להיניק ולצאת מזה בשלום - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

להיניק ולצאת מזה בשלום

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.03.2005
להיניק ולצאת מזה בשלום
מאת: אפרת אברמסון
בשנים האחרונות חזרו המודעות לאימהות העובדות וההנקה לכותרות. עידן המודרניזם הגורס כי תחליף חלב אם הולם מספיק ומזין דיו עבור תינוקך, תם ונשלם. טרנד ההנקה חוזר לאופנה ובגדול. כיום, נשים הרות מגיעות מוכנות ומצוידות לחדר הלידה, מודעות לעצמן ולגופן ובכל זאת מוצאות עצמן בוחרות בפתרון ההזנה הטבעי והנכון ביותר עבור תינוקן: ההנקה.


להיניק ולצאת מזה בשלום מאת: אפרת אברמסון 
בשנים האחרונות חזרו המודעות לאימהות העובדות וההנקה לכותרות. עידן המודרניזם הגורס כי תחליף חלב אם הולם מספיק ומזין דיו עבור תינוקך, תם ונשלם. טרנד ההנקה חוזר לאופנה ובגדול. כיום, נשים הרות מגיעות מוכנות ומצוידות לחדר הלידה, מודעות לעצמן ולגופן ובכל זאת מוצאות עצמן בוחרות בפתרון ההזנה הטבעי והנכון ביותר עבור תינוקן: ההנקה.

מדריכת ההנקה ענבל אברהם מהמרכז הישראלי לחינוך וללידה היא גם מדריכת הנקה מוסמכת וגם מתנדבת על בסיס קבוע בבית החולים הסמוך למקום מגוריה.

ענבל, בואי נתחיל בשאלה הבסיסית ביותר: למה להיניק?
חלב אם הוא הטוב ביותר, התזונה הנכונה לתינוק והמתאימה לו באופן מושלם. איכות חלב האם היא מובחרת ותואמת את קיבת התינוק הרגישה במיוחד בשבועות הראשונים לחייו. לבד מזאת, עצם ההנקה מקרב מאוד בין האם לתינוקה ומהווה אבן יסוד ליחסי הקרבה ביניהם. חלב האם מכיל את כל נוגדני המחלות בהן חלתה האם מאז נולדה, הוא מלא בויטמינים ובלתי ניתן להחלפה. גם חברות המייצרות תחליפי חלב יוצאות מנקודת הנחה שחלב האם הוא הטוב ביותר לתינוק, ואילו הן באות להוות תחליף מזון לתינוק שאינו יונק.

היניקה אם במשך חודש וחצי ופתאום נגמר החלב. מה לעשות?
יש לפנות לייעוץ בהנקה. אין כזה דבר: "פתאום אין חלב". חלב אם מיוצר על-פי דרישת התינוק. אם ההנקה מלאה, אין סיבה שהיווצרות החלב תיפסק. התינוק היונק יוצר גירוי המביא לייצור החלב בשד. אם בכל זאת האם מרגישה כי התינוק שלה "רעב", כנראה שהוא חווה שלב שנקרא "קפיצת גדילה", כלומר: קיימת דרישה מוגברת של התינוק לינוק (ההפסקות בין הנקה להנקה מתקצרות וזמני ההנקה ארוכים יותר מהרגיל) ותחושה שהשד, כביכול, ריק. הסיבה לכך היא שהתינוק גדל וכמות החלב לה הוא זקוק גדלה אף-היא. ככל שייצמד הוא לשד, ייווצר יותר גירוי ועמו תגדל גם כמות החלב. זוהי דוגמה מצוינת למשבר בהנקה שניתן לפתור באמצעות שיחת טלפון אחת למדריכת הנקה. אם שרוצה להמשיך ולהיניק אינה צריכה להילחץ, פשוט להיעזר בעצה מקצועית שיכולה להינתן גם דרך הטלפון.

עד איזה גיל מומלץ להיניק?
כמובן, מומלץ להיניק עד כמה שרק ניתן. על-פי המלצת משרד הבריאות הישראלי, אם אמורה להיניק במשך שישה חודשים. לאחר חצי שנה של הנקה, מומלץ להוסיף מזון מוצק. בפועל, בארץ, מסיימות הנשים את חופשת הלידה בממוצע אחרי שלושה חודשים. במקרה שחזרה אם לעבוד מחוץ לבית, כדאי להמשיך ולהיניק בזמן שהיא מבלה עם תינוקה, וכשהיא רחוקה ממנו, כדאי לשאוב (רק אם מתאפשר, כמובן) את חלב האם במשאבת הנקה, לאחסן בבקבוק במקרר ולתת לתינוק בזמן ההאכלה הקבוע. כיום יש פתרונות נוחים ויעילים.

איך פותרים פצעים בפטמות?
פצעים בפטמות בזמן ההנקה היא תופעה שכיחה הגורמת לעתים קרובות להפסקת ההנקה. התינוק אשר אינו מוחזק נכון מנסה לינוק וכאשר אין הוא מקבל חלב במידה מספקת, הוא לוחץ בחניכיו בחוזקה ופוצע את הפטמות. על מנת לפתור את הבעיה, ניתן ליצור קשר עם מדריכת הנקה ולהזמין אותה לביקור בית, בו היא תדגים לאם את תנוחת ההנקה המתאימה ותעזור לה לטפל בפצעי ההנקה במשחה מיוחדת וזמינה בכל בתי המרקחת. כך תוכל האם להימנע בעתיד מסבל בעקבות פציעות נוספות ולהמשיך להיניק.

טיפים להעברת תקופת ההנקה בשלום :
  • כדאי לנצל את תקופת ההריון לקריאת ספרות מקצועית ולהקשיב להסברים מפי מומחים אודות ההנקה.
  • כדאי לעבור הכנה בתחנה לבריאות המשפחה.
  • חשוב להיניק סמוך ככל שניתן לזמן הלידה, כך התינוק אינו מאבד מיומנויות ראשוניות ואינו מתרגל לדחות את השד ולהעדיף את הבקבוק על פניו.
  • חשוב ליצור סביבה עוזרת ותומכת פיזית ונפשית, שתלווה את האם במהלך תקופת ההנקה.
  • כדאי להכין מראש מספר טלפון של מדריכת הנקה ולשמור אותו בהישג-יד.
  • חשוב לזכור: כל טיפה שווה זהב!



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו