המלצות בטיחות לקראת החופש הגדול ועונת הקיץ - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

המלצות בטיחות לקראת החופש הגדול ועונת הקיץ

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 09.07.2007

בחודשי הקיץ, עם סיום שנת הלימודים ותחילתו של החופש הגדול, קיימת עלייה חדה בפגיעות שונות בקרב ילדים ובני נוער, בעיקר מטביעות, נפילות מגובה, מאופניים וקורקינט, נשיכות ועקיצות. מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית מייעצים כיצד נוכל לעבור את החופש הגדול בשלום, בזהירות, ובלי תוספת במשקל.



המלצות בטיחות לקראת החופש הגדול ועונת הקיץ

 

ד"ר עודד פוזננסקי, רופא בכירביחידה לרפואהדחופה במרכז שניידר לרפואת ילדים, מזכיר כי חשוב לשמור על כללי בטיחות בפעילויות המאפיינות את החופש הגדול, ולנקוט באמצעי זהירות על מנת למנוע את האפשרות לפגיעה.

 

רכיבה על אופניים וקורקינטים: מחקר של מומחי מרכז שניידר מצא כי 116 ילדים נפגעו בזמן רכיבה על קורקינט בתקופה של שנתיים, 50% מהילדים לא השתמשו באביזרי בטיחות

בכל יציאה לרכיבה על אופניים, קורקינט ורולרבליידס, יש להקפיד לחבוש קסדה ומגני מרפקים וברכיים. הקסדה היא האמצעי היעיל ביותר למניעת פגיעות ראש. במחקר שנערך לאחרונה במרכז שניידר, בראשות ד"ר יחזקאל ויסמן, מנהל היחידה לרפואה דחופה בשניידר וד"ר ליסה אמיר, סגנית מנהל היחידה לרפואה דחופה, נמצא כי 116 ילדים ובני נוער אושפזו בבית החולים בתקופה של שנתיים, בגלל שנפגעו בזמן רכיבה על קורקינט. מהמחקר עולה כי מחצית מהילדים שנפגעו לא השתמשו כלל באביזרי בטיחות כמו קסדה ומגני מרפקים וברכיים.

 

חשיפה לשמש: בכל יציאה לים, לבריכה, או לטיול בטבע, יש להקפיד על חבישת כובע למניעת מכת שמש. בנוסף, מומלץ להשתמש באמצעי הגנה על העור, כמו קרם הגנה ושרוולים ארוכים. רצוי מאד שלא להיחשף לשמש עד השעה בין 10:00 בבוקר ל- 17:00 בערב, מכיוון שבשעות אלה עצמת הקרינה היא מרבית. יש להקפיד על שתייה מרובה של מים, מחשש להתייבשות.

 

סכנת טביעה: כאשר מבלים בים ובבריכה, יש להקפיד על השגחה צמודה בילדים עד גיל 5, להקפיד על שימוש במצופים גם בגילאים הגדולים יותר ולשמור על קשר עין עם הילד. יש לגדר בריכות שחיה בבתים פרטיים, בהם עשויים לשהות ילדים קטנים, על מנת למנוע מקרי טביעה. שחייה היא מיומנות חשובה לילדים, מומלץ להתחיל בלימודי השחייה החל מגיל 5.

 

נפילות מגובה: כדאי להרחיק מחלונות רהיטים כמו ספות, מיטות ושידות ולא לאפשר לילדים לשחק על גגות ומרפסות, אלא בהשגחת מבוגר. כמו כן, מומלץ להתקין סורגים בחלונות גבוהים.

 

נשיכות ועקיצות:  ככלל,  רצוי שלא להיכנס לשדות מחשש לנחשים ולא להרים אבנים, מפני שמתחתיהם עלולים להסתתר עקרבים. במידה ונעקצים ע"י דבורה, יש לנסות לגרד את העוקץ מהעור. אין לשלוף את העוקץ אלא לגרדו עם קצה סכין או כרטיס אשראי. אם מופיע קוצר נשימה, נפיחות בפנים ובשפתיים או קשיי בליעה יש להבהיל את הילד בדחיפות לחדר המיון או להזעיק אמבולנס, כי אז מדובר בתגובה אלרגית קשה. בכל מקרה של נשיכה יש לשטוף את האזור במים ובסבון ולהתייעץ בצוות רפואי.

 

דפנה זיו בוסאני, דיאטנית קלינית ביחידה לתזונה ולדיאטה במרכז שניידר, מציינת כי בחופש הגדול ילדים ובני נוער רבים מבלים את זמנם מול הטלוויזיה והמחשב, ועלולים להשמין בשל אכילה מתוך שעמום ומיעוט פעילות גופנית. על כן מומלץ:


תכנון החופשה מבחינת אוכל ופעילות
: כדאי להכין מערכת אכילה מסודרת יחד עם הילד ולתכנן את הארוחות השבועיות שלו על פי העדפותיו. יחד עם זאת, כדאי להגביל מאכלים מסוימים כמו צ'יפס, נקניקיות וחטיפים, ומצד שני יש לעודד אכילה מרובה יותר של ירקות. כאשר מתחילים את החופשה חשוב לשוחח עם הילד ולקבוע כללים וגבולות לגבי אכילה ובטיחות בבית. מומלץ לקבוע שאכילה תהיה ליד שולחן בצורה מסודרת ולא ליד הטלוויזיה או המחשב. רצוי מאד להגביל את הילד לחטיף אחד ביום. 

 

מאכלים קרירים:  חם לנו מאד ולכן אנו מחפשים באופן טבעי דברים קרירים יותר. אפשר להיעזר בירקות חתוכים או בפירות כמו אבטיח. מרקים קרים העשויים יוגורט עם תוספות שונות יכולים גם כן להיות ארוחה קרירה, בריאה ונעימה.

 

תברואה: כשהולכים לים או לבריכה שוהים שעות ארוכות מחוץ לבית אם מצטיידים בכריכים או ארוחות שהכנתם בבית רצוי לקחת מזונות עמידים יותר . אפשר לקחת סלט ירקות אך להשתדל לא לקחת סלטים שיש בהם מיונז. נקניקים או מזונות בשריים מתקלקלים מהר יותר ולכן רצוי לקחת מזונות בקופסאות שימורים בצרוף לפירות וירקות טריים כמו כן לחם או לחמניות ופיתות יכולים לשהות בבטחה בצידנית כמו גם מזון יבש.

 

שתיה: חשוב להדגיש בפני הילד את חשיבות שתיית המים. מומלץ שלא לשתות שתייה מתוקה או מיצים, גם לא מיצים טבעיים. מומלץ להכין קנקן מים קרים או בקבוק (בקבוק קטן של חצי ליטר) שאותו הילד יכול לקשט ולרשום עליו את שמו. היתרון בהכנת בקבוק מים היא האפשרות לתת לילד אומדן ברור לגבי הכמות שעליו לשתות עד הצהריים. לילדים שאינם אוהבים מים אפשר להכין חליטה של נענע או לימונית או עשב לימון. הטעם מרענן ונעים לשתיה.

 

פעילות גופנית: היות שבדרך כלל הזמן הפנוי עם הילדים הוא בערב, יש לקבוע תוכנית פעילות יומית שכוללת שחיה או הליכה רגלית או רכיבה על אופנים. במידה ותהיה מסגרת יהיה קל יותר לילד לבצע פעילות גופנית תוך בילוי זמן איכות עם ההורה. לבוגרים יותר אפשר להציע עבודה בחופשה או התנדבות וכך מצמצמים את שעות השעמום בבית ואת האכילה מתוך שעמום. חשוב להנחות את הילד ולקבוע את השעות המותרות לצפייה בטלוויזיה ילד שמבלה שעות רבות מול המחשב יש להפחית שעה משעות הצפייה על מנת להפוך אותה לשעת פעילות גופנית אם בעזרת רישום לחוג, קלטת או כל דרך אחרת.

 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו