10 פריטים שאת חייבת להכיר - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מניקה? 10 פריטים שאת חייבת להכיר

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 14.05.2014

החלטת להניק? נהדר! יתכן ותרצי להצטייד בכמה דברים שיכולים להקל ולהנעים עלייך את ההנקה. יש מוצרים נלווים רבים להנקה, לכן ננסה לעשות לך סדר בבלגן עם עשרה פריטים שאת חייבת להכיר.



מאת: רותי שלומוביץ, מנהלת חנות חזיות ההריון וההנקה "תותיז"


מניקה? 10 פריטים שאת חייבת להכיר
 
 

כרית הנקה

הנקה, בעיקר בתחילתה, אורכת לא מעט זמן – זמן איכות שלך ושל תינוקך. חשוב שתשבי בצורה נוחה ושגופך יזכה לתמיכה הנכונה, כמו גם גופו של תינוקך. לשם כך הומצאה כרית ההנקה, ניתן להשתמש בכרית לתמיכת התינוק או זרועך כדי להביאו לגובה השד ו/או לתמיכת גופך. השימוש בכרית הנקה יצמצם את כאבי הגב והפטמות משום שלא תאלצי לרכון לעבר התינוק כדי להניק. הרעיון הוא "הביאי את התינוק אל השד ולא את השד אל התינוק". אפשר להיעזר בכרית הנקה עוד בהריון כדי להקל על השינה. יש בשוק מגוון רב של עיצובים מחומרים שונים, מומלץ ללכת לחנות או לחברה ותנסי לשבת עם כרית וכך תבחרי את הכרית הנוחה לך ביותר
 

חזיות הנקה

שווה להשקיע בחזיית הנקה טובה ונוחה אשר תומכת היטב בחזה, חזיית הנקה טובה יכולה להשתנות יחד עם גופך. כדי לעשות זאת חפשי חזייה עם יותר שלבים בסוגר הגב (4 בד"כ) – כדי לאפשר שינוי גדול יותר בהיקף, ולפחות שני ווים בכל שלב כדי לספק סגירה אמינה ותומכת. היום את כבר לא חייבת להתפשר על עיצוב החזייה, יש מבחר רב של חזיות הנקה סקסיות ויפות. הקפידי לבדוק את צדה הפנימי של החזייה ולוודא כי הוא עשוי מכותנה רצוי אנטי אלרגנית. מעצבים רבים מתחשבים גם בגודל השד המשתנה בהריון ובהנקה ומשאירים מרחב תמרון מסוים, קראי או שאלי את המוכרת בקשר לכך. אחרון אך חשוב מאוד, תופסן פתיחה פשוט אשר נוח לפתוח באמצעות יד אחת בלבד. אנחנו כנשים אלופות בביצוע כמה פעולות במקביל אך חשוב שה'ציוד' יתמוך בצורך הזה.
 

רפידות הנקה

הניסיון מלמד שלרוב יש צורך ברפידות הנקה, לפחות בהתחלה. רפידת הנקה סופגת חלב אשר דולף בין הנקות או מן השד הפנוי במהלך ההנקה. תוך כדי הנקה ניתן לקפל את הרפידה יחד עם החזיה ולמקם את הרפידה המקופלת מתחת לפיו של התינוק וכך לספוג חלב אשר זולג מפיו. בנוסף ניתן להשתמש ברפידות בלילה וכך לחסוך בכיבוס מצעים. ישנן שתי אפשרויות – רפידות חד פעמיות או רב פעמיות מתאימות לכביסה. מומלץ להתחיל עם החד פעמיות כדי לראות מה נוח לך ועד כמה יש לך צורך ברפידות תוך הוצאה כלכלית מינימלית.
 

סינר הנקה

בשנים האחרונות ישנו שיח ציבורי רב בעניין הנקה בפומבי. אם גיבשת דעה בנושא ואם לא, את יודעת מה מתאים לך באופן אישי. אם את רוצה לשמור לעצמך את האפשרות להניק בצנעה גם בפומבי, סינר הנקה הוא בדיוק בשבילך. יש הרבה עיצובים שונים בשוק, אך הדגש החשוב ביותר הוא שישמר קשר עין בינך לבין תינוקך בזמן ההנקה. כך תוכלי לצפות בו יונק ולוודא שהכל כשורה.
 

כורסת הנקה

נשים מניקות רבות מעידות על כורסת ההנקה כמוצר 'ללא תחליף', בעוד אצל אחרות היא שימשה כפסל סביבתי ומקום מעולה לערמת הכביסה לקיפול. מה שבטוח הוא שאת זקוקה למקום ישיבה נוח וזמין תמיד, שקלי את האפשרויות שלך ובדקי אם ביתך עונה על הצורך הזה או שאת זקוקה לכורסא. 
 

משחה לפטמות סדוקות 

התחלות הן לא תמיד קלות, העור שלך צריך להתרגל למשהו חדש ובתחילת ההנקה בהחלט עלול להיווצר מצב של פטמות סדוקות ופצועות.
מומלץ להצטייד מבעוד מועד במשחה טובה למטרה זו בדיוק וכך 'להקדים תרופה למכה'. רצוי לבחור משחה על בסיס טבעי אשר לא מצריכה שטיפה לפני ההנקה (למרות שתינוקך עשוי לדרוש זאת בכל מקרה). שמירה על האזור מאוורר משפרת את ההחלמה. במקרים רבים הפציעה נובעת מכך שהתינוק אינו מתחבר לפטמה ויונק כראוי, מומלץ לנסות לפתור את הבעיה כדי למנוע המשך פציעה.
 

משאבת הנקה

לרוב הצורך במשאבת הנקה עולה בשלב מאוחר יותר ולא מיד לאחר הלידה. בשבועות הראשונים לאחר הלידה מומלץ להתמקד בביסוס ולימוד ההנקה ופחות בשאיבה מכנית. לפני שאת פונה לרכישת משאבה בחני היטב את הצרכים שלך: באיזו תדירות תצטרכי לשאוב? כמה זמן תוכלי להשקיע בשאיבה? ולאורך איזו תקופה את מתכננת לשאוב? אם תזדקקי למשאבה לתקופה קצרה – תוכלי לשאול אחת מיד שרה, לעומת זו לתקופה ארוכה עדיף בדרך כלל להשקיע במשאבה משלך. אם מדובר בשאיבות תדירות – מומלץ להתכוונן על משאבה דו צדדית אשר מקצרת את זמן השאיבה. במקרה של תדירות שאיבות נמוכה ניתן להסתפק במשאבות הפשוטות. כאשר נעשה שימוש במשאבה במקום העבודה, מומלץ להתנסות קודם בבית.
 

כלים לשמירת חלב שאוב

צידנית, קרחונים שקיות או בקבוקים. כל הכלים/שקיות המיועדים לשמירת חלב מצוידים בשנתות אשר מאפשרות מעקב כמות. מומלץ לנסות רכישה של מוצרים בקנה מידה קטן וכך לוודא שמוצר אכן איכותי ועונה על צרכיך לפני קניית כמות.
 

רפידות קירור, רפידות ג'ל וקומפרסים

כל המוצרים הנ"ל נוצרו כדי להקל על תופעות של פטמות פצועות, גודש או כדי לעודד זרימת חלב. רפידות הקירור, לאחר שהות קצרה במקרר, יכולות להקל ולסייע במניעת גודש לאחר הנקה ולהקל על פטמות פצועות. רפידות ג'ל מתפקדות או כרפידות קירור או כרפידות חימום - לשימוש לפני הנקה כדי לעודד את זרימת החלב. קומפרסים של חליטות צמחים יכולים גם כן לשמש חמים או קרים ובעלי ערך טיפולי מוסף בזכות חליטות הצמחים.
 

פיטמת סיליקון

פיטמת סיליקון מיועדת להגנה על הפטמה בזמן ההנקה במקרה של פטמות פצועות במיוחד. לרוב מומחים ממליצים לא לעשות בה שימוש מעבר לכמה ימים רצופים - מומלץ להיוועץ עם יועצת הנקה בנושא. ניתן לעשות בפטמת הסיליקון שימוש נוסף, במצב של רגישות וכאבים, כדי להימנע ממגע אפילו עם הבד הרך ביותר ניתן להשתמש בפטמה כמגן וחוצץ.   
 

הנקה נעימה

 
מקור: 
(1) Breastfeeding: 11 Things That May Help, http://www.webmd.com/parenting/baby/features/breastfeeding-items-that-may-help

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו