האם להנקה יש השפעה על מראה החזה? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

האם להנקה יש השפעה על מראה החזה?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 01.07.2010

האם להנקה השפעות "מרחיקות לכת" על מראה החזה, ומה ניתן לעשות כדי למקסם את הסיכויים שהחזה ישוב לקדמותו כפי שהיה לפני ההריון? 



מאת: ציפי ברמן קורפרו


האם להנקה יש השפעה על מראה החזה?

סביר להניח שהשטוחות תזכינה לחזות שופעת בלי השקעה מינימאלית. ידוע שניכרים גם שינויים בתקופת ההנקה ולאחריה ואחד החששות של הנשים המתכננות להניק או המניקות בפועל הוא כיצד ההנקה תשפיע על מראה החזה שלהן ואם קיים סיכוי שלאחריה הוא יאבד מנפחו או יישאר נפול. ישנן נשים שאף שוקלות לא להניק את תינוקם לאור חששות אלו.

האם אכן להנקה השפעות "מרחיקות לכת" על מראה החזה, ומה ניתן לעשות כדי למקסם את הסיכויים שהחזה ישוב לקדמותו כפי שהיה לפני ההריון? 

 

מחקר שנערך בשנת 2007 על ידי ארגון המנתחים הפלסטיים האמריקאי הוכיח כי פעולת ההנקה אינה פוגעת בזקיפות החזה או במראה הכללי שלו. המחקר הראה כי יש סיבות נוספות שאינן קשורות להנקה בעלות השפעה על צניחת החזה. על כן, לא מומלץ לוותר על ההנקה שכל כך מומלצת על ידי משרד הבריאות כהזנה בלעדית במשך ששת החודשי הראשונים להולדת התינוק. ההנקה היא בעלת יתרונות רבים הן לאם והן לתינוק.  מסקנות המחקר התבססו על ממצאיו לפיהם רק 55% מהמטופלות שהשתתפו במחקר, שהניקו את ילדיהם בממוצע תשעה חודשים, דיווחו על שינויים במראה החזה שלהן. מה שכן החוקרים מצאו במחקרם הוא שמספר הילדים שהונקו ומשך תקופת ההנקה השפיעו במידה מסוימת על מראה החזה אך לאלה התווספו פרמטרים אחרים שאינם קשורים באופן ישיר להנקה כמו: עלייה משמעותית במשקל במהלך ההריון, גודלו של החזה לפני ההריון, מספר ההריונות, הרגלי עישון והגיל הכרונולוגי.

"הזלילה הגדולה"

גודל חזה האשה מושפע מכמות תאי השומן המלאים בו. חזה הנוטה להשמנה (בעל נטייה לצבירת שומנים בתאיו), גדל באופן משמעותי בזמן ההריון, ללא קשר לתאי החלב הגדלים אף הם כחלק מההכנה לקראת הנקת התינוק ונעלמים לאחר הלידה. אשה בעלת נטייה כזו, שתאפשר לעצמה לאכול מכל המטעמים שבדרך כלל אינם מופיעים בתפריט הרגיל שלה, כי היא "אוכלת בשביל שניים", לא תשמור על תזונה נכונה בזמן ההריון וסביר להניח שתעלה באופן משמעותי במשקל. עלייה משמעותית זו תביא לכך שגם לאחר הלידה, סביר להניח שהיא תישאר עם קילוגרמים עודפים לא מעטים ותסבול מחזה כבד וגדול שסיכוייו "ליפול" גדלים כתוצאה מכובדו, ללא קשר לעובדה אם היא תניק או לא. לעומת זאת, אשה שתשמור על דיאטה מסודרת ותזונה נכונה עד הלידה, או שאין לה נטייה להשמנה בתאי השומן בחזה, סיכוייה להחזרת החזה לצורתו המקורית גדולים יותר.

סיבה נוספת למה כדאי להפסיק לעשן

בנוסף לסיכונים ולהשפעות השליליות הידועות והמוכרות של העישון על גוף האדם, העישון בעל יכולת פגיעה בזרימת הדם בכלי הדם וסתימה שלהם. זרימה תקינה של הדם חיונית לעור בכדי להתחדש ולקבל את כמות החמצן הנחוצה לו ובאמצעותה ניתן לשמור על אלסטיות ומראה בריא של העור. כפועל יוצא מכך, עורן של נשים המעשנות אלסטי פחות ולכן בעת ההתנפחות של ההריון, הוא יתקשה לחזור לצורתו המקורית גם לאחר ירידת הנפיחות, והוא יישאר יותר נפול. כדאי להתייחס להשלכות אלה במטרה לסייע בהפסקת עישון גם במסגרת הקמפיינים לגמילה מעישון במסגרת אמצעי המדיה השונים, כולל סרטי תדמית המתייחסים לנושא, פרסומות בטלוויזיה ועוד.

אנחנו לא נעשות צעירות יותר

ככל שאנו מתבגרות מבחינת הגיל הכרונולוגי, איכות העור שלנו נפגמת וכן יכולתו להשתקם לאחר השינויים המתרחשים בו. העור פחות אלסטי ומתקשה לחזור למצבו הקודם לאחר המתיחה. כדי בכל זאת לנסות להתמודד עם המצב, מומלץ לבחור בחזייה טובה שתהווה תמיכה טובה בחזה כבר מחודשי ההריון האחרונים (עדיפות משבוע 36 ומעלה, אז גודל חזה נעשה דומה לגודלו בזמן ההנקה), חזיית הנקה מומלצת  תהיה בעלת כתפיות עבות לצורך תמיכה בחזה והעמדתו, ללא ברזלים (העשויים לחסום את צינורות החלב ולהשפיע על ייצורו) ועשויה בדים נושמים כמו למשל מכותנה שיאפשר אוורור לפטמה ולשד . 

לסיכום

שלב ההריון עצמו אחראי לשינויים במראה החזה, הקשורים לרוב בשינויים הורמונאליים, במהלכם החזה גדל בכדי לאפשר לאשה להניק ונפחו העולה מביא למתיחה של העור (בדומה למתיחה באזורים אחרים בגוף בזמן ההריון). לאחר הלידה וחזרת הגוף למימדיו הקודמים (באופן יחסי כמובן), מתחיל תהליך נסיגה בו העור מתכווץ בחזרה ובמידה והעור אלסטי דיו, מראה החזה יחזור להיות דומה לקודם. במידה והעור אינו מספיק אלסטי, קיים סיכוי לנפילת החזה. מדובר בתהליכים המרחשים אצל כל אשה בהריון ולאחר לידה אך כל אחת מגיבה באופן אינדיווידואלי לתהליכים אלו וקשה לצפותם מראש. בנוסף לזה, קיימות סיבות מגוונות אחרות המשפיעות על מראה החזה לאחר הלידה כמו גיל האשה, עישון, נטייה גנטית לתאי שומן בשד לאגירת שומן ועוד. כלומר, בין אם תחליטי להניק ובין אם לא, קיים סיכוי שלאחר הלידה החזה לא יחזור למראה הקודם שלו ואין למהר לוותר על החוויה בעלת היתרונות הרבים הן לך והן לתינוקך.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו