מדריך למניעת תאונות בעקבות שימוש לקוי בחומרי ניקוי - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מדריך למניעת תאונות בעקבות שימוש לקוי בחומרי ניקוי

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 27.01.2008

מספר כימיקלים המצויים במשקי הבית מזוהים כחומרים הגורמים להתפתחות אסתמה ולפגיעה בתסמיני פוריות, או כאלה המחמירים תסמינים נשימתיים קיימים. המוסד לבטיחות מציג מדריך למשתמש בחמרים המכילים חמרים כימיים.



מדריך למניעת תאונות בעקבות שימוש לקוי בחומרי ניקוי

המוסד לבטיחות מציג מדריך למשתמש בחמרים המכילים חמרים כימיים.

 

מתוך נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נמצא שבין השנים 1998- 2000 נפטרו במדינת ישראל, 82 איש בתאונות, כתוצאה מהרעלה מאלכוהול, מממיסים אורגניים, מפחמימנים הלוגניים, מחומרי הדברה ומחומרים כימיים מזיקים אחרים שחלקם הגדול מצוי בחומרי ניקוי. רק בשבוע שלפני הפסח בשנת 2006 נרשמו 285 פגיעות של ילדים עד גיל 6 לעומת פגיעה שבועית ממוצעת ב- 213 ילדים קודם לכן.

מספר התאונות הביתיות, שבהן מעורבים חומרי ניקוי, מגיע לאלפים בשנה. מרכז המידע של המוסד לבטיחות ולגהות  מסייע לציבור ללמוד כיצד להימנע מתאונות בבית ובמקום העבודה.

 

מתוך מחקרים של ניטור ביולוגי, שבחנו את הימצאותם של מזהמים בנוזלי גוף או בדגמי רקמות, ידוע שרבים מהכימיקלים הללו חודרים לגוף. אנו נחשפים לחומרים השונים בזמן ביצוע פעולות ניקוי ביתיות שגרתיות ובעלי מקצוע רבים נחשפים אליהם במסגרת תפקידם.  מספר כימיקלים המצויים במשקי הבית מזוהים כחומרים הגורמים להתפתחות אסתמה ולפגיעה בתסמיני פוריות, או כאלה המחמירים תסמינים נשימתיים קיימים. הכימיקלים האלה כוללים את המונואתנולאמין, תרכובות של אמוניום רביעוני, אתרים גליקוליים, פתאלטים וגם שמן אורנים, כלורוהקסידין ואחרים.

 

המוסד לבטיחות ולגהות  מציע כיצד נמנע מחשיפת יתר לחמרים אלה:

1.                   הכינו את חומרי הניקוי בעצמכם -  קיימים מרשמים זמינים רבים וניתן להכין חומרי ניקוי, שאינם רעילים, המבוססים על מרכיבים פשוטים וזולים כגון: חומץ, "סודה לאפיה" ,  בוראקס (borax) ואחרים.

2.                   השתמשו בחומרי ניקיון רעילים פחות -  לא תמיד קל לקבוע איזה חומרי ניקוי הם פחות רעילים. גם כאשר לשמו של מותג מסחרי יש צליל שנשמע כמו "טבעי" - זה אינו אומר שחומר הניקוי איננו מכיל חומרים בלתי רצויים. להלן מספר עצות לצורך בחירת חומרי ניקוי פחות רעילים:

        §        הימנעו מבחירת מוצרים שעל אריזתם רשום: "מסוכן", "רעיל". כמו כן, צמצמו את השימוש בחומרים המסומנים במילה: "אזהרה".
הסימן "מסוכן" על התווית מצביע על אפשרות של פגיעה שאינה חולפת והוא קיים בחומרים לניקוי צנרת ביוב או לתנורים.
צמצמו את השימוש בחומרי ניקיון המכילים תרכובות אורגניות נדיפות. הדבר חשוב אם את/ה או אחד מבני הבית סובלים מאסתמה.

        §        הימנעו משימוש בחומרים המשפיעים על מערכת הרבייה והתפתחות העובר. תכשירים המכילים כימיקלים המשבשים הפרשה הורמונלית פנימית כגון 'בוטוקסיאתנול' ואתרים גליקול אחרים כלולים בתכשירי ניקוי לשימוש כללי, לזכוכית, לאריחים, חומרי ניקוי לשטיחים, מסירי כתמים, תכשירים לניקוי רצפות, חומרי הברקה למתכת ומנקי תנורים.  תכשירים המכילים  'אלקילפנול אתוקסילאטים' מצויים בדטרגנטים לכביסה, חומרי ניקוי כלליים, מוצרים לרצפה, חומרים לניקוי שטיחים, חומרי חיטוי ללא כלור, מנקי אסלה וחומרים מפיגי ריח.

        §        חפשו מוצרים שקבלו הסמכה של מוסדות מוכרים ובלתי תלויים.

        §        השתמשו במספר קטן של חומרי ניקוי. חומרי ניקוי לשימוש כללי יכולים לשמש לביצוע של מטלות רבות בבית.

3.                   קנו מוצרים מיצרנים החושפים את מרכיבי התכשיר על גבי תווית המוצר. אם המוצר אינו מכיל את המידע הדרוש - פנו ליצרן כדי לקבל את המידע החסר.

4.                   לעולם אין לערבב תכשירי ניקוי. כימיקלים המצויים במוצרים עלולים להגיב בריאקציות מסוכנות.

 

מההיבטים הציבוריים והצרכניים, יש לתבוע בכל ערוץ אפשרי - שהיצרנים יחויבו לציין על תוויות מוצרי הניקוי את הרכבם הכימי. קיימים תחליפים רבים לכימיקלים הנפוצים. יש לעודד את יצרני חומרי הניקוי להחליף מרכיבים רעילים ברכיבים מסוכנים פחות.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו