מחקר חדש: הנקה מובילה להתנהגות חיובית של הילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מחקר חדש: הנקה מובילה להתנהגות חיובית של הילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.05.2011

מחקר חדש מצא כי האינטרקציה של האם עם תינוקה מהווה מרכיב משפיע ומשמעותי ביותר על התנהגותו של הילד בהמשך חייו.שישה אחוזים בלבד מתוך ילדי המחקר אשר ינקו נראו כבעלי נטייה לבעיות התנהגותיות בהשוואה ל-16 אחוזים אשר הוזנו באמצעות תחליפי חלב.




מאת: דנה רותם


מחקר חדש: הנקה מובילה להתנהגות חיובית של הילדים

מחקר חדש מצא כי האינטרקציה של האם עם תינוקה מהווה מרכיב משפיע ומשמעותי ביותר על התנהגותו של הילד בהמשך חייו.שישה אחוזים בלבד מתוך ילדי המחקר אשר ינקו נראו כבעלי נטייה לבעיות התנהגותיות בהשוואה ל-16 אחוזים אשר הוזנו באמצעות תחליפי חלב.


השאלה הנשאלת במחקר – האם להנקה השפעה ארוכת טווח על אופן התנהגותו של הילד? שאלה זו נחקרה בעבר, אך המחקר החדש לעומת קודמיו הינו מחקר בהיקף נחקרים גדול יותר.

מחקר זה כולל מחקרים רחבי היקף אשר נערכו באוניברסיטאות אוקספורד, יורק ואסקס יחד עם אוניברסיטת קולג' אשר בלונדון ואלו יחדיו הגיעו למסקנה חד משמעית הרבה יותר.

במסגרת המחקר רואיינו יותר מ- 10,000 אימהות ממוצאים שונים כאשר תינוקם היה בן תשעה חודשים ושוב כאשר תינוקם הגיע לגיל שנתיים.

במהלך הראיון החוקרים בקשו מההורים למלא בשאלון הערכה של פוטנציאל לקשיי התנהגות בקרב ילדם. השאלון כלל התייחסות לנושאים רגשיים כגון תלותיות, חרדתיות, היפראקטיביות וחוסר מנוחה והאם נמצא כי הילדים נוטים לבעיות התנהגותיות כגון שקרים וגניבות.


לפי דברי החוקרים:

"הילדים לומדים התנהגות נאותה ע"י חיקוי הסביבה הקרובה אליהם, במהלך תהליך הלמידה יתכן שחלק מהילדים יתנהגו באופן לא ראוי, כך לדוגמה לעיתים הילד הינו חם מזג או בעל התנהגות אגרסיבית"

"בעיות התנהגותיות, הינן התנהגויות אשר מתרחשות באופן תדיר במהלך תקופה ממושכת, להתנהגות בעייתית השפעה לא טובה על התפתחותו של הילד ומפריעה בחיי המשפחה היומיומיים"

החוקרים מציעים 2 הסברים אפשריים לממצאים שלהם, הראשון הינו שחלב אם הידוע היטב כאוכל בריא עבור התינוק מכיל כמות נכבדת של חומצות שומן חיוניות אשר ידועות כבעלות תפקיד חשוב בהתפתחותה ובתפקודה של מערכת המוח המרכזית. עוד הם מציינים כי בעשור הקודם יצרני הפורמולות דאגו להעשיר את תחליפי החלב בחומצות שומן חיוניות, כך שסביר להניח שחלק מהתינוקות שלא יונקים צרכו כמות מספקת של חומצות שומן חיוניות.

האפשרות השניה אשר מוצעת על ידי החוקים הינה כי ההנקה יוצרת אינטראקציה מרובה יותר בין האם לילד, למידה משופרת של התנהגות חיובית ופחות בעיות התנהגותיות.

פיטר קינדרמן, פרופסור לפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטת ליברפול סבור כי הקשר בין האם לילד אשר נוצר במהלך ההנקה הינו המרכיב החשוב ביותר ומשפיע באופן חיובי ביותר על ההתפתחות של הילד.

המחקר הנ"ל מהווה עדות חשובה לחשיבותה הגדולה של הנקת התינוק בכל הקשור לקשר אימהי וזאת מעבר לבריאות הפיזית.

עורכי המחקר עוד מוסיפים כי נחוצה עבודה נוספת על מנת לראות האם הממצאים יהיו תקפים עם קבוצות מחקר נוספות.

המאמר נערך באדיבותו של אתר סדנאות בישול




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו