טעויות הנפוצות ביותר בשימוש במושבי רכב לתינוקות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

טעויות הנפוצות ביותר בשימוש במושבי רכב לתינוקות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 12.08.2012

שימוש לקוי במושבי רכב לתינוקות- עלול להיות בעל תוצאות מרחיקות לכת. לאחר שהקפדתם שמושב הרכב שרכשתם עומד בדרישות מכון התקנים הישראלי- הנה רשימת הטעויות הנפוצות שיש להימנע מהן בעת השימוש.



באדיבות דליה שני ברייר בעלת חנות מוצרי התינוקות "עגליס" המתמחה במוצרי תינוקות ייחודיים, והשכרת עגלות לתינוק.


טעויות הנפוצות ביותר בשימוש במושבי רכב לתינוקות

שימוש לקוי במושבי רכב לתינוקות- עלול להיות בעל תוצאות מרחיקות לכת. לאחר שהקפדתם שמושב הרכב שרכשתם עומד בדרישות מכון התקנים הישראלי- הנה רשימת הטעויות הנפוצות שיש להימנע מהן בעת השימוש:

 

1. בדיקת תאריך פג תוקף של הכסא: תאריך פג תוקף- מוטבע בתחתית הכסא, כמו כן קיימים בשוק כסאות רכב לתינוק- ללא תאריך פג תוקף- עמידים לשנים רבות. בשימוש חוזר בכסא בעיקר במושב רכב שקיבלתם בהשאלה או שהיה בשימוש לכמה ילדים במשך השנים- חשוב מאוד לבדוק לכמה שנים עומד תו תקן הבטיחות של הכסא. כמו כן, במקרה שכסא התינוק או הסלקל עבר תאונה- יש להחליפו מיד, מכיוון שהוא עלול להיות פגום באופן שאינו ניתן להבחנה במבט עין- ולכן חובה להחליפו לכסא חדש.

 

2. כסא תינוק משוחרר בגלל חיבור רופף של רצועת המושב  האחורי של הרכב: במקרה של התנגשות עלול כסא תינוק שאינו מחוזק- לעוף בחוזקה על הכסא הקדמי. בכדי לבדוק האם רצועת מושב הרכב מחזקת את כסא התינוק ברמה מספקת- ניתן לחבר את הכיסא למושב ולפני הכנסת התינוק- להכניס אליו את הברך כשהיא מכופפת, ולהדק עליה את רצועת המושב. פעולה זו תיתן לכם אינדיקציה על רמת חיזוק הרצועה, ותאפשר לכם לחזק אותה במידת הצורך .

 

3. רתמת בטיחות רפויה, או מפותלת: חשוב להקפיד שרתמת הבטיחות המותקנת כחלק ממושב התינוק- מחוברת באופן תיקני: יש להקפיד שהיא אינה רפויה, וניתן לוודא זאת על ידי הכנסת שתי אצבעות ברווח שבינה לבין כתף התינוק. רווח גדול מזה- הוא סימן שרתמה רפויה. כמו כן יש להקפיד שהרתמה אינה מפותלת אלא פרושה בצורה מתוחה והדוקה.

 

4. העברת תינוק מוקדם מידי לישיבה בכיוון הנסיעה: מכיוון שעצמות תינוק בשלבי ההתפתחות שלהן עדיין רכות- עמוד השדרה עדיין לא חזק מספיק לבלום זעזועים, ולכן חובה שהתינוק ישב ברכב בניגוד לכיוון הנסיעה לפחות עד גיל שנה, כשהוא במשקל 10 ק"ג.

בהגבלה זו משקל התינוק חשוב יותר מגילו- ואם תינוקכם הגיע לגיל שנה אבל עדיין אינו שוקל 10 ק"ג- יש להמשיך להושיב אותו במושב רכב נגד כיוון הנסיעה, עד שיגיע למשקל הגוף הרצוי. 

 

5. חיבור כסא תינוק שאינו בזוית של 45 מעלות למושב האחורי: חשוב להקפיד שכיסא התינוק יהיה מחובר בזוית של 45 מעלות ביחס למושב הנוסעים האחורי: הסיבה לכך היא שנתיבי האוויר של תינוק הם צרים מאוד, ובמקרה של התנגשות - זווית ישיבה פגומה עלולה לגרום לחנק. בשוק קיימים דגמי כסאות תינוק עם פלס פנימי שיאפשר לכם לבדוק את הזוית. כמו כן, בגלל שמושבי הרכב האחוריים אינם ישרים אלה בזוית נטייה לאחור- ניתן לרכוש מגביה סלקל גלילי מקלקר דחוס- שיישר את  משטח הישיבה האחורי , ועליו יתחבר כיסא התינוק באופן טבעי בזוית 45 מעלות תקנית.

 

6. שילוב של שימוש בלולאות חיזוק איזופיקס ועליהן בנוסף רצועת החגירה של מושב הרכב: זוהי טעות נפוצה מאוד ומסוכנת מאוד: דגמי הרכבים החדשים כוללים במושב האחורי לולאות איזופיקס לחיבור כסאות תינוק- כשדגמי כסאות התינוק כוללות צבתות פלדה תואמות ללולאות הרכב.  לאחר חיבור צבתות הפלדה של כסא התינוק- ללולאות האיזופיקס אסור בתכלית האיסור להוסיף "לחיזוק" גם את רצועת מושב הרכב. לולאות האיזופיקס מעוצבות כבולמי זעזועים יעילים מאוד- והוספת רצועת הרכב מעליהן תגרום לכך שהם יאבדו את גמישותם ואת יכולת בלימת והרחקת זעזועים מגוף התינוק הרך.

 

7. שוכחים לחזק את מחבר האבטחה בגובה החזה:  כסאות תינוק כוללות ברתמה שלהן מחבר אבטחה נוסף שנמצא בגובה החזה, ואתו שוכחים פעמים רבות לסגור או לחזק. במידה ושכחתם לחזק ולסגור את המחבר- ילדכם יוכל לשלוף את הזרועות שלו בקלות מבעד לרתמת האבטחה.

 

8. ילדים מגיל 4 ועד לגיל 10 מחויבים לנסוע בכסא רכב בוסטר: טעות נוספה היא חוסר המודעות לחשיבות של הושבת ילדים בכסא בוסטר עד לגיל 10: כסא הבוסטר מגביה את הילד כך שרצועות המושב האחוריות תאבטח  אותו כשהיא צמודה לעצמות: עצמות הכתף והמותניים.ללא כסא הבוסטר ילדכם ישב נמוך מידי, באופן שרצועת המושב האחורי תיצמד לצווארו, מה שעלול להוביל למצב של חנק. לפי דעתי המגבילה היא לפי משקל ו/או גובה, ללא תלות בגיל. כדאי לבדוק מול בטרם.

 

9. אסור לשים סלקל או כסא תינוק במושב הקדמי הכולל כריות אוויר: במצב של התנגשות כריות האוויר נפתחות בעוצמה מסחררת  שמסכנת את התינוק .

סלקל וכיסאות רכב לתינוקות מומלץ לשים באמצע המושב האחורי ניתן לשים במושב הקדמי אם מנתקים את כרית האוויר.

 

10. התחממות יתר של חלקי הפלסטיק במושב התינוק בקיץ הישראלי: השארת כיסא התינוק ברכב בתקופת הקיץ, תגרום לכך שחלקי הפלסטיק של מושב התינוק יתחממו, ובמגע עם עור התינוק העדין- עלולים לגרום לכוויות. מומלץ לכסות את כסא התינוק היטב, ובנוסף יש להקפיד לבדוק את טמפרטורת החלקים לפני הכנסת התינוק לכיסא.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו