לשיר עם תינוקות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לשיר עם תינוקות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 20.12.2009

יש משהו מיוחד בשירים שעליהם גדלנו, שאותם אנחנו זוכרים, אי שם בתת המודע, מהתקופה שהיינו עוללים רכים ואמהותינו זמזמו לנו כדי להרגיע בכי או להנעים את הזמן. מחקרים רבים עומדים על החשיבות של המוסיקה בכלל, ולשירתם של ההורים בפרט, בתקופת הילדות. 



מאת: בת-שיר סולמי, גננת במקצועה ובעלת תואר ראשון בחינוך.


לשיר עם תינוקות

לכל אחד מאיתנו יש את המוסיקה שמרגיעה אותו, שמשמחת אותו והוא מתחבר אליה במיוחד. אך דבר אחד ברור: שימוש בקול משפיע לטובה על התפקוד הגופני והנפשי.

לשיר עוד בהריון

לשירתן של נשים הרות נודעת השפעה טובה על עובריהן. כאשר אישה בהריון שרה, קולה מהדהד בתוך גופה ומערסל את תינוקה. שירה, במיוחד כשהיא מלווה בתנועה מעניקה לעוברה תחושה נינוחה, במיוחד אם האם שרה שירים שאהובים עליה, ואלה הופכים להיות מוכרים לתינוק. כאשר יצא מרחמה תוכל האם להמשיך לשיר לו אותם ולהרגיעו בעזרתם.

תפקידם של מוזיקה ושירה

מוסיקה שמרגיעה אותנו בהכרח תורמת לרוגע של ילדנו. המציאות שלנו כורכת בחובה בהרבה מקרים מתחים מהתחייבויות, הלוואות ועומס של אירועים. ילדנו, בפרט אם הם תינוקות מרגישים היטב אם אנו שרויים במתח או רגועים – והם מגיבים לכך בהתנהגותם. אם אנחנו מקפידים להירגע עבורנו, באותה נשימה אנו נרגעים גם עבורם. על-פי מחקרים, למוסיקה תפקיד חשוב בפיתוח יכולת הבעת רגשות וויסותם. תהליך המתחיל כבר ברחם ונמשך לאורך כל החיים. מחקרים אחרים טוענים כי המוסיקה מהווה משכך רפואי אצל תינוקות והיא בעלת תפקיד בפיתוח תקשורת בינאישית בין האימא לתינוק. הספרות מתארת את הקשר של התינוק עם האימא, כמודל שיעצב את אופי ההתקשרות של התינוק עם כל מי שמסביבו בינקות ובהמשך כבוגר.

קולה של אימא 

תינוקות אוהבים לשמוע צלילים רבים והמחקרים בנושא מעידים על חשיבות המצלול עבור התינוק עוד מרחם אימו. זכרי כי עוברך שומע צלילים כבר משבוע 12 – מה שהופך את שירתך לו משמעותית מאוד. מעבר לכך, כל מוסיקה או צלילים חיצוניים מגרים את הפעילות המוחית של התינוק ויתרמו להתפתחותו המוחית ואולי אף ישפרו את סיכוייו להצליח בפסיכומטרי.

 עולה הטענה כי יותר מכל התינוק אוהב לשמוע את צליל קולה של אימו ואז את קולו של אביו. נשמע הגיוני, שתינוק שבמשך תשעה חודשים שמע את אימו מדברת, צוחקת, כועסת, צועקת או בוכה, התרגל לקולה וקולה מהווה עבורו מקור ביטחון בעולם הגדול אליו הוא הגיע.

איך ומתי כדאי לשיר לתינוק?

אם אנו למדים כי התינוק מגיב וזקוק לגירוי מוסיקלי כבר מהרחם, אפשר להתחיל לשיר לתינוק כשהוא ברחם. עם היוולדו יקבל התינוק באופן טבעי את שירתנו אליו. אפשר לשיר כל שיר שאנו מתחברים אליו, התינוק יגיב אליו מיד – אם בהפסקת בכי או אם בגרגורי הנאה. הקול, המלווה בהבעות פנים אוהבות הוא מקור אדיר להרגעה עבור התינוק. ישנם שירים שיוצרים התניה, למשל, לשינה. אם בכל פעם שתרצי שתינוק יישן תתחילי לזמזם את שיר הערש איתו את נוהגת להרדימו – תגלי מהר מאוד שעיניו נעצמות לשמע המנגינה.

בינקות כדאי לשים דגש על הדרך שבה אנו מדגישים את ההברות, את הבעות הפנים, שפת הגוף שלנו, הצלילים והתנועות שבהם נשיר. אם אנחנו רוצים שהתינוק יזהה את השיר ויכיר אותו אפשר לחזור על השיר מספר פעמים, כדי לבסס את הביטחון של התינוק בשיר מוכר. אפשר לבחור בשירים שקטים או בשירים קצביים, ברגע שילדנו יצפה בנו ובתשומת הלב שהוא זוכה לה מאיתנו, מתקיים בסיס טוב ויציב לאמון ומילוי הצרכים להם הוא זקוק יותר מכל עם בואו לעולם. ואל תהססו לזייף – תינוקכם אינו מורה לפיתוח קול. הוא זקוק לזיופים שלכן כמעט כמו לחלב השופע מכן.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו