השפעתו של גירוי רב חושי על התפתחות התינוק - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

השפעתו של גירוי רב חושי על התפתחות התינוק

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 28.11.2015

מחקרים רבים מעידים כי  לגירוי רב-חושי יש השפעה משמעותית על התפתחותם הבריאה של תינוקות. טקסים יום יומיים כגון שעת הרחצה טומנים בחובם הזדמנות אידיאלית לשילוב גירויים רב-חושיים.



באדיבות מומחי ג'ונסון לתינוק


מחקרים רבים מראים כי גירויים הם דבר הכרחי להתפתחות המוקדמת של התינוק כאשר בשלוש השנים הראשונות לחייו של התינוק מתפתחים במהירות מרבית המסלולים העצביים התומכים בכישורי התקשורת, ההבנה וההתפתחות החברתית והרווחה הרגשית של התינוק. 
כמו כן מחקרים מראים גם  כי  לגירוי רב-חושי יש השפעה משמעותית על התפתחותם הבריאה של תינוקות בשנות חייהם הראשונות. גירוי רב חושי הוא למעשה גירוי סימולטני של כמה חושים: המישוש, הריח, השמיעה ו/או הראייה והוא תורם להתפתחותם החברתית, הרגשית, הקוגניטיבית והגופנית של תינוקות. 
מחקרים מראים שטקס פשוט בזמן הרחצה והעיסוי מכיל בתוכו את ההזדמנות האידיאלית ליצירת חוויה רב-חושית לתינוקכם. שעת הרחצה מספקת הזדמנות למגע של עור בעור ולקשר עין ישיר כמו גם להצגה של מרקמים, מראות, צלילים וריחות חדשים, שביכולתם לעורר את חוש המישוש, הראייה, הריח והשמיעה של התינוק ובכך טקס הרחצה יכול לתרום להתפתחות הרגשית, הקוגניטיבית והגופנית של התינוק. 
בנוסף, טקס הכולל אמבטיה ואחריה עיסוי עם קרם לחות עדין וזמן שקט הינו דרך פשוטה ומבוססת מדעית לשיפור איכות ומשך השינה בקרב תינוקות. הוכח כי כאשר שעת הרחצה מהווה חלק מטקס יום יומי היא תורמת ליצירת סביבה צפויה ומופחתת מתחים עבור תינוקות והורים כאחד. 
 

מגע

מחקרים מראים כי שגרה של מגע ועיסוי יכולה להוביל להתפתחות פיזיולוגית, קוגניטיבית, אמוציונאלית וחברתית טובה יותר. במיוחד, נמצא כי עיסוי יומיומי של התינוק משפר את התפקוד הקוגניטיבי ומגביר את הערנות ואת הקשב. הקשרים הרגשיים הראשוניים של התינוק שלך בנויים ממגע פיזי, ואלה מהווים בסיס להתפתחות רגשית ואינטלקטואלית בשלבים מאוחרים יותר בחיים.
 
 

ריח

התינוק מסוגל להריח ריחות עוד לפני הלידה – בערך בשבוע ה- 28 להריון ! הוכח כי ריחות נעימים ומוכרים משפרים את מצב הרוח, את תחושת הרוגע והערנות, וכי ריחה של האם יכול לסייע בהפחתת בכי. בנוסף, לריח יש חשיבות החל מיומו הראשון של התינוק, מכיוון שתינוקות שזה עתה נולדו נעזרים בחוש הריח בכדי להכיר את סביבתם יותר מאשר בכל חוש אחר.
 

פעולות פשוטות שיהפכו את זמן האמבטיה למשמעותי יותר עבור התינוק

  • משחק עם בועות סבון יכול לסייע לתינוק שלך לפתח תיאום עין-יד.
  • השמעת מוסיקה ושירה במהלך זמן האמבטיה יכול לעורר חלקים במוח האחראים על זיכרון. השמעת סוגי שירים מסוימים יכולה לעורר חלקים מסוימים במוח האחראים על דימויים ויזואליים.
  • דיבור עם התינוק שלך במהלך זמן האמבטיה יכול לסייע בהתפתחות השפה. מחקרים מראים כי לפעוטות איתם מדברים יותר, יש אוצר מילים רחב יותר בגיל 24 חודשים.
  • התזה עדינה של מים במהלך זמן האמבטיה יכול ללמד את התינוק שלך על סיבה ותוצאה.
  • מחקרים מצביעים על כך שתינוקות שרחצו אותם במוצר אמבט ריחני הראו 30% יותר סימני התחברות עם ההורה שלהם לאחר זמן האמבטיה (בהשוואה לאלה שלא).
  • עיסוי התינוק באופן שגרתי לפני או אחרי זמן האמבטיה מהווה הזדמנות מושלמת למגע של עור לעור. העיסוי הוכח כגורם המשפר את איכותה ואורכה של שנת התינוק כאשר משולב בשגרת השינה של התינוק.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו