10 מיתוסים על בקיעת שיניים – מה אמת ומה שקר? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

10 מיתוסים על בקיעת שיניים – מה אמת ומה שקר?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 14.06.2016

התינוקי בוכה, מתוסכל, עצבני בלילות? יכול מאוד להיות שהשיניים מתחילות לצאת להן. הנה מורה נבוכים לתקופה הקרובה



מאת: רונית דוייב, מנהלת מדעית אבוט יצרנית סימילאק
 

10 מיתוסים על בקיעת שיניים – מה אמת ומה שקר?
השיניים הראשונות – כל ההורים מחכים להן אבל בעת ובעונה אחת גם מפחדים מהסבל שהן יכולות לגרום. חוץ מכאבי בטן, זה כנראה הדבר הקשה ביותר עבור הורה לראות – כיצד התינוק שלו מתוסכל, בוכה, לא מוצא מנוחה, מכניס את ידיו לפה שוב ושוב, מרייר ללא הפסק. השיניים האלה לא עושות לנו חיים קלים – אבל כדאי לזכור שלכאב הזה יש התחלה וסוף. כל שן חדשה מלווה בכמה ימים דרמטיים אבל כשהיא לבסוף יוצאת, מגיעה גם ההקלה. והיי, התינוק שלנו מתחיל ללעוס את האוכל שלו לבד, גם זו סיבה לחגיגה!
כשאנחנו עמוק בסאגת השיניים אנחנו נוהגים לחפש כל דבר שיכול להקל, והמידע שמציף את ראשנו עלול לבלבל, אז הנה כמה מיתוסים על בקיעת שיניים אצל תינוקות, מה נכון ומה לא?

 

השן הראשונה שצומחת היא האמצעית למטה

נכון, אבל לא במאה אחוז של המקרים. לעיתים השיניים הראשונות צומחות גם בצדדים או מאחור – זה לא נפוץ, אבל לא סיבה לדאגה. במצב הרגיל, אחרי שתי השיניים הראשונות למטה, מגיעות השתיים העליונות, אחר כך עוד שתי עליונות ועוד שתי תחתונות, ולבסוף ניבים תחתונים ועליונים. 

 

השיניים חייבות לבקוע עד גיל שנה

לא נכון. הגיל הממוצע לבקיעת שיניים הוא חצי שנה, אבל יש נטיות לכאן ולכאן, כולל תינוקות שעד גיל שנתיים לא צומחות להם שיניים. ובצד השני של הסקאלה-  יש כאלה שנולדים עם שן אחת חמודה היישר מהרחם. ולא, הם לא נותנים ביס בדרך.

 

בקיעת שיניים תמיד מלווה בסבל

לא נכון. יש תינוקות שמצמיחים שיניים בלי כל קושי (נתאפק ולא נקנא בהורים שלהם יותר מדי), וגם לכל תינוק בפני עצמו אין חוקיות – יתכן שחלק מהשיניים יגיחו ללא בעיה ואחרות ילוו בלילות ללא שינה. עם זאת, חוסר נוחות ועצבים לא צפויים אצל תינוקכם, הינם בהחלט סימנים סבירים מאוד לצמיחת שיניים. 

 

צמיחת שן מלווה תמיד בהכנסת הידיים לפה

נכון. גם אם התינוק לא מתלונן, שימו לב שאם היד נמצאת בפה הרבה זמן – זה אומר שמשהו מתפתח שם. כדי לוודא אם אכן צומחת לנו שן, מששו את פנים הפה של התינוק עם אצבע נקייה, ותהיו מאושרים להרגיש שם חספוס חדש ומתוק.

 

הכנסת חומרים קרים לפה עוזרת לתינוק בעת בקיעת שיניים

נכון מאוד.
אתם יכולים לתת לתינוק אוכל קר, כמו יוגורט או גבינה; להציע לו נשכן עם ג'ל, שאפשר להכניס למקרר, וגם מוצץ שטוף במים קרים יכול לעשות את העבודה. וכמובן, הרבה מים קרים בבקבוק. שימו לב, עם זאת, לא לתת לתינוק להירדם עם הבקבוק, כי חלק מן הנוזל עלול להישאר בפיו ולגרום לעששת כבר בינקות. אם משתמשים באוכל להרגעת הכאב, יש להגיש אותו כאשר התינוק יושב ובהשגחת מבוגר.

 

שרשרת ענברים עוזרת לכאב

נכון ולא נכון. הדעות חלוקות לגבי השרשראות האופנתיות שילדים רבים מדגמנים בימים אלו. המצדדים טוענים כי בתוך אבני הענבר יש ג'ל אשר במגע עם חום הגוף, משחרר חומר מרגיע שעוזר לכאב השיניים. יש הורים שמוכנים להישבע כי זה עזר לתינוקי שלהם, אחרים פשוט הולכים עם הזרם ואוהבים את הצבע. זה לא מדעי ורפואי – אבל מי שרוצה לנסות, מוזמן.

 

יש להיזהר ממשחות המבטיחות הקלה לכאבי שיניים

נכון. משרד הבריאות פרסם לאחרונה אזהרה מפני תכשירים למריחה בחלל הפה להקלת כאבי פקיעת שיניים, המכילים לידוקאין ו/או בנוקאין. אלה עלולים לגרום לתופעות לוואי חמורות כולל פרכוסים, פגיעה מוחית ואף מקרי מוות.  בישראל היו רשומים תכשירים המכילים בנזוקאין ואינם רשומים עוד. לאור האמור לעיל, בשלב זה לא יחודש הרישום שלהם – אך למקרה שחלקם עוד נמכרים, יש לפקוח עיניים ולהיזהר. תכשירים אחרים שמכילים חומר מסוג סליצילאט, ניתנים לקנייה בישראל ומומלץ לא להשתמש בהם לפני גיל 4 חודשים, ולא מעל הכמות המותרת. בכל מקרה, משרד הבריאות ממליץ על פתרונות טבעיים ולא תרופתיים לכאבי הבקיעה.

 

עם בקיעת השן הראשונה צריך להתחיל לצחצח שיניים

נכון. זה הרגל שכדאי לסגל כמה שיותר מהר, להרגיל גם את התינוק להיגיינת פה, צחצוח שיניים (או שן אחת) בכל בוקר וכל לילה. אפשר להשיג מברשות שיניים מתוקות וקטנטנות בכל בתי המרקחת ולמרוח מעט מאוד משחת שיניים לילדים. בהתחלה כדאי שתצחצחו בעצמכם את שן הילד, אבל עם הזמן הוא ירצה לקחת חלק בעצמו ולצחצח – יש כמובן לאפשר לו, תוך שאתם שמים לב שהמברשת מגיעה לכל השיניים ומעסה את החניכיים ביסודיות.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו