רגישות אלרגית לחלב אם - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

רגישות אלרגית לחלב אם

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 25.01.2007

האם תתכן רגישות של התינוק לחלב אימו? תיתכן גם תיתכן. אמנם רגישות אלרגית לחלב האם איננה מאד נפוצה אך בהחלט בעיה קיימת.



רגישות אלרגית לחלב אם

מאת: דר' איל טורפז  dmd טיפול ברגישויות ובאלרגיות בשיטת naet

 

האם תתכן רגישות של התינוק לחלב אימו?

תיתכן גם תיתכן. אמנם רגישות אלרגית לחלב האם איננה מאד נפוצה אך בהחלט בעיה קיימת. במחקרים בארץ ובעולם נמצאו תינוקות רבים מפתחים תופעות גופניות ורגשיות שונות במהלך תקופת ההנקה. התופעות כוללות מגוון עצום של הפרעות במערכות הגוף של התינוק.

כדוגמאות לבעיות במערכת העיכול: הקאות, כאבי בטן, גזים, בטן נפוחה, שלשולים או עצירות. במערכת הנשימה: גודש באף, שיעול, קשיי נשימה, ברונכיט ואף אסטמה. במערכת העורית ניתן לראות מגוון רחב של תופעות:    פריחות ,"אסטמה של העור" שלפוחיות ונפיחויות באזור הפנים וגם באזורי הגוף האחרים.

ניתן למצוא גם הפרעות שינה , חוסר מנוחה, עצבנות ובכי "ללא סיבה".      ברוב המקרים אותם אנחנו פוגשים, כמובן לאחר שלילת סיבות זיהומיות, יש לחשוד ולבדוק את נושא התזונה.

מאחר והתינוקות עליהם אנו מדברים ניזונים מחלב אם, עלינו לברר למה הילד רגיש? במחקרים שבוצעו בארץ ובעולם נמצא כי מדובר ברוב המקרים ברגישות מולדת של התינוק לרכיבי מזון או לתרופות אותם צורכת האם.

כמו לגבי תכונות רבות המועברות אלינו בתורשה, כך הדבר גם לגבי רגישויות אלרגיות למיניהן.  במקרים רבים האם עצמה מודעת לרגישות שלה למוצרי מזון שונים, אך קיימים גם מצבים בהם גוף האם הסתגל במהלך שנות חייה למצב על ידי יצירת נוגדנים לחומר המפריע ובעקבות כך היא איננה חשה בהפרעה. בעיה שונה מתעוררת כאשר האם קיבלה טיפול תרופתי במהלך ההיריון או ממשיכה ומקבלת טיפול תרופתי בזמן ההנקה. זאת מאחר שתוך כדי טיפולים תרופתיים מסוימים אסור להניק, לכן יש לקבל הנחיות מדויקות מהרופא המטפל. 

כמובן שאחת האפשרויות הטיפוליות היא להפסיק את ההנקה ולעבור לתחליפים שונים הקיימים בשוק. אך בכתבה זו אשמח לתאר ולמצוא דרכי פתרון לכל הנשים אשר חשוב להן להמשיך להניק וליהנות מיתרונות ההנקה לאם וכמובן לתינוק.

אחת הדרכים לבדוק רגישות כזו למזון היא על ידי דיאטה סיבובית של האם. בכל מספר ימים האם נמנעת ממזון חשוד מסוים. על ידי כך מופחתת השפעתו עליה ועל החלב אותו היא מייצרת. בכל אותו זמן יש צורך לעקוב אחר תגובות התינוק כדי לראות אם גם הוא רגיש לחומר הנגרע והאם יש שינוי בהתנהגותו או בסימפטומים-תסמינים אשר אפיינו אותו בתקופה קודמת.

המזונות החשודים ביותר לצורך בדיקה זו הם: חלב פרה אותו ילדים רבים אינם מסוגלים לעכל בגלל חוסר בשלות של מערכת העיכול שלהם, ירקות סולניים כמו חצילים, עגבניות, פלפלים ותפוחי אדמה. כמו כן יש לבדוק גם מוצרי סויה, צבעי מאכל, חומרים משמרים, גבינות צהובות ומוצרים המכילים קופאין.

מניסיוני אני יכול לציין כי קיימת אפשרות לרגישות לכל סוג מזון שנצרך.

 

קיימת אפשרות אבחון וטיפול ברגישויות ובאלרגיות בשיטת naet. זוהי שיטה הוליסטית בלתי חודרנית המשתמשת בחלק מהשיטה הקינסיולוגית לצורך האבחון. במהלך הבדיקה אשר בה נבדקים גם התינוק וגם האם, מבוצעת בדיקת התנגדות שרירית mrt, תוך חשיפת גוף הנבדק לקבוצות שונות של חומרים חשודים, אלרגנים. לאחר שלב האבחון מבוצע טיפול הכולל לחיצות (אקופרסורה) משני צידי עמוד השדרה תוך חשיפת הגוף לחומר הטיפול. לאחר שלב זה יש להימנע ממגע ומשימוש בחומר לגביו בוצע הטיפול למשך כ-25 שעות.

 

כאשר מדובר בטיפול ברגישויות של תינוק יונק, אמו מקבלת הוראות מפורטות לגבי התזונה האישית שלה בימים הסמוכים לטיפול בילד. זאת על מנת להפחית את כמות האלרגנים שבחלב ההנקה ולאפשר לתינוק לקבל טיפול מלא.

על ידי סידרת טיפולים משולבים לתינוק ולאמו ניתן להפחית משמעותית את הרגישות של היונק לחלב אמו ולמוצרי המזון אשר גורמים לרגישות זו.

על ידי כך נוכל לספק את הצרכים של האם להניק ושל התינוק לינוק ולהתפתח ללא תופעות אלרגיות.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו