אילו תבלינים יסייעו להנקה להיות טובה ויעילה יותר? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

אילו תבלינים יסייעו להנקה להיות טובה ויעילה יותר?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 09.03.2015

מקלחת חמה, שתיית מים מרובה, לאכול טוב, לישון טוב, כל אלו מסייעים להנקה טובה יותר. אך גם לטבע יש יכולת לסייע ולהגביר את ייצור החלב... אלו תבלינים וחליטות יגבירו את זרימת החלב ויסייעו לייצור טוב יותר? 



באדיבות אבי ציטרשפילר, עשבונאי ובעל חוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית


אילו תבלינים יסייעו להנקה להיות טובה ויעילה יותר?
שני ההורמונים שעובדים בהנקה הם הפרולקטין, ההורמון האחראי לייצור החלב, והאוקסיטוצין, ההורמון הגורם לכיווץ צינורות החלב וסחיטתו כלפי מעלה לפיטמה והחוצה. לשני אלה אנו רוצים לעזור...
 
הצמחים המעודדים ייצור חלב ותנועתו לפטמה נקראים צמחים גלאקטוגוגים, והחשוב שבהם הינו שיח אברהם, הנקרא גם שיח האישה מכיוון שהוא מסייע לנשים בתופעות הורמונליות שונות הודות לחומר נדיף המצוי בצמח ומשפיע על ההיפופיזה במוח וגורם לייצור הורמונים המורידים את רמת הפרולקטין בדם.
 
לדברי אבי ציטרשפילר, עשבונאי ובעלים של "חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית, לנשים אחרי לידה, צריכת שיח אברהם מועילה לא רק להנקה, אלא גם לתמיכה במערכת הגניטלית המשתקמת לאחר הלידה. שיח אברהם נצרך על ידי לעיסה של פירותיו, 5-10 פירות ביום (פעמיים ביום, לועסים היטב ושותים מים לאחר מכן. ניתן לשלב נטילת פירות שיח אברהם גם בהנקה של בנות מבלי חשש ליציאה מאיזון הורמונלי, זאת מכיוון שההורמונים שנמצאים בשיח אברהם הם בעצם פיטואסטרוגנים החלשים פי 200 מהורמונים אנושיים.
צמחים תומכי ייצור חלב נוספים הם ורבנה רפואית שרצוי לשלבה עם לואיזה (לצרוך את שניהם יחד כחליטה), וכן עם שומר וקצח (אותם צורכים כתבלינים). מומלצת גם צריכת תבלינים מחממים כמו הל ,ג'ינג'ר, חולינגאן   (סוג של ג'ינג'ר) – צמחים אלו ידועים כממריצים גם תהליכים מטאבוליים בגופנו ויסייעו לייצור מוגבר של חלב.
שיח אברהם, ורבנה רפואית
 
 
במידה והלידה אופיינה באובדן דם רב, ניתן ורצוי לצרוך צמחים המעודדים ייצור וזרימת דם, ובעיקר סירפד שהוא צמח מומלץ לכל תקופת ההיריון והלידה וישמש כצמח מחזק תומך גם לאם וגם ליילוד.
ההמלצה הרווחת בהנקה היא להימנע מצריכת אלכוהול וקפאין ניתן להחליף את הכוס החמה בחליטות שאינן משפיעות על תנובת החלב כמו לואיזה ולימונית.
אם ישנו צורך בעידוד והמרצה בשל עייפות, אז במקום קפאין וקפה ניתן לספק אותו על ידי הרתחת קינמון, הל, ג'ינג'ר ושתיה שלהם -צמחים אלו ממריצים זרימת דם וחילוף חומרים, מעוררים ונותנים תחושה מחליפת קפאין במידה מסוימת, ויש להם גם יתרון בהשפעתם המטבולית על המרצת ייצור חלב.
 
בזמן שפעת, משברי חורף וזיהומים וויראליים / בקטריאליים בזמן הנקה ניתן להשתמש בצמחים עדינים שיסיעו לחיטוי ולמערכת החיסון, וזאת באמצעות חליטות, כגון בת קורנית לימונית יחד עם גינגר ולימון וכן פירות סמבוק  שורשי אכינצאה ועלי זית.
 
סרפד, קמומיל
 
מבחינת תזונת המניקה, חשוב להגביר את צריכת הסידן לבנית עצמות התינוקות וכן לשמירה מפני נזק לעצמות היולדת, ומינרלים נוספים כמו ברזל ומגנזיום. ספיגתם של המינרלים, הסידן (סרדינים, טחינה, שקדים ועוד) והברזל (אגוזים, ירקות ירוקים, פירות יבשים ועוד), מתייעלת במידה ואנו משלבים צמחים ו/או תבלינים מרים – לדוגמא, מומלץ לצרוך אורז מלא, קטניות ומזון עתיר מינרלים יחד עם תבלין הכורכום שהוא מר, ומגביר לפיכך ספיגה. בנוסף, ספיגת ברזל משתפרת גם עם צריכת וויטמין C. רצוי בכל מקרה להגביר צריכת וויטמין C, שהינו תבלין מסיס במים, ולפיכך מתפנה יחסית במהירות מגופינו שאינו יכול לייצר אותו (ולכן צריך לצרוך אותו  מבחוץ). את ויטמין ה-C  ניתן למצוא בכמות גדולה בפפריקה מתוקה יבשה טחונה, ועל כן מומלצת מאוד!
 
בנוסף,  אבץ יסייע גם כן ליולדת ולוולד, ותכונתו כשומר בריאות העור והשיער מנוצלת לטיפול בהם בזמן הנקה. אבץ בכמות גדולה ניתן למצוא בזרעי תבלינים, קצח בעיקר, זרעי דלעת, גרעיני חמניות מקולפות ועוד.
 
וטיפ אחרון לפני סיום שכל יולדת תשמח לדעת (וגם התינוקות הקטנים יודו לכן על כך), רוצות שהקטנטנים ישנו טוב יותר? חולטים וורבנה רפואית יחד עם לואיזה ועלי פסיפלורה סגולות השילוב עובר בהנקה וההשפעה על הקטנטנים תהיה חיובית.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו