טיפים לעריכת שולחן חג - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

טיפים לעריכת שולחן חג

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 05.09.2009

איך לארגן שולחן חג מעוצב ומכניס אורחים, על מה צריך לחשוב לפני שמארגנים את הכיסאות ולמה זה לא נורא אם אין לכם 20 כוסות תואמות. הכול על שולחן החג האולטימטיבי על פי עצותיה של איה צאלים באדיבות רשת אייס.



טיפים לעריכת שולחן חג

איך לארגן שולחן חג מעוצב ומכניס אורחים, על מה צריך לחשוב לפני שמארגנים את הכיסאות ולמה זה לא נורא אם אין לכם 20 כוסות תואמות. הכול על שולחן החג האולטימטיבי על פי עצותיה של איה צאלים באדיבות רשת אייס:

 

ערב החג מתקרב והשנה הזמנתם את כולם אליכם. נהדר. אספתם מתכונים, סגרתם את התפריט ואולי אפילו התחלתם בהכנות. אבל לצד האוכל הנפלא, האורחים המקסימים והבגדים החדשים שקניתם לחג, נשאר לדאוג לפרט אחד נוסף: השולחן. וזה לא עניין של מה בכך. לעריכת השולחן יש חלק חשוב ומשמעותי ביצירת אווירת החג ובהצלחת האירוח- גם לפן הוויזואלי, כלומר לצבע ולפריטי העיצוב שיופיעו על השולחן, אבל גם לצורת הישיבה, גודל השולחן ונוחות הכיסאות.

אכן, רובנו נתקלים בלא מעט שאלות בדרך אל שולחן האוכל המושלם לערב החג: איזה שילוב צבעים נכון לעשות כדי לא לייצר גיבוב שאינו נעים לעין? אילו סידורי פרחים נכונים לשולחן אוכל חגיגי? ומה עושים כשאין מספיק כסאות תואמים, כשהמפה לא מספיק ארוכה או שמספר הכוסות הזהות אינו תואם את מספר האורחים?

אז לא מדובר בתורה מסיני או בכללים שאין לעבור עליהם, אלא יותר במכלול של עניינים שכדאי לתת את הדעת על כל אחד ואחד מהם. כי אחרי הכול, כשאתם מארחים אצלכם בבית, אתם פותחים את הדלת, וגם את הלב.

 

 

האורחים ומקום האירוח

המשימה הראשונה העומדת בפניכם היא ליצור התאמה בין מספר האורחים והחלל בו יתארחו. אם אפשר, נסו לחשוב מראש על אזור הסבה בו יתאספו האורחים שלכם טרם ישיבתם לשלוחן. שם תוכלו להגיש משקה ראשון ולהתחיל את ערב החג.

לעניין החלל בו יוצב השולחן, כמו גם לגודל השולחן עצמו: הגודל במקרה זה קובע בהחלט, ועליו להיות מותאם למספר האורחים.

מצד אחד, צריך לחשוב על מרחק סביר בין אורח לאורח כדי שיוכלו לתקשר ולשוחח ביניהם במהלך הארוחה בלי לצעוק למרחקים (1.20 מטר הוא מרחק סביר לשבת זה מול זה), ומצד שני אין להושיב בצפיפות רבה מידי אחרת אורחיכם ירגישו כמו במטוס, יותר מאשר כמו ליד שולחן חג מהודר.

כמו כן, קחו בחשבון את הילדים המסובים, ואם הם קטנים נסו לדאוג מראש להגבהה לכסא כדי שיגיעו בנוחות לשולחן. במקביל, לאורחים המבוגרים יותר , שמרו את הכיסאות הנוחים יותר.

אם מתחשק לכם להקדיש מעט יותר מחשבה וארגון, תוכלו אפילו לתכנן מראש את סדר הישיבה- למי מתאים לשוחח עם מי, למשל- ולהושיב את האורחים בהתאם.

 

שולחנות וכיסאות

אם אתם זקוקים לשולחן חג מרווח סביבו ישבו אורחים רבים ושולחן האוכל הקבוע שלכם אינו גדול דיו, עומדות בפניכם כמה אפשרויות: לשכור מחברות העוסקות בכך, זה לא מאוד יקר ובהחלט פותר את בעיית "השולחן בטלאים". אפשרות נוספות היא לדאוג לפלטה אחת גדולה ולהניחה על השולחן הקיים. גם כאן לא מדובר בהוצאה גדולה, והיתרון הוא שהיא נשארת אצלכם לאירועים נוספים.

אם כל אלה לא באים בחשבון, אז לכו על אופציית צירוף השולחנות, רק שימו לב שכולם יושבים בנוחות ושאיש אינו פונה בגבו לאחר.

לעניין הכיסאות: בעיה נוספת הניצבת בפני המארחים מספר רב של אורחים, היא חוסר תיאום בין הכיסאות. ובכן, זה הזמן להרגיע ולהודיע: אל תחששו מכיסאות פלסטיק לבנים- הם נוחים, נגישים, ובסופו של דבר נראים לא רע בכלל ליד השולחן. רק הקפידו שיהיו לבנים ומצוחצחים (אקונומיקה עושה את העבודה נהדר). כדי ליפות אותם, תוכלו להוסיף כרית צבעונית על כל כסא.

אם הלכתם על אופציית שילוב של כל סוגי הכיסאות שיש בבית- שגם היא בסדר גמור- עשו זאת בסגנון "הערבוב המתוכנן", כלומר שחקו עם סידור הכיסאות כך, שייראה כאילו תכננתם אותו- כסא אחד כזה ואחד כזה, שניים שניים וכו'.

 

עיצוב השולחן

קחו נשימה עמוקה, שבו עם עצמכם על כוס קפה וחשבו על אופי השולחן איתו תרצו לארח.

זה די דומה להחלטה איזה בגד בא לכם ללבוש- העיקרון המנחה הוא מה יעשה לכם נעים. אחרי שהחלטתם על אופי העיצוב- יש לשמור עליו לאורך כל הדרך.

סגנון אביבי פרחוני למשל, יכול להיות מורכב ממפת שולחן לבנה שמגיעה עד הרצפה כבסיס, ועליה בד אורגנזה בירוק תפוח. הכלים, המפיות והאביזרים יכולים לשלב ביניהם גוונים של ורוד פוקסיה וכתום. סידורי הפרחים רצוי שיהיו בגוונים תואמים.

סגנון עיצוב קלאסי, לעומת זאת, נוצר בדרך כלל בשילוב צבעים של שמנת, לבן, כסף וזהב. כסו את השולחן במפה לבנה, הוסיפו עליה בד אורגנזה בצבע שמנת, הניחו פמוטי זהב או כסף וקשרו סרטי סאטן מבריקים כחובקי מפיות. ויש עוד הרבה סגנונות- רטרו, כפרי, אורבני ועוד. רק תבחרו מה מתחשק לכם ואחר כך הישארו צמודים לקו העיצובי.

צבעים- לא כדאי להשתולל לגמרי, כי אחרת ייווצר מראה מגובב שמבלבל את העין. נסו לא לשלב יותר מארבעה גוונים משלימים על שולחן אחד. גם כך, אחרי שיגיע האוכל יצטרפו אליו הרבה צבעים חדשים.

 

סטים לא אחידים

גם במקרה מוכר וידוע זה, בו יש לכם רק 12 צלחות וכווסת מאותו סוג אבל 20 אורחים, רצוי ללכת על סגנון "ערבוב המתכונן", שיוצר קצת סדר בבלגן ובעיקר נראה כאילו הוא חלק מהעיצוב הכולל.

במילים אחרות- נסו להימנע מסידור של כל הצלחות הלבנות יחד ולידן כל הצלחות "האחרות". עדיף לשלב בין כל הסוגים בסימטריה מסוימת.

כדי ליצור בכל זאת מראה אחיד, אפשר לקשור סרט בד סביב כל הכוסות או להניח סידור פרחים אישי קטן על כל הצלחות.

אם נתקלתם בבעיית מפה- סדינים לבנים ומגוהצים תמיד יכולים לפתור אותה. אם תוסיפו עליהם בדי אורגנזה דקיקים שאפשר לקנות במחיר עממי בכל חנות בדים- זה בכלל נפלא.

 

אקססוריז

כמו באופנת הבגדים, כך גם באופנת השולחנות- האקססוריז חשובים ביותר כדי ליצור מראה מסוגנן וייחודי. קחו בחשבון שנרות, סידורי פרחים וחובקי מפיות הם המינימום ההכרחי כמעט.

ענפים מרוססים בצבע, פיות קטנות מפוזרות על השולחן, פייטים זוהרים, צדפים, אגוזים צבועים בזהב, ראשי פרחים נעוצים עם קסמי שיניים בתוך כרובים סגולים או סידורי פרחים קטנים בתוך ספלי קפה- הם רק חלק מהרעיונות היצירתיים שיכולים להוסיף לכל שולחן צבע ואופי.

אם הלכתם על נושא מסוים-ים, אביב או מלאכים- הוסיפו את האביזרים הקטנים הקשורים אליו. למעשה, בחירת נושא והתנהלות על פיה יכולה בהחלט להקל על בחירת המוטיבים העיצוביים.

כדאי לזכור שגם למפיות חד פעמיות צבעוניות ויפות אפשר בהחלט לצרף חובקי מפיות או פשוט לקשרן בסרט בגוון תואם.

שולחן ססגוני במיוחד, אגב, אפשר ליצור עם שילוב של צעצועי ילדים: מצות שמוגשות בתוך משאיות צבעוניות, ציורי ילדים שעליהם מונח פלייסמט שקוף ואפילו חיות פלסטיק קטנות שפזורות על השולחן יכולות להעלות חיוך על פניו של כל אורח.

 

כלי הגשה

גם אלה, ראוי שיהיו תואמים לסגנון הכללי, כמו גם שיהיו קשורים ביניהם באיזה שהוא אופן. אפשר לעטוף את כל הקערות בבדים צבעוניים, אפשר להניח עלה ירוק וגדול בתחתית כל הקערות השקופות, ואפשר אפילו להדביק על כולם מדבקות צבעוניות.

 

התפאורה הכללית

תאורה נעימה וטמפרטורה נכונה הופכים כל אירוע חגיגי למוצלח יותר. אפשר להוסיף אהילים קטנים (כן, כן, אלה שמשמשים אתכם בחדר השינה) ולפזרם בחדר, אפשר להחליף כמה נורות לצבעוניות וכמובן גם להדליק נרות ריחניים בפינות חלל האירוח- לא רק על השולחן.

האורחים שלכם עומדים לבלות בצל קורתכם כמה שעות, וכדאי בהחלט שחוץ מליד השולחן המרהיב , יהיה להם נעים בעיניים וטוב על הלב.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו