מחקר חדש: האם כדאי לשלב מזון מוצק לפני גיל חצי שנה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מחקר חדש: האם כדאי לשלב מזון מוצק לפני גיל חצי שנה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 08.02.2011

ארגון הבריאות העולמי ממליץ באופן ברור על הזנה המתבססת על הנקת התינוק במהלך ששת החודשים הראשונים בחייו. המחקר החדש אשר נערך בלונדון מטיל ספק בסטנדרטים הללו ומציע כי הנקה לבדה עשויה להוביל למחסור בברזל ולהוות קטליזטור לאלרגיות בשלב ההתפתחותי של הילד.



מחקר חדש: האם כדאי לשלב מזון מוצק לפני גיל חצי שנה

אם אימהות טריות חשו בטחון מלא בהזנת תינוקם בהנקה בלבד במהלך החצי השנה הראשונה לחייו, המחקר אשר יוצג לפניכם עשוי לנטוע מעט חשש בליבן של האמהות הטריות.. המחקר בודק בעצם מהי השיטה הנכונה ביותר להזנת התינוק הנולד.

ארגון הבריאות העולמי ממליץ באופן ברור על הזנה המתבססת על הנקת התינוק במהלך ששת החודשים הראשונים בחייו. המחקר החדש אשר נערך בלונדון מטיל ספק בסטנדרטים הללו ומציע כי הנקה לבדה עשויה להוביל למחסור בברזל ולהוות קטליזטור לאלרגיות בשלב ההתפתחותי של הילד.

כעת השאלה הנשאלת הינה - האם אימהות העוקבות אחר הנחיות ארגון הבריאות העולמי אמורות לדאוג? לפי דוקטור לורי פלדמן-ווינטר (מחלקת ההנקה של האקדמיה האזרחית)  לא בהכרח..  לטענתה – לא ההנקה הינה המוטלת בספק – עדיין מדובר בשיטת ההאכלה המומלצת והטובה ביותר עבור הרך הנולד, השאלה העולה עקב ממצאי המחקר הינה מהו הגיל האולטימטיבי לשילוב מזונות מוצקים?

המחקר החדש בנושא אשר פורסם בירחון רפואי בריטי מציע כי שילוב מזונות מוצקים בגיל מוקדם משישה חודשים עשוי להועיל לתינוק, כאשר חשוב להתייחס לכל תינוק וצרכיו באופן אינדבידואלי.

עד כה ההנחה הרווחת היתה כי המתנה עד לגיל חצי שנה בטרם שילוב מוצקים בתזונת התינוק מונעת אלרגיות, כעת מתברר שהמתנה זו עשויה לגרום לאלרגיות – כך שאין כאן המלצה נחרצת:  לפי המחקר - אם לתינוקך מערכת חיסונית חלשה או נטייה גנטית לאלרגיות, המתנה עד לגיל חצי שנה בטרם חשיפתו למזונות מוצקים עשויה להיות החלטה לא נכונה עבורו.

דאגה נוספת בהתבססות על הנקה לבדה הינה מחסור במאגרי הברזל של התינוקות, בעיקר כשמדובר בתינוקות אשר נולדו בלידה מוקדמת, או ילדים לאימהות הסובלות מאנמיה ולכן אינן מייצרות כמות מספקת של ברזל בחלב שלהן. מחסור בברזל עשוי לעורר דאגה מאחר והוא עלול להשפיע על התפתחות המוח של הרך הנולד.

יחד עם זאת אין סיבה לבהלה ודאגנות יתר, אם התינוק יזדקק לכמות גדולה יותר של ברזל הוא ידע להביע זאת. אם התינוק אינו מרטיב בין שלושה לחמישה חיתולים ביום יתכן כי קיים חסך תזונתי והתינוק מוכן לדגום מזונות מוצקים, עוד נקודה אשר עשויה להתריע על מחסור במרכיבים תזונתיים בחלב האם הינה חוסר שקט של התינוק בעקבות שינויי תזונתה של האם וחוסר שקט במהלך שעת ההנקה.

ההמלצה לאימהות מניקות הינה מעקב חודשי של נקודת טיפת חלב האזורית אחר התפתחותו של התינוק, כל עוד התינוק עומד בסטנדרטים הידועים בשלבי ההתפתחות אזי אין סיבה ממשית לדאגה כי לתינוק לא מסופקת הזנה אופטימלית.

חשוב להדגיש כי אין החלטה חד משמעית בין אם מומלץ לשלב מזונות מוצקים בגיל ארבעה חודשים או בגיל חצי שנה, אך קיימת הסכמה חד משמעית כי חלב אם עדיף על פני תחליפי חלב אם.

לסיכום על כל אם טרייה לסמוך על תחושות הבטן שלה ,אימא יודעת מה הטוב ביותר עבור ילדיה..

מקורות מידע-

http://news.yahoo.com/s/afp/20110114/hl_afp/healthchildrenresearchbritain



המאמר נערך באדיבות אתר דלתות כניסה ואתר סדנאות בישול




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו