביתי. אני ממליצה להורים להחליף את המיטה בגיל שנתיים וחצי, ואז ליהנות מזמן יחסית ארוך בו המיטה תוכל לשרת אתכם.

ואם אתם מחליטים בכל זאת על מיטת נוער, קחו בחשבון את פתיחת דלתות ארון הבגדים, במידה וקיים ארון בחדר, כדי שהמיטה לא תפריע לארון ולהפך.

ואם החלטתם לקנות מיטת מעבר בכתבה הבאה אפרט מה כדאי לדעת על סוגי העץ השונים מהן עשויות מיטות המעבר, ומה כדאי לדעת על מזרני שינה. מסתבר שזה עולם ומלואו וממש כדאי ללמוד עליו משהו לפני שאתם מקבלים החלטה על רכישת מזרן עבור ילדיכם, או מיטת מעבר.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו