הקיץ כבר כאן – חמש המלצות רפואיות לעונה החמה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הקיץ כבר כאן – חמש המלצות רפואיות לעונה החמה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 15.06.2008

כמדי קיץ גם השנה נסבולמתחלואים שונים – החל בוירוסים ושלשולים בילדים ובמבוגרים, דרך עקיצות, הכשות,כוויות ואף התייבשות.ד"ר מיכאל אוורבוך, סמנכ"ל רפואי בחברתביקורופא, מאפיין את תסמיני הקיץ,כיצד ניתן לטפל בכל מקרה ומתי מומלץ לראות רופא ומהר.



מאת: ד"ר מיכאל אוורבוך, סמנכ"ל רפואי בחברת ביקורופא
2P סטודיו

הקיץ כבר כאן – חמש המלצות רפואיות לעונה החמה

חשוב לזכור כי לעיתים האדם הוא הרופא הטוב ביותר של עצמו ובמקרים רבים ניתן לטפל בבית ובאופן עצמאי במצב הרפואי ואין צורך לגשת למרפאה. ד"ר מיכאל אוורבוך, סמנכ"ל רפואי בחברת ביקורופא המתמחה בשירותי רפואה ראשונית ודחופה, מאפיין את תסמיני הקיץ, כיצד ניתן לטפל בכל מקרה ומתי מומלץ לראות רופא ומהר:

 

חשיבות השתייה

לאורך כל השנה ובעיקר בקיץ מומלץ להרבות בשתייה – תחושת הצמא לעיתים אינה מספקת וכדאי לשתות באופן יזום. חשוב מאוד להשקות את הילדים שכן הם עצמם אינם מודעים לרוב לחשיבות השתייה. בעת תכנון טיול, כדאי לתכנן מראש את כמות המים הנדרשת – ליטר וחצי לפחות לאדם לכל שעת הליכה רגלית בשמש.

אם הילדים מסרבים לשתות, אפשר "לרמות" אותם עם שתייה ממותקת קלות או ארטיק קרח.

 

כוויות שמש

השהייה הממושכת בשמש בין אם במהלך טיול או פעילות בקייטנה ובין אם במהלך הבילוי בים או בבריכה חושפת ילדים ומבוגרים כאחד לפגעי השמש. חשיפה לשמש אינה מומלצת ככלל, אם נחשפים יש להצטייד בלבוש מתאים המכסה חלקי גוף רבים ככל האפשר ולמרוח קרמים בעלי מקדמי הגנה גבוהים, במיוחד אצל ילדים.

התוצאה הישירה של קרינת השמש היא כוויה. את הכוויות נהוג לחלק לשלוש דרגות על פי חומרתן: דרגה ראשונה, שנייה או שלישית, כאשר לרוב הכוויות הנגרמות כתוצאה מחשיפה לשמש הן כוויות מדרגה ראשונה.

כוויה מדרגה ראשונה היא כוויה שטחית וגורמת לעור להיות אדום ורגיש. ברוב המקרים אין צורך בטיפול רפואי, אך על מנת להרגיע את האזור המגורה, רטיות קרות או אמבטיות קרות עם שיבולת שועל יכולות לעזור. גם אבקת סודה לשתיה יכולה לסייע אם היא מהולה במים. ניתן גם לעשות שימוש במשחות ובתרסיסים מאלחשי כאב, קרם לחות או משחת סילברול, אך אין למרוח על הכוויה שמן זית, חמאה, קרם גוף, וזלין או כל חומר שומני אחר.

אם בתוך 48 שעות אין הקלה בתחושת הכאב, מומלץ לפנות לבדיקת רופא.

 

שלשולים, הקאות והתייבשות

תקופת הקיץ מועדת לפורענות מבחינת שלשולים והקאות אשר נגרמים לרוב מקלקול של מזון ואכילת מזון לא טרי שעמד בשמש וכן מוירוסים התוקפים את מערכת העיכול. כתוצאה משלשולים והקאות הגוף עשוי להיכנס למצב מסוכן של התייבשות, שהיא תופעה מסוכנת בפרט בקיץ. על מנת למנוע מצב זה, מומלץ להרבות בשתייה ולאכול מוצרים שאינם מוצרי חלב. לילדים מומלץ להשתמש בתכשירים  ובתוספי תזונה שמהותם החזרת מלחים ונוזלים לגוף.

איך נזהה התייבשות? התייבשות מלווה בדרך כלל בכאבי ראש עזים, חולשה, ישנוניות או אפאטיות (בעיקר אצל ילדים), בחילות והקאות. בשלבי התייבשות "מתקדמים" יותר, האצה בדופק ומיעוט בכמות השתן תוך התכהותו. לרוב, פניו של האדם יהיו חיוורות ובמקרים קיצוניים הוא אף עלול להתעלף ולאבד את ההכרה. אצל תינוקות יש לשים לב לכמות השתן בטיטול – טיטול יבש משמעו ילד שהתייבש. שתן צלול הוא סימן טוב מאוד לשימור כמות הנוזלים בגוף, אצל ילדים ומבוגרים כאחד.

 

הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור בנושא התייבשות הוא החזרת נוזלים לגוף באופן מהיר ככל האפשר- בשתייה או בעירוי נוזלים תוך ורידי. כל מרפאות ביקורופא ברחבי הארץ ערוכות עם מלאי נוזלים למקרי הצורך.

 

צריבת מדוזות

סימן ההיכר של הקיץ הוא הים ועמו גל המדוזות שמגיעות לחופים בקיץ, בימים אלו ניתן לראות אותן בים ולהרגיש את צריבתן שאינה נעימה במיוחד. האינסטינקט הראשוני של אנשים שנעקצו על ידי מדוזה הוא לשטוף את המקום במים מתוקים, אך מבחינה רפואית אין לכך ערך והדבר אינו מקל על תחושת הכאב. מומלץ לשטוף את האזור דווקא עם מים מלוחים, אשר המלחים שהם מכילים בתוכם מתחברים לרעל של המדוזה ומנטרלים אותו. לאחר מכן רצוי לגשת לבדיקת רופא.

 

עקיצות יתושים

רוב האנשים נעקצים על ידי יתושים בממוצע כפעמיים וחצי בלילה. הסיכוי הגדול יותר להיעקץ הוא בין שעות החשיכה לעלות השחר, ולכן מומלץ שלא לשהות בחוץ זמן ממושך בשעות אלה. לפני היציאה לטבע מומלץ למרוח על האזורים החשופים בגוף תכשירים נגד יתושים ועוקצים אחרים וכן להצטייד בתכשירים להרגעת עקיצות. אם בכל זאת כל התכשירים לא עזרו, ניתן למרוח על העקיצה תכשירי הרגעה למיניהם או לקרר את המקום בעזרת מים קרים או קוביות קרח.

יש לשים לב כי אותם חומרים כימיים למניעה או להרגעה אינם מומלצים לשימוש אצל תינוקות אשר להם רגישות גבוהה יותר בגילאים צעירים, לכן עדיף להשתמש במדבקות, מוצרים חשמליים או להתקין רשתות על החלונות.

 

באופן כללי חשוב לזכור כי כל מקרה של תחושה כללית לא טובה, עייפות ונמנום, תחושת כאב שלא עוברת או החמרה במצב הקיים כתוצאה מכל אחד מתחלואי הקיץ, מומלץ לפנות לבדיקת רופא ראשוני בהקדם האפשרי על מנת לבחון המצב הרפואי, המשך טיפול והתאמת טיפול תרופתי במקרה הצורך.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו