שמחת אם השואבה-טיפים לשאיבה בעבודה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

שמחת אם השואבה-טיפים לשאיבה בעבודה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 23.03.2010

מזל טוב, נולד לך תינוק. תקופת חופשת הלידה מסתיימת ועליך לחזור לעבודה. מה עושים? איך מצליחים בכל הטירוף הזה להמשיך בהנקה מלאה ולשלב לתינוק בקבוקים עם חלב אם שאוב? טיפים ורעיונות לשאיבה במשרד!



מאת: יעל שי דקל
שמחת אם השואבה-טיפים לשאיבה בעבודה

אז כן ילדת והמתוק שלך גדל. חופשת הלידה מסתיימת ואת מתארגנת לקראת חזרה לעבודה. אם השאיפה שלך היא להמשיך לתת לו חלב אם בלבד ולא לשלב תמ"ל הרי שתזדקקי להכניס כמה שינויים ולהתארגן בהתאם.

להרגיל לבקבוק

ישנם תינוקות שאצלם המעבר לבקבוק וחזרה ליניקה מהשד עובר חלק. אבל ישנם גם אלו שמתנגדים וברצינות. התחילי כמה שבועות לפני תאריך חזרתך לעבודה לתת לתינוקך לפחות ארוחה אחת מבקבוק. על מנת לא לבלבל דאגי שבן הזוג או אחד ההורים הם אלו שיאכילו מבקבוק ולא את. אם יש לנו סרבן בקבוקים נחרץ הרי שנדרשת כאן החלטה ובצידה פעולה. ראשית נסי בקבוקים שונים אולי הבקבוק עצמו לא נוח לו. אחרי שמיצית את כל הבקבוקים בשוק ואת יודעת שזו לא הבעיה הגיעה הזמן לתוכנית ב'. כלומר לקבל את ההחלטה שאם התינוק לא אוכל זה אומר שהוא לא רעב!  ובעזרת המון סבלנות ורוגע להרגיל אותו לאט לבקבוק.

בחרי משאבה מתאימה

היום יש הרבה משאבות והרבה סוגים בשוק. יש משאבות ידניות ויש משאבות חשמליות. יש משאבה לצד אחד ויש לשני צדדים. עוד נתונים שכדאי לקחת בחשבון הם מה גודלה של המשאבה? כמה קל לנקות אותה? כמה היא שוקלת? כמה רעש היא עושה? חשוב לקבל המלצות מחברות לעשות סקר שוק ואם אפשר להתנסות בכמה סוגים ואז תוכלי לדעת מה מתאים לך. כעקרון, משאבה דו צדדית חוסכת זמן שאיבה.

הכיני מלאי מראש

עד שתגיעי לעבודה ותכנסי לשגרה של שאיבה ייקח כמה ימים. כמו כן את צריכה ללמוד ולהתייעל בשימוש במשאבה ובשאיבה עצמה. מאחר ואנחנו מדברים על להשאיר את התינוק בכלכלת חלב אם מלאה חשוב שיהיה מלאי למקרה שלא תסדרי בהתחלה עם שאיבות בעבודה. מה גם שמלאי כזה תמיד טוב אם פתאום מצלצלת חברה ומציאה לך לצאת לקפה בערב...

הכיני לעצמך תנאים מתאימים ונוחים לשאיבה ואחסון במשרד

לא לכולן יש משרד שמאפשר נעילת דלת ושאיבה בשירותים אינה רעיון מלבב.  מצאי מקום שבו את מרגישה טוב, נוח ובטוח וזאת עוד טרם חזרתך לעבודה. עדכני את הבוס ואת חברייך לעבודה שאת שואבת במהלך היום ושבמידה והדלת בחדרך או בחדר הישיבות סגורה, לא להתפרץ. דבר נוסף שיש להכין ולסגור מראש הוא נושא האחסון של החלב. הדבר האחרון שאת צריכה זה שמשהו ישתמש בחלב שלך בהכנת הקפה וגם הבדיחות על הנושא מצד אנשים חסרי טאקט בוודאי לא יעזרו. מומלץ להכין קופסא או תיק שאותו תשימי במקרר ועליו יהיה שמך. במידה ויש מקרר שאינו בשימוש כולם וניתן לאחסן בו, עדיף.

מתי שואבים?

ישנם גורמים מעודדי חלב וישנם גורמים שמצמצמים את תפוקתו. אחד הדברים המומלצים הוא בליעת כמוסות חילבה או שתיית תה שומר לפני השינה ואז בבוקר עוד לפני שאת יוצאת מהבית לשאוב ולהוריד מעצמך לפחות שאיבה אחת במשרד. מומלץ לשאוב תמיד בשעות קבועות כך שהגוף יתרגל ליצר את הארוחה כאילו מדובר בתינוק שיונק. יש נשים שיש להן שעות שהן יותר שופעות ויש שעות שפחות, נסי לבדוק מה השעות שלך וכך אולי לשאוב קצת יותר ממנה ולנצל את מה שיש. דבר נוסף יש נשים שמגלות שאחרי החזרה לעבודה כמות החלב שלהן פוחתת. שוב כדאי לנסות להכין מלאי מראש ולהרגיל את הגוף להמשיך ליצר מספיק חלב גם להנקות וגם לשאיבות.

לחזור לעבודה בשקט

וודאי שכל הפינות לחזרה לעבודה סגורות ושיש לך את כל מה שאת צריכה לשקט נפשי. טיפ נוסף הוא לחזור לעבודה בפעם הראשונה ביום שלישי או רביעי, כך הפרידה תהיה ליום יומיים לפני סוף השבוע ולא לשבוע שלם. זכרי שלחץ הוא הגורם מספר אחד לירידה בכמויות החלב. חשוב לתת את הדעת גם לדברים בחזית העבודה וגם לדברים בחזית הבית. למשל תדאגי שיש לך לשבועיים שלושה הראשונים גיבוי מלא מההורים ומהבעל מאחר ומדובר במצב חדש שעליך ללמוד איך לתפקד בו. וודאי שהמטפלת או כל פתרון אחר שמצאת עבור התינוק הינה מספקת עבורו ועבורך. עדכני אותה בחשיבות ההנקה עבורך. הסבירי לה את כל נושא הפשרה או חימום של חלב אם. הסבירי לה שאם התינוק מבקש לאכול בשעה סמוכה לשעת חזרתך שתנסה למשוך אותו קצת או פשוט להאכילו במנה קטנה על מנת שכשתגיעי תוכלי להניקו ולהוריד גודש.

סגרי את שעות העבודה באופן ברור ואל תשאירי שום מקום לספק. בדקי כמה זמן לוקח לך לחזור בפועל מהעבודה בשעה המסוימת כדי שתדעי מתי לצאת או מתי לומר שאת חוזרת.

 

 

המאמר נכתב בחסות "מרפאות שיניים מומלצות בישראל" - המתמחה בטיפולי שתלים, טיפולי שיניים בהרדמה מלאה ועוד.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו