המקום הבטוח והמסוכן עבור התינוק - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

המקום הבטוח והמסוכן עבור התינוק

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 19.05.2014

דווקא הבית, שנתפס כמקום המוגן והבטוח בעולם עבור התינוק, עלול לסכן את חייו. מדריך שהוא חובה לכל הורה



מאת: אתי רפאלוביץ, מנהלת המחלקת לבריאות ומניעה, גף הסיעוד,  שירותי בריאות כללית


המקום הבטוח והמסוכן עבור התינוק
 
הבית נתפס בעיני רבים כמקום המוגן והבטוח ביותר עבור ילדים.  בעוד שעיקר תשומת הלב נתונה לתאונות הדרכים, רוב פגיעות הילדים מתרחשות למעשה בבית, וחלק ניכר מהילדים נפצעים ואף מקפחים את חייהם דווקא בתאונות ביתיות. בזכות תשומת לב וערנות מתאימה, נוכל למנוע ולצמצם תאונות ופציעות העלולות להיגרם ממפגעים פשוטים: היכן מאחסנים חומרי ניקוי, מדוע כדאי לקבע רהיטים כבדים, היכן כדאי למקם את הקומקום? אם אתם הורים לפעוטות ולילדים קטנים כדאי שתקראו ותוודאו שסביבת הבית אכן מוגנת.
 
לרגל שבוע בטיחות הילד העולמי שיחל ב-15 למאי, אתי רפאלוביץ, מנהלת המחלקת לבריאות ומניעה, באגף הסיעוד, שירותי בריאות כללית ממליצה להורים, לעשות שינויים והתאמות בבית, עם הצטרפותו של הילד או הילדה לקן המשפחתי וזאת כדי למנוע תאונות בית. 
 

הכנת הבית טרום ילדים

 
רהיטים כבדים – מקבעים לקיר
ארונות, שידות, טלוויזיות וכל מה שעלול ליפול ובעל משקל כבד  - יש לקבע לקיר. ילדים ופעוטות, בדרך כלל פעילים ומטפסים על חפצים שונים ברחבי הבית. לכן חשוב לקבע את כל הריהוט וכל חפץ כבד אחר לקירות הבית ולשמור על יציבותם בכל מצב. הקפידו גם על קיבוע הטלוויזיה לשולחן או לקיר. קיימים בשוק אביזרים מיוחדים לקיבוע בטוח.
 
נקודות חשמל חשופות – מכסים במגני פלסטיק
ילדים ופעוטות בעיקר, סקרנים מטבעם ואינם מודעים לסכנות. חשוב לכסות שקעים חשמליים באמצעות מגני פלסטיק ולהטמין חוטי חשמל גלויים הרחק מהישג ידו של הפעוט.
 
 
מניעת הרעלה
מאחסנים חומרי ניקוי ותרופות במקום גבוה או בארון נעול, שאינו נגיש לילדים. ילדים אוהבים לחקור ולגלות עולמות חדשים ומעניינים בבית, ולכן יש להרחיק חומרי ניקוי ותרופות מהישג ידם ואף רצוי בארון נעול. אין לשים חומרים מסוכנים בבקבוקים של מוצרים אחרים כדוגמת אחסון אקונומיקה בבקבוק משקה תוסס.
 

תשומת לב מרבית לתינוק בכל עת

 
אין להשאיר תינוק ללא השגחה
תאונות עלולות להיגרם בכמה שניות של חוסר תשומת לב. אין להשאיר תינוק לבד על שידת ההחתלה ואף לא לשנייה גם לא כדי להביא חיתול חדש, כיוון שבשנייה שעזבתם הוא עלול ליפול. הכינו מראש את כל הפריטים הדרושים להחתלה, אם חסר פריט כלשהו, יש לקחת את התינוק אתכם כדי להביאו ולא להשאירו לבד. כמו כן, חשוב לוודא כי המעקה מורם במיטת התינוק – כל הזמן.
גם כשהפעוט שוהה בעגלה או בכיסא האוכל, חשוב לוודא שהוא חגור ובקשר עין אתכם.
 
טביעה 
הימנעו מלהשאיר ברחבי הבית דלי, גיגית או קערה המכילים מים והקפידו לרוקנם בגמר השימוש. ילדים עלולים במהלך משחק או במהלך שיטוט בבית ליפול ולטבוע. טביעות עלולות להתרחש לא רק באמבטיה (וחשוב לציין שדווחו טביעות באמבטיה גם כשגובה המים היה 10 ס"מ), אלא בכל מקום המכיל מים כגון גיגית/ דלי מים ולכן חייבים לרוקן את המים לאחר שימוש. וכמובן, אין להשאיר ילד ללא השגחה באמבטיה ולו לשנייה.
 
נפילה (נפילות מגובה) 
מדרגות הן אחת ההנאות של פעוט המתחיל לזחול וללכת. התקנת שער או מעקה תקני, מונעת מהפעוט סיכון ומאפשרת הנאה מבוקרת. יש להקפיד על מעקה גבוה במרפסות, על פי התקן הישראלי הנדרש (מכון התקנים). כמו כן להרחיק חפצים הצמודים למעקה אשר באמצעותם הפעוט יכול לטפס ולהגיע לאדן החלון כגון ספה, כיסא ושולחן.
 

מחשבה קדימה תחסוך כאב לב

 
חנק
חנק היא הסיבה העיקרית לתמותת תינוקות עד גיל שנה. עד גיל שלוש הילדים נוטים להכניס לפה כל חפץ, ומכיוון שקנה הנשימה עדיין לא מפותח מספיק, קיימת סכנה של חנק מבליעת חפצים זעירים. לכן יש להקפיד שלא יהיו חפצים זעירים בסביבת התינוק. הרחיקו פיצוחים, שקיות ניילון, שרוכים, עגילים, טבעות, גולות, מסטיקים, סוכריות, פופקורן, חלקי לגו וכדומה. גם אוכל שחתוך בצורה עגולה עלול לגרום לחנק כגון: מלפפון, נקניקיה, גזר, בננה וכדומה ולכן חשוב להקפיד לחתוך לרצועות ולא לטבעות. מעל גיל 3 ועד גיל 5 יש לשים לב, להמנע מפופקורן, צימוקים, אגוזים וכדומה- על האריזות יהיה כיתוב של "זהירות, סכנת חנק עד גיל 5".
 
כוויות
  • קומקום חשמלי ומגהץ- מרחיקים. קומקום חשמלי יש למקם צמוד לפינה או לקיר הרחק מקצה השיש. מגהץ המוכן לפעולה וגם זה ש"ממתין להתקררות" יש להרחיק, כך שלא יהיה בטווח הישג ידו של הילד.
  • עדיף לחמם את הבית עם רדיאטור בעל צלעות שאינו גורם לכוויות במקרה של נגיעה.
  • לפני הכנסת הפעוט לאמבטיה – חשוב לוודא טמפרטורת מים מתאימה לרחצה (37 מעלות צלזיוס). אין להחזיק משקה או מזון חם בזמן שאוחזים גם בתינוק. 
  • הרחיקו את התינוקות והילדים מהמטבח בעת הבישול. שמן רותח קופץ או תבנית חמה בתנור או על השיש עלולים לגרום לכוויות קשות.
 
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו