הלבנת שיניים = הבהרת שיניים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הלבנת שיניים = הבהרת שיניים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 04.04.2022
כולנו חולמות על שיניים ישרות מושלמות ולבנות. לובנן של השיניים תלוי בכל מיני דברים חלקם גנטים אולם חלקם קשורים לאורח חיים ותזונה וניתנים לשינוי.
בעבר הלבנת שיניים היתה כרוכה בהוצאה גדולה אולם כיום המחיר שווה לכל כיס.


הלבנת שיניים = הבהרת שיניים

אז בואו נבין קודם כל מה זו הלבנת שיניים?

אם חשבתן שהשיניים יהפכו באמת ללבנות צחורות כמו דף לבן אז טעות בידכן. הלבנת שיניים מבהירה את השיניים בגוון או שניים אולם התוצאה איננה בדר כשיניים צחורות אבל ניתן בהחלט להבחין בהבדל.
 

מה גורם לשינוי צבע השן?

החלק החיצוני של השן מכונה "אמייל", והוא שקוף ברובו. החלק הפנימי של השן מכונה "דנטין" (שנהב השן), וצבעו צהבהב. לאורך השנים האמייל נשחק ושכבת הדנטין מתעבה, וכך השיניים מצהיבות.
 
גורמים נוספים לשינוי צבע השן הם עישון סיגריות, אכילת מזונות חומציים, וכן שתיית משקאות המכילים פיגמנט כדוגמת קפה, תה וקולה. הפיגמנט "נלכד" בשכבת החיידקים שמצויה על גבי השן, וגורם לשינוי צבעה. ניתן למנוע את השפעת הפיגמנט על צבע השן באמצעות שימוש בקשית שמעבירה את הנוזל ישירות אל הלוע, וכך היעדר מגע הנוזלים עם השיניים מונע את שינוי הצבע שלהן.
 
מחלות שונות, כמו גם שימוש בתרופות בגיל צעיר מקבוצת האנטיביוטיקה טטראציקלין, עלולים לגרום להכתמת המשנן הקבוע בזמן היווצרות השן, עוד לפני בקיעתה. מחלת חום קשה לילד עלולה במקרים מסוימים לגרום לחוסר מינרל בשן, שיוצר כתמים לבנים בדומה לכך פגיעה בהתפתחות השיניים יכולה להיגרם גם בעת ההריון כאשר האם חולה וסובלת מחום גבוה.
 
סוגי תרופות מסוימים שנוטלת האימא במהלך הריון עלולות לגרום להופעת פסים חומים על השיניים. לכן כיום נמנעים מלתת לנשים הרות תרופות שונות, בהן טטרציקלין ומינוציקלין.
 
במקרה בו יש כתמים ופיגמנטציה על השיניים, בדרך כלל בעקבות צריכה קבועה של קפה ותה, לפני שרצים לבצע הלבנת שיניים מומלץ קודם לבקר אצל השיננית, שכן ייתכן שדי בכך כדי להיפרד לשלום מהכתמים. אצל השיננית מתבצע גם סילוק רובד החיידקים, המכונה "פלאק", שעלול גם הוא לגרום לשיניים להצהיב.
 

השיטות הפופולריות להבהרת שיניים

אז מה קורה בהבהרת שיניים? רופא השיניים יוצר סד בתוכו מונח החומר הפעיל. המטופל נדרש להרכיב את הסד על גבי השיניים, כך שיהיה מגע הדוק בין החומר לשן, למשך מספר שעות ביום, או במהלך הלילה. ניתן לבצע את התהליך לכל לסת בנפרד, וכך ניתן יהיה לזהות את שינוי הצבע על פי הפער בין גוון השיניים העליונות והתחתונות. החומר הפעיל לשימוש ביתי הוא בריכוז נמוך יותר, ולכן דורש טיפול ממושך יותר.
מומלץ לרכוש את החומר הפעיל במרפאת שיניים, בהשגחת רופא שיניים ובמרפאה שנמצאת תחת פיקוח משרד הבריאות.
 
הלבנת שיניים במרפאה. "הפעלת" החומר הפעיל באמצעות מקור אור או לייזר, מחמם את אזור הטיפול ומאיץ את פעולת הבהרת השיניים. מדובר בריכוז חומר פעיל גבוה יחסית, ולכן נדרש בידוד מוקפד של אזור החניכיים על מנת להגן עליו. קיימת חשיבות רבה לטיפול על ידי רופא שיניים מנוסה, שעושה שימוש בחומרים דנטליים איכותיים המצויים תחת פיקוח משרד הבריאות. היתרון בביצוע הלבנת שיניים במרפאה הוא השגחתו של רופא השיניים, וכן שימוש בחומר בריכוז גבוה יותר – מה שמקצר את זמן הטיפול.
 
הלבנת שיניים פנימית. מדובר בטיפול המיועד למצבים בהם השיניים איבדו את חיותן כתוצאה מטראומה או מטיפול שורש קודם, וכך צבען השתנה. במהלך הטיפול, מוחדר החומר הפעיל אל תוך השן, ונאטם עם שחזור לפרקי זמן שונים בהתאם לצורך.
 

הלבנת שיניים - מה חשוב לדעת?

החומר הפעיל שגורם ללבנת שיניים לא משפיע על הצבע של סתימות וכתרים בשיניים קדמיות, וכך עלולים להיווצר פערים בגווני השיניים הסמוכות זו לזו. חשוב להתייעץ עם רופא השיניים בנושא לפני תחילת הטיפול.
יש להקפיד על הוראות רופא השיניים, שכן שימוש בכמות מוגזמת של החומר הפעיל עלול לגרום לרגישות ולחוסר נוחות.
החומר הפעיל עלול לגרום לרגישות בשיניים כאשר יש בהן חורים או סדקים. לכן חשוב לטפל בהם לפני הלבנת השיניים.
מטופלים רבים מדווחים על רגישות חולפת בשיניים במהלך הימים הראשונים.
ככל שמתבגרים – יש לחזור על הלבנת השיניים לעתים תכופות יותר, בשל שחיקת האמייל ועיבוי הדנטין.
הלבנת שיניים אינה מומלצת מתחת לגיל 17, מאחר שְמוֹך השן המכיל כלי דם ועצבים – עודנו רחב. כך קיים חשש גבוה יותר לרגישות בשן.
 
התנסיתי בטיפול ביתי בהבהרת שיניים דרך כללית סמייל. כמו שמתואר רופא השיניים יצר לי סד לתוכו הזרקתי את חומר ההבהרה. העברתי כמה ערבים עם הסד והחומר בתוכו על השיניים.. שטפתי לפני שהלכתי לישון ואכן אחרי מספר ימים התחלתי לראות שינוי והבהרה של השיניים.
טרם סיימתי את הטיפול אדווח סופית כשאסיים אולם בינתיים בהחלט רואה שינוי לטובה.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו