מוסיקה לקטנטנים – זמין, זול ומהנה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מוסיקה לקטנטנים – זמין, זול ומהנה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 29.04.2012

על חשיבות המוסיקה לגיל הרך עם המלצות לפעילויות מוסיקליות בכל גיל ואפילו מצעד שירי הילדים של כל הזמנים.



מאת: הילה אלפר


מוסיקה לקטנטנים – זמין, זול ומהנה

כשהבן הגדול שלי נולד, תינוק ראשון במשפחה שלי, הכל עוד היה טרי, חדש ומאד ראשוני. להרכיב את הסלקל באוטו בצורה הכי מאובטחת, להצליח להגיע הביתה בפעם הראשונה מבית החולים, מבלי שהוא יבכה ולא נצליח לנחש למה....הכל הצליח להלחיץ גם זוג רגוע בדרך כלל כמונו. אחד הדברים הטרידו אותי במיוחד: לא זכרתי שירי ילדים חוץ מ"נומי נומי" ו"האוטו שלנו" בערך. אחרי כל מה שקראתי בזמן ההריון על כמה חשובה מוסיקה לגיל הרך להתפתחות התינוק וכמה שדמיינתי את עצמי יושבת עם הקטנטן ושרה לו בקולי הענוג על כיסא נדנדה (כמו בחדרי השינה המעוצבים שראיתי) נלחצתי מהרפרטואר העלוב של שירי ילדים שהצלחתי לשלוף באותו רגע לחוץ...

מה עושה אמא טרייה ולחוצה אחרי קיסרי? את הדבר המתבקש: שולחת את האב הגאה בפעם הרביעית באותו יום, יש לציין, לחנות הספרים הקרובה למקום מגורנו ולא לחזור עד שהוא קונה את כל סדרת "100 שירים ראשונים" (עם הדיסק המצורף כמובן כדי שאם כבר לזייף אז בליווי מקצועי..).

 

מוסיקה חשובה? בטח חשובה!

על חשיבות המוסיקה נכתב כבר הרבה. חישבו כיצד שיר יכול לעורר בכן רגשות שונים: משיפור מצב הרוח ודחף עז לרקוד ולשיר בקול ועד בכי תמרורים. כך גם חקרו ברחבי העולם ומצאו את ההשפעה שיש למוסיקה על העובר ברחם, על התפתחותם של פגים (במחקר שנעשה ביחידת הפגים במרכז הרפואי ביוטה וואלי, בארה"ב, ראו שפגים שהשמיעו להם שירי ערש באופן עקבי העלו יותר במשקל, הדופק שלהם היה יותר חזק ויציב ולחץ הדם שלהם ירד) וכמובן כיצד משפיעה המוסיקה על תינוקות וילדים.

בנושא סוג המוסיקה והאם מוסיקה קלאסית תגרום לילד שלי להיות יותר חכם עדיין לא פורסמו מחקרים חותכים (ואני מסייגת- אני עדיין לא נתקלתי בכאלה). מה שכן ידוע, המוסיקה מפתחת את חוש הקצב, תיאום עין-יד והשירים תורמים להתפתחות הקוגניטיבית. הילדים לומדים חלק גדול מאוצר המילים שלהם ומבנה השפה באמצעות השירים.

 

איך נחשוף את הקטנטנים למוסיקה ?

ההמלצה הראשונה והכי מתבקשת- פשוט נשיר להם!

הקול של אמא הוא הקול הכי מוכר להם עוד מהרחם. גם אם לא נועדנו לקריירה מפוארת בשירה, הקטנטנים שלי נרגעים כשהם שומעים את הקול המוכר והאהוב של אמא ואבא. ההמלצה הזאת תקפה מגיל אפס וכוללת 100% יתרונות .... גם יוצר קשר קרוב ואינטימי בין ההורה לתינוק גם חושף אותם למוסיקה עדינה, ללא עיבודים רועשים ומפחידים. וכן, גם כשהם גדלים, הם נהנים מדי פעם להרדם עם שיר ערש שאנחנו שרים להם באהבה.

להתאים את סוגי המוסיקה לשעה ביום ולפעילות

שירי משחק ופעילות לשעות הערות ושירי ערש שקטים לרגעים לפני השינה. אל תצפו להשתולל איתם ולרקוד רגע אחד ומיד לאחר מכן לדרוש מהם להרדם. גם עלינו זה לא עובד כך. הכניסו אותם לאט לאט לאווירה רגועה עם שירים שקטים. שירי ערש קבועים לפני השינה מומלצים כחלק מטקס השינה שיכין אותם טוב יותר לשינה מהירה ושלווה.

לא חייבים להשמיע להם רק שירי ילדים

כמובן, שכיף להיזכר בנוסטלגיה בשירי הילדים שגדלנו עליהם ויש שירי משחק עם תנועות מיוחדות שתמיד גורמות להם לרקוד. אבל אפשר ומומלץ לחשוף אותם למוסיקה שאתם אוהבים לשמוע (בתנאי כמובן שלא מדובר ברוק כבד במיוחד...). הם יהנו לרקוד ולקפוץ עם אמא ואבא בסלון לצלילי הלהקה האהובה או להתחבק איתם בסלואו רגוע.

ולא רק לשמוע

גם ליצור מוסיקה מומלץ – בחודשים הראשונים אפשר לתת להם להחזיק רעשן מותאם לגיל הרך ומאוחר יותר, כשהם יושבים לתופף עם כפות על הסירים במטבח. אפשר לקחת בקבוק פלסטיק ולהכניס קצת קיטניות ונצנצים וליצור רעשן מקורי ומעניין לא פחות מהקנויים. הרעשן שיצרנו יכול לשמש בהמשך גם כמעודד זחילה- הוא יתגלגל והתינוק ינסה לזחול אחריו.

ואפשר גם לראות  - לשלב מטפחות צבעוניות, פונפונים, כדורים ואביזרים רכים, להניע אותם לפי הקצב או בהתאם למילות השיר.

אפשר ללכת לחוגים או מפגשי בוקר לליווי התפתחותי המשלבים מוסיקה ומשחק לגיל הרך ולקבל טיפים ורעיונות לפעילות עם הקטנטנים.

והכי חשוב להנות בחופשיות ומכל הלב – אין מקום לביקורתיות. לרקוד ולשיר בחופשיות ובכיף גדול.

 

מצעד השירים לקטנטנים

אז למען כל האימהות הטריות מבינינו, אני שמחה להגיש לכן את מצעד הפזמונים של כל השנים לתינוקות. (לחיצה על כל שם תוביל לקליפ הרלוונטי ביוטיוב) :

 

נומי נומי– שיר השינה האולטימטיבי- מיד אחרי הלידה את מזמזמת להם את זה בעדינות כשהם במילא רוב הזמן ישנים. עד סוף שנתם הראשונה את כבר מתחילה לשיר את זה במעט נואשות ותחנונים שילכו כבר לישון....

אמא יקרה לי- אני מאמינה בחינוך מגיל קטן. שיר מפנק לאמא שעושה בשבילם הכל במינימום שינה ובמקסימום אהבה ודאגה. מה, לא מגיע לנו?

לאבא שלי יש סולם– אפרופו חינוך. שיתרגלו לקרוא גם לאבא באמצע הלילה. למה לא לשתף גם אותו?

שיר היקינטון– שיר שינה למתקדמים. למי שנמאס לה מ"נומי נומי" או שרוצה לשלב במקביל.

האוטו שלנו – אמנם איכשהו "תנובה" השתחלה למילים והוא יכול להיות מעט בעייתי בימי מחאת הקוטג' - אבל עדיין אחלה שיר.

השפן הקטן – ה"לה לה לה אפצ'י" מגיל מסויים לא יפסיק לגרור אחריו צחוקים מתגלגלים....

יונתן הקטן – תמיד נשמע לי כמו השפן הקטן. פה היתרון טמון בעובדה שרובנו למדנו לנגן את זה על פסנתר/חלילית בשלב כלשהו בחיים ותמיד אפשר להשוויץ בפני הילד...

אין אין אין חגיגה בלי בלי בלי עוגה – שיר שהפך ללא ספק לקאלט ואין חגיגת יום הולדת שלמה בלעדיו. גם העובדה שהפזמון כולל שתי מילים בערך מקל עליהם ועלינו את העניין...

אבא בא, סבא בא – גם כאן, ריבוי הברות ה- "בה" מאד אהובות על הקטנטנים בשנה הראשונה.

גלגלי האוטובוס- בחירה פחות שגרתית ומוכרת- מהרפרטואר הפרטי שלנו. שיר שנבחר זה זמן רב לעמוד בראש המצעד. הקליפ כולל צילומי ילדים עם התנועות המתבקשות.

 

כמובן שהבחירה סובייקטיבית ומתייחסת לשנה הראשונה שלהם בעיקר. מוזמנות להציע בתגובות שירים נוספים שחייבים לדעתכן להיות חלק מהרפרטואר של כל ילד...




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו