רוצה ליהנות מיתרונות ההנקה אך אין ביכולתך להניק? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

רוצה ליהנות מיתרונות ההנקה אך אין ביכולתך להניק?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 23.11.2014

 יש מה לעשות!  חוזר משרד הבריאות ממליץ על הקמת בנק חלב מפוקח בישראל



מאת: דנה אדרי פינבלט 


רוצה ליהנות מיתרונות ההנקה אך אין ביכולתך להניק?
דיבורים בשבחה של ההנקה הם דבר שבשגרה. בכל פורומי ההורות, המוסדות הרפואיים והמחקרים המדעיים מפליגים ביכולותיו הרפואיות של חלב האם.
אין עוררין ! ההנקה בריאה. הרבה נשים הריוניות מתענגות על תמונת החיבור האידיאלית בין האם לתינוקה שזה עתה נולד ותלוי בקיומו בגופה האלוהי כמעט. אותו גוף שהעניק לעובר חיים כעת ממשיך במשימה מחוץ לרחם החמים לקיים את חייו.
עכשיו זה זמן החיבור ,זמן הענקה האולטימטיבי- זמן ה ה נ ק ה.
 
אחרי שהתענגתם על המילים הרומנטיות שבחיבור השמימי בין הם לתינוקה. באותו חיבור אותו היטיבו כל כך לתאר בספרות ובשירה ,דמיינו מצב אחר. פחות זוהר. פחות נעים. פחות מעצים ואולי אף מדכא.
כולנו הרי רוצות לתת את הטוב ביותר בשבילו.. אך לא תמיד זה יוצא. ה"יוצא" לא מתייחס רק לחלב מהשד, אלא למגוון מצבים ואתגרים בהם עומדת האם הטרייה. בין הסיבות אפשר למנות פגות, בה מנגנון הקואורדינציה מציצה-בליעה-נשימה אינו מפותח דיו. ניתוחים קיסריים בהן חלב האם בהיעדר "איתות" טבעי ליצירתו, מאחר להגיע וחלון ההזדמנות להנקה נסגר.
יש כמובן עוד סיבות רבות ואף טראגיות, כמו מות האם בלידה וישנן גם סיבות פרוזאיות לגמרי, כמו רצונה של האם לא להיניק, אך עדין לספק לתינוקה את היתרונות המופלאים שבהנקה.
 

חוזר משרד הבריאות ממליץ על הקמת בנק חלב מפוקח בישראל

בחוזר של משרד הבריאות שיצא השנה (2014) באפריל , הוא קובע כי אצל פגים שניזונו מחלב אם מתורמת לעומת פגים שניזונו מתחליף חלב (תמ"ל) קוצר באופן מובהק משך מתן ההזנה התוך ורידית . בנוסף הפגים סבלו פחות מזיהומים, מדלקות בדרכי השתן, מזיהומים בדרכי הנשימה העליונות ועוד סיבוכי פגות.
משרד הבריאות שמסתמך על המלצת איגוד רופאי הילדים האמריקאי מדרג את סדר העדיפויות להזנת תינוקות.
 
1. הנקה 
2. חלב שאוב של האם הביולוגית
3. חלב אם מפוסטר מתורמת (להלן בנק חלב)
4. תחליף חלב (תמ"ל)
 
מאחר וקיימים גורמי סיכון בתרומות החלב, משרד הבריאות קובע סטנדרטים ברורים להפעלת בנק מסוג זה. ביניהם הגדרת סטנדרט לתורמת כמו שלילת מחלות מסוכנות, אורח חיים בריא, סטנדרט דגימות למנות החלב, בקרת איכות ועוד.
משרד הבריאות מצא שהוצאות התפעול של בנק חלב מסוג זה אף נמוכות מהעלויות הכרוכות בטיפול הרפואי היקר שמוענק לפגים ולסיבוכים שהם חשופים אליהם.
משרד הבריאות מעודד הקמת בנק חלב תקני מסוג זה, אשר יעמוד בסטנדרטים המחמירים ביותר בדומה לבנקי החלב שקיימים בעולם, למשל בנק החלב באיטליה. 
רק מקריאת השורה הזו אני מדמיינת את טעם החלב שנתרם, על פי המזון הנהוג באותה מדינה. למשל חלב מתורמת איטלקייה יהיה בטעם פסטה משובחת עם פירורי פרמז'ן . על פי משך הזמן שניתן לשמור חלב אם קפוא (בין 3 ל-4 חודשים), אפשרות זו של משלוח מחו"ל אינה בדיונית כלל.
טוב..., בואו נחזור בטיסה ישירה לישראל לרגע. 
 
אז מה קורה פה בישראל?
הצורך קיים ?- ראינו שכן! 
העלויות כדאיות? כן- אפילו משרד הבריאות קבע!
אז למה אנחנו לא שם?
 
עדה בוהדנה -תומכת לאחר לידה ומדריכת הנקה, מספרת שבמדינות רבות בעולם פועלים בנקי חלב אם. יתרונות חלב האם ידועים כבר לכולם. 
למרות שההנקה הינה הדבר הטבעי ביותר, ישנן אימהות שההנקה נמנעה מהן מסיבות רבות, אבל הן מבינות את היתרון שבחלב אם ומעוניינות גם לתת אותו לתינוקן. 
ישנן היום ברחבי הרשת קבוצות שונות של אימהות אשר ניתן לקבל דרכן חלב אם שאימהות תורמות. אין צורך לומר שחלב אם זה אינו עובר בדיקות כנדרש ומהווה סכנה לתינוקות שצורכים אותו. 
היוזמה של משרד הבריאות, להקמת בנקי חלב אם בארץ, הינה יוזמה מבורכת אשר תאפשר לכל אותן אימהות אשר נבצר מהן להניק לתת לתינוקן חלב אם מבוקר שעבר בדיקות וראוי לתת אותו לתינוקות. 
 
אסתר גרוניס יועצת הנקה בכירה  ממאמי ליס וגורו בתחום אומרת שבנק חלב מפוקח חיוני בדיוק כמו בנק דם. אדרבא בישראל, מאחר ואחוז תמותת הפגים הוא בין הגבוהים בעולם.
 
 

שרת הבריאות יעל גרמן תומכת נלהבת בהקמת בנק חלב בישראל

באוקטובר השנה (2014) נידון נושא הקמת בנק חלב אם, בין שרת הבריאות יעל גרמן ויו"ר האיגוד הישראלי לניאונטולוגיה והומלץ לערוך פיילוט של בנק חלב בבתי חולים בפריפריה.
 

חלב בניחוח פלאפל

אז עד שנוכל להזמין משלוח של חלב איטלקי בניחוח פרמז'ן אנחנו מוכנים להתחיל בחלב אם ישראלי גאה עם ניחוח פלאפל בטחינה.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו