סיפורה של מאמילק - בנק חלב אם - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

סיפורה של מאמילק - בנק חלב אם

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.03.2012

לפני (כמעט) שלושה שבועות, פתחנו בעלי אלעד ואני, בנק חלב אם קהילתי חינמי, אשר נועד להפגיש בין תורמות חלב אם ובין אמהות המעוניינות בתרומה.



מאת: מיטל וינברגר


סיפורה של מאמילק - בנק חלב אם

לפני (כמעט) שלושה שבועות, פתחנו בעלי אלעד ואני, בנק חלב אם קהילתי חינמי, אשר נועד להפגיש בין תורמות חלב אם ובין אמהות המעוניינות בתרומה www.momilk.co.il            

הסיפור העומד מאחורי האתר הוא הסיפור האישי שלנו. 

לפני 4 חודשים, לאחר מסע ארוך שנמשך למעלה מ-4 שנים, הגיע לעולם בננו בכורנו, הילל.

כמו נשים רבות, העומדות להפוך לאמהות, טיפחתי גם אני פנטזיית הנקה. הצטיידתי מבעוד מועד בסינר הנקה, רפידות ההנקה המתינו בארון, למדתי על סוגי משאבות ואפילו עברתי קורס הדרכת הנקה דרך קופת-חולים, כל זאת שבועות רבים לפני הלידה, אך פנטזיה לחוד ומציאות לחוד. כבר בבית החולים הבנתי שההנקה לא עומדת להיות עסק פשוט. את בית החולים עזבתי עם זוג פטמות סדוקות ומדממות ותינוק אחד מתוסכל. לאחר ביקור של שתי יועצות הנקה, הוחלט על מעבר לשאיבה בלעדית. במשך 11 ימים שאבתי. כל שאיבה נמשכה למעלה משעה, הניבה כמות זעומה והסבה לי כאבים עזים. במקביל התפתח גודש נוראי ולאחר מכן דלקת. אך, הנורא מכל היה שלא יכולתי לקחת את הילל ולאמצו לליבי. הכאב הפיזי היה כה חזק, שלא יכולתי לשאת כל מגע, ולו אקראי, באיזור החזה שלי. את רוב שעות היממה ביליתי צמודה למשאבה, מעבירה בקבוקים לאלעד ומנסה לעמוד בקצב, גאה על כל טיפת חלב שאני מצליחה לספק לבני ומתייסרת על כך שאיני יכולה להניק אותו כמו שפינטזתי. 

לאחר 11 ימים, בכאב רב ועם המון רגשות אשם, החלטתי שדי. אני רוצה לחבק את הילד שלי, להעניק לו חום ומי אמר שמגע אם פחות חשוב מחלב אם? עברנו לתמ"ל.

מהר מאוד הילל התחיל לפתח עצירות קשה, מלווה בבכי וסבל. אין ספור פעמים במהלך היום ראינו את הילל מתפתל, מאדים וצורח. וקקי-אין.  המחזה היה קורע לב. הסביבה שיתפה שככה זה בגיל שבועיים, מתחילות בעיות העיכול, העצירויות והגזים. הימים עברו והסבל של הילל ושלנו נמשך. בכי בלי הפסקה, לילות בלי שינה. התייעצנו עם רופאים, שינינו סוג תמ"ל ו-כלום. לאחר מספר שבועות, אלעד העלה את הרעיון להשיג להילל תרומת חלב אם. נעלבתי, כעסתי, נפגעתי. איך הוא מעז להציע לי דבר כזה? האם הוא מנסה לרמוז לי שכל הסבל של הילל באשמתי? הלא הסביבה נחרצת בדעתה- לכולם יש בעיות עיכול, גם לתינוקות יונקים. ובכלל, שאני אתן לילד שלי חלב של אם אחרת? מה פתאום?! מה אני יודעת על המצב הבריאותי שלה? מה היא אוכלת? אלו תרופות היא נוטלת? "לא ולא!", הודעתי לאלעד. הילד שלי לא יקבל חלב של אמא אחרת.          אבל אלעד, בולדוזר. נכנס לו לראש שחלב אם יעזור להילל ושום דבר לא יכול להוציא את הג'וק מהראש שלו. החלטתי לברר. התייעצתי עם רופאת המשפחה, התחלתי לקרוא באינטרנט, קראתי על ההבדלים בין תמ"ל וחלב אם, ובסופו של דבר, מחוזקת על-ידי המחשבה שאם שמיניקה את תינוקה, הינה קרוב לוודאי בריאה, שכן לא תזיק לילדה,  החלטתי להיעתר לאלעד ולקפוץ למים, משוכנעת שמדובר בהתנסות חד פעמית שלא תועיל במאומה ונמשיך לחפש פתרונות אחרים. 

תרומת החלב הראשונה שלנו הגיעה דרך חברה של חברה, לאחר שהאחרונה נשבעה בפניי שמצבה הבריאותי של התורמת תקין ולו היתה זקוקה, היתה מקבלת ממנה תרומת חלב אם בלב שקט.                                                                                              

 

24 שעות, זה הזמן שלקח לבעיות העיכול של הילל להיעלם. עוד באותו ערב, כמה שעות לאחר שעברנו לחלב אם, הילל עשה קקי. אין לתאר את השמחה והששון.  מצוקה של שבועות ארוכים נפתרה ולא חזרה עוד. רק הורה שצפה בבנו סובל מעצירות יבין את השמחה וההקלה. סימפטומים נוספים העידו על השינוי שחל. ריח הקקי חזר להיות חלבי ועדין, כמו שהיה לפני שעברנו לתמ"ל וגם ריח הגוף של הילל חזר להיות מתוק ותינוקי. לאחר שראינו עד כמה הדבר סייע להילל,  פצחנו במרדף אחר תרומות חלב אם. פרסמנו הודעות בפורומים, חיפשנו בפייסבוק, קופצים משמחה על כל תרומה ונמצאים בלחץ תמידי שייגמר החלב ויחזור הסבל. היו כמה ימים, אגב, בהם לא הצלחנו להשיג חלב אם ואכן העצירות מיהרה להגיע.  אין לתאר במילים את ההרגשה שיש פתרון לסבל של הילל, אבל אנחנו לא מצליחים להשיג אותו, כל כך מתסכל.                                           

 את התורמות שלי, אגב, לא התביישתי לתחקר לגבי מצבן הבריאותי, כולל שימוש במילים גסות כמו "איידס" ו"צהבת". ברוב המקרים נתקלתי בהבנה מוחלטת, סבלנות ואמפתיה. היו תורמות מקסימות, שאף הציעו לצרף מסמכים רפואיים, אשר מעידים על מצבן הבריאותי התקין. הופתעתי והתרגשתי כל פעם מחדש מהנכונות הזאת לתת ולעזור.                 

חודשיים וחצי חלפו מאז תרומת חלב האם הראשונה של הילל. ותודה לאל, כל עוד התמדנו עם חלב האם, לא שבו בעיות העיכול לבקר בביתנו.

לסיפור שלנו יש סוף שמח. לאחר שראיתי כמה טוב הגיב הילל לתרומות חלב האם, החלטתי להיאבק מחדש על ההנקה ובמשך חודשיים פעלתי על מנת להחזיר לעצמי את החלב. המשימה (המורכבת) הוכתרה בהצלחה וכיום הילל יונק ואנו נעזרים במעט תרומות חלב אם כהשלמה.

זהו הסיפור האישי שלנו, שעומד מאחורי "מאמילק". לאחר שנוכחנו בהשפעה המהירה והטובה של חלב האם על הילל, ולאחר שראינו עד כמה מסובך למצוא תרומות חלב אם באופן קבוע, החלטנו לעשות מעשה, או אם נדייק, אלעד החליט לעשות מעשה. אין כמו גבר פרקטי וביצועיסט. הוא גייס את אחי, עידן גולדנברג, גאון המחשבים של המשפחה וביחד הם ישבו והקימו את "מאמילק", כדי לאפשר לאמהות מאותגרות הנקה כמוני להיעזר באמהות אחרות, בעלות עודפי חלב, ולהעניק לילדיהן את התזונה הטובה והטבעית ביותר.

באתר ניתן למצוא תורמות מאיזורים שונים בארץ, אשר מצהירות על מצבן הבריאותי,  הרגלי התזונה שלהן, האם מעשנות, כמות החלב שברשותן ודרך איחסונו. כמו כן אנו נותנים באתר מידע על חלב אם, איחסון חלב אם ועונים על שאלות שונות בנוגע להתמודדות האישית שלנו.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו