התפתחות תקינה של תינוקות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • מפגשי בוקר
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

התפתחות תקינה של תינוקות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 15.04.2006
הורים רבים שואלים עצמם "האם ילדי מתפתח כמצופה מילד בגילו?".  
פעמים רבות נוצרים חששות שלא לצורך, עקב השוואות בין יכולות אחים או אחיות במשפחה, ילדי שכנים או ילדים אחרים בגן. לעיתים גורמת חרדת הורים ללחצים המופעלים על הילד שלא לצורך "לעשות יותר", ולתסכול הדדי מהישגי הילד גם אם הישגיו תקינים לגילו.


מאת: ד"ר מיכאל רוטשטיין מומחה ברפואת ילדים ונוער


התפתחות תקינה של תינוקות

הקדמה

הורים רבים שואלים עצמם "האם ילדי מתפתח כמצופה מילד בגילו?". פעמים רבות נוצרים חששות שלא לצורך, עקב השוואות בין יכולות אחים או אחיות במשפחה, ילדי שכנים או ילדים אחרים בגן. לעיתים גורמת חרדת הורים ללחצים המופעלים על הילד שלא לצורך "לעשות יותר", ולתסכול הדדי מהישגי הילד גם אם הישגיו תקינים לגילו.התפתחות תקינה בילדים, כמו כל תהליך הדרגתי, אינה אחידה בכל הילדים, וכל ילד מתפתח בקצב שלו עצמו. לא כל התינוקות מתחילים ללכת באותו הזמן, ושפתם מתפתחת בקצב שונה. ילד בריא ומפותח כפי גילו, המאחר התפתחותית ביחס לילד אחר אינו אלא ילד הנמצא בתחום אחר של הטווח הנורמלי לילדים בגילו ובד"כ אין מקום לדאגה לגבי עתידו. מצד שני, ישנה חשיבות לזהות את אותם ילדים הנמצאים מתחת לטווח הנורמלי של הנורמה ההתפתחותית לילדים בגיל הצעיר, וזאת על מנת להביא לידיעת ההורים את הצורך באבחון מדוקדק יותר ולעיתים בהתערבות שיקומית מסייעת. ניתן לחלק תחומי ההתפתחות למספר תחומים עיקריים: * מוטוריקה גסה -  מהווה הבסיס לתנועת הילד במרחב –   התהפכות, ישיבה, זחילה והליכה.* מוטוריקה עדינה -  מהווה בסיס לתפקוד עדין של הידיים בעיקר –  אחיזת עיפרון, ציור, כתיבה ומיומנויות מוטוריות עדינות אחרות.* שפה.* התנהגות חברתית.     התפתחות הילד נמדדת במקביל לאורך תחומים שונים אלו . על מנת לסייע להבין את השונות הרבה הקיימת בין ילדים בתחומי ההתפתחות השונים, ולצורך הכרה טובה יותר של שלבי ההתפתחות השונים, נוצרו מדדים אובייקטיביים לזיהוי ובדיקת התפתחות ילדים בגיל הצעיר.מדד מצוין להבנה טובה של השונות הרבה בהתפתחות בתחומים השונים הוא מדד "דנבר" הנמצא בשימוש מזה שנים רבות בקרב העוסקים בתחום הרפואה ההתפתחותית. טבלאות "דנבר" מהוות הבסיס להצגת הנתונים כאן. בטבלאות המוצגות כאן מובאים אבני דרך התפתחותיים שונים, בתחומי ההתפתחות השונים. הטבלאות מחולקות ל"אחוזונים" – אחוז הילדים הצפוי לבצע את הפעולה בגיל המצוין בטבלה. ילד שאינו מבצע פעילות מסוימת המצוינת בטבלה אינו בהכרח מאחר התפתחותית. במידה וקיים איחור ניכר במגוון פעולות רצוי להתייעץ עם רופא הילדים.

מוטוריקה גסה

 
25% מהילדים 50% מהילדים 75% מהילדים 90% מהילדים
תנועות גפיים סימטריות       מלידה
הרמת ראש על הבטן       בגיל 3 שבועות
הרמת ראש ל 45° על הבטן לידה חודש 2 ח' 3 ח'
הרמת ראש ל 90° על הבטן 6 שבועות 9 שבועות 3 ח' 4 ח'
בזמן ישיבה קיימת יציבות של הראש 7 שבועות 9 שבועות 3 ח' 4 ח'
נשיאת משקל על הרגליים 7 שבועות 10 שבועות 14 שבועות 4.5 ח'
על הבטן – תמיכת בית החזה מעל המשטח עם הידיים 11 שבועות 13 שבועות 4 ח' 19 שבועות
התהפכות מבטן לגב 2 ח' 3 ח' 4.5 ח' 5.5 ח'
במשיכת התינוק לישיבה הראש אינו נופל אחורה 3 ח' 3.5 ח' 4.5 ח' 6.5 ח'
ישיבה ללא תמיכה 5.5 ח' 6 ח' 6.5 ח' 7 ח'
עמידה בתמיכה 6.5 ח' 7.5 ח' 8 ח' 9 ח'
משיכה עצמית לעמידה 8 ח' 8.5 ח' 9 ח' 10 ח'
יכולת להתיישב 7.5 ח' 8.5 ח' 9.5 ח' 10 ח'
עמידה למשך כ 2 שניות 9.5 ח' 10 ח' 11 ח' 11.5 ח'
עמידה בכוחות עצמו 10.5 ח' 11.5 ח' 13 ח' 14 ח'
יכול לחזור לעמידה כשמתכופף 11 ח' 12.5 ח' 13.5 ח' 15 ח'
הליכה יציבה בכוחות עצמו 11 ח' 12.5 ח' 13.5 ח' 15 ח'
הליכה אחורה 12.5 ח' 14 ח' 15.5 ח' 17 ח'
ריצה 14 ח' 16 ח' 18 ח' 20.5 ח'
עליה במדריגות 14.5 ח' 16.5 ח' 19.5 ח' 22 ח'
יכולת לבעוט בכדור 16 ח' 18.5 ח' 21 ח' 24 ח'
קפיצה למעלה 21.5 ח' 24 ח' 27 ח' 2.5 שנ'
יכולת לזרוק כדור מעל הראש 17 ח' 20 ח' 28 ח' 3 שנ'
קפיצה קדימה 28 ח' 2.5 שנ' 33 ח' 3 שנ'+ 2 ח'
עמידה על רגל אחת לשניה 28 ח' 2 שנ' + 5 ח' 2 שנ' +8 ח' 3.5 שנ'
עמידה על רגל אחת ל 2 שניות 33 ח' 3 שנ' 3.5 שנ' 4 שנ'
דילוג 3.5 שנ' 3 שנ' + 9 ח' 4 שנ' + 3 ח' 4 שנ' + 8 ח'
עמידה על רגל אחת ל 3 שניות 3.5 שנ' 4 שנ' 4.5 שנ' 5 שנ'
הליכה עקב בצד אגודל 4 שנ' 4 שנ' + 8 ח' 5 שנ' + 3 ח' 5 שנ' + 9 ח'

התפתחות השפה
 
25% מהילדים 50% מהילדים 75% מהילדים 90% מהילדים
תגובה לצלצול פעמון או רעשן     שבוע 3 שבועות
השמעת קולות     שבוע חודש
השמעת קול ממושך (אווו, אההה) 3 שבועות 5 שבועות 6 שבועות 11 שבועות
צחוק 6 שבועות 2 ח' 2.5 ח' 13 שבועות
צווחה 6 שבועות 2 ח' 11 שבועות 18 שבועות
מסתובב לכיוון צליל רעשן 11 שבועות 3.5 ח' 4.5 ח' 5.5 ח'
מסתובב לכיוון קול דיבור 3.5 ח' 4.5 ח' 5.5 ח' 6.5 ח'
הברות בודדות 4.5 ח' 6 ח' 6.5 ח' 8 ח'
חיקוי קולות דיבור 3 ח' 5 ח' 6 ח' 9 ח'
הברות חוזרות (בה-בה,מה-מה) 6 ח' 6.5 ח' 7.5 ח' 9 ח'
שילוב הברות 6 ח' 6.5 ח' 7.5 ח' 10 ח'
"קישקוש" 6 ח' 7 ח' 8.5 ח' 12 ח'
"אבא" או "אמא" במכוון 7 ח' 10.5 ח' 11.5 ח' 13.5 ח'
מילה אחת 10 ח' 11.5 ח' 13.5 ח' 15.5 ח'
שתי מילים 11 ח' 12 ח' 15 ח' 16.5 ח'
3 מילים 11.5 ח' 13.5 ח' 16 ח' 18 ח'
6 מילים 14 ח' 16.5 ח' 19 ח' 22 ח'
יכולת להצביע על תמונה פשוטה ע"פ שמה ("איפה חתול?") 17.5 ח' 19 ח' 21 ח' 24 ח'
שילוב מילים 17.5 ח' 20 ח' 23 ח' 2 שנ' + 3 ח'
יכולת לתת שם לתמונה ("מה זה?"-"חתול") 19 ח' 20 ח' 22 ח' 2 שנ' + 3 ח'
זיהוי חלקי גוף ("איפה אף?") 19 ח' 20 ח' 23 ח' 2.5 שנ'
היגוי מובן בחלקו 17.5 ח' 20 ח' 2 שנ' 3 שנ'
היגוי מובן כולו 23 ח' 2.5 שנ' 3.5 שנ' 4.5 שנ'
זיהוי "פעולות" ("מי עושה מיאו?"-"חתול") 2 שנ' 2.5 שנ' 2 שנ' + 9 ח' 3 שנ' + 3 ח'
הבנת תארים ("מה עושים כשעייפים?"-"ישנים") 2.5 שנ' 2 שנ' + 9 ח' 3 שנ' + 3 ח' 3.5 שנ'
שיום צבע אחד 2 שנ' + 3 ח' 3 שנ' 3 שנ' + 3 ח' 3 שנ' + 9 ח'
שיום 4 צבעים 3 שנ' 3 שנ' + 3 ח' 4 שנ' + 3 ח' 4 שנ' + 9 ח'
זיהוי שימוש לחפצים ("מה עושים בכוס?"-"שותים") 2.5 שנ' 3 שנ' 3 שנ' + 3 ח' 3 שנ' + 8 ח'
הבנת כיוונים-"מעל","מתחת"וכו' 2 שנ' + 9 ח' 3 שנ' + 3 ח' 3 שנ' + 9 ח' 4 שנ' + 3 ח'
הבנת הגדרות ("מהי בננה?"-"פרי") 3 שנ' + 3 ח' 3 שנ' + 9 ח' 4.5 שנ' 5 שנ' + 3 ח'
יכולת למנות – עד 5 4 שנ' 4.5 שנ' 5 שנ' 5 שנ' + 3 ח'
זיהוי הפכים 3 שנ' + 9 ח' 4 שנ' + 3 ח' 5 שנ' 5 שנ' + 9 ח'
 
25% מהילדים 50% מהילדים 75% מהילדים 90% מהילדים
תגובה לצלצול פעמון או רעשן     שבוע 3 שבועות
השמעת קולות     שבוע חודש
השמעת קול ממושך (אווו, אההה) 3 שבועות 5 שבועות 6 שבועות 11 שבועות
צחוק 6 שבועות 2 ח' 2.5 ח' 13 שבועות
צווחה 6 שבועות 2 ח' 11 שבועות 18 שבועות
מסתובב לכיוון צליל רעשן 11 שבועות 3.5 ח' 4.5 ח' 5.5 ח'
מסתובב לכיוון קול דיבור 3.5 ח' 4.5 ח' 5.5 ח' 6.5 ח'
הברות בודדות 4.5 ח' 6 ח' 6.5 ח' 8 ח'
חיקוי קולות דיבור 3 ח' 5 ח' 6 ח' 9 ח'
הברות חוזרות (בה-בה,מה-מה) 6 ח' 6.5 ח' 7.5 ח' 9 ח'
שילוב הברות 6 ח' 6.5 ח' 7.5 ח' 10 ח'
"קישקוש" 6 ח' 7 ח' 8.5 ח' 12 ח'
"אבא" או "אמא" במכוון 7 ח' 10.5 ח' 11.5 ח' 13.5 ח'
מילה אחת 10 ח' 11.5 ח' 13.5 ח' 15.5 ח'
שתי מילים 11 ח' 12 ח' 15 ח' 16.5 ח'
3 מילים 11.5 ח' 13.5 ח' 16 ח' 18 ח'
6 מילים 14 ח' 16.5 ח' 19 ח' 22 ח'
יכולת להצביע על תמונה פשוטה ע"פ שמה ("איפה חתול?") 17.5 ח' 19 ח' 21 ח' 24 ח'
שילוב מילים 17.5 ח' 20 ח' 23 ח' 2 שנ' + 3 ח'
יכולת לתת שם לתמונה ("מה זה?"-"חתול") 19 ח' 20 ח' 22 ח' 2 שנ' + 3 ח'
זיהוי חלקי גוף ("איפה אף?") 19 ח' 20 ח' 23 ח' 2.5 שנ'
היגוי מובן בחלקו 17.5 ח' 20 ח' 2 שנ' 3 שנ'
היגוי מובן כולו 23 ח' 2.5 שנ' 3.5 שנ' 4.5 שנ'
זיהוי "פעולות" ("מי עושה מיאו?"-"חתול") 2 שנ' 2.5 שנ' 2 שנ' + 9 ח' 3 שנ' + 3 ח'
הבנת תארים ("מה עושים כשעייפים?"-"ישנים") 2.5 שנ' 2 שנ' + 9 ח' 3 שנ' + 3 ח' 3.5 שנ'
שיום צבע אחד 2 שנ' + 3 ח' 3 שנ' 3 שנ' + 3 ח' 3 שנ' + 9 ח'
שיום 4 צבעים 3 שנ' 3 שנ' + 3 ח' 4 שנ' + 3 ח' 4 שנ' + 9 ח'
זיהוי שימוש לחפצים ("מה עושים בכוס?"-"שותים") 2.5 שנ' 3 שנ' 3 שנ' + 3 ח' 3 שנ' + 8 ח'
הבנת כיוונים-"מעל","מתחת"וכו' 2 שנ' + 9 ח' 3 שנ' + 3 ח' 3 שנ' + 9 ח' 4 שנ' + 3 ח'
הבנת הגדרות ("מהי בננה?"-"פרי") 3 שנ' + 3 ח' 3 שנ' + 9 ח' 4.5 שנ' 5 שנ' + 3 ח'
יכולת למנות – עד 5 4 שנ' 4.5 שנ' 5 שנ' 5 שנ' + 3 ח'
זיהוי הפכים 3 שנ' + 9 ח' 4 שנ' + 3 ח' 5 שנ' 5 שנ' + 9 ח'


מוטוריקה עדינה

 
25% מהילדים 50% מהילדים 75% מהילדים 90% מהילדים
מעקב מבט עד למרכז     שבועיים 6 שבועות
מעקב מבט מעבר לקו האמצע 3 שבועות חודש חדשיים 3 ח'
אחיזת חפץ המושם בקצות האצבעות 3 ח' 3.5 ח' 4 ח' 4+ ח'
יכולת להביא ידיים למרכז יחדיו 9 שבועות 11 שבועות 3 ח' 4 ח'
מעקב 180° 9 שבועות 3 ח' 4 ח' 4.5 ח'
מביט בחפץ קטן (כגון קוביה קטנה) המונח לפניו 3 ח' 4 ח' 5ח' 5.5 ח'
הושטת יד לחפץ 4.5 ח' 5 ח' 5.5 ח' 6 ח'
חיפוש חפץ שיצא מטווח ראיה 5 ח' 6 ח' 6.5 ח' 7.5 ח'
העברת חפץ מיד ליד 5 ח' 6 ח' 7 ח' 8 ח'
נטילת חפץ מגושמת 5.5 ח' 6 ח' 6.5 ח' 7.5 ח'
אחיזת אצבע אגודל עדינה 7.5 ח' 8.5 ח' 9 ח' 10.5 ח'
שרבוט בעזרת עיפרון 12 ח' 13.5 ח' 15 ח' 16.5 ח'
בנית מגדל מ- 2 קוביות 14 ח' 15 ח' 17 ח' 21.5 ח'
בנית מגדל מ- 4 קוביות 16.5 ח' 19.5 ח' 22.5 ח' 24 ח'
בנית מגדל מ- 8 קוביות 24 ח' 2 שנ' + 3 ח' 2 שנ' + 9 ח' 3.5 שנ'
חיקוי ציור קו ישר 26 ח' 2.5 שנ' 3 שנ' 3 שנ'+ 3 ח'
ציור עיגול 3 שנ' + 2 ח' 3.5 שנ' 3 שנ' + 9 ח' 4 שנ'
ציור x 3 שנ' + 4 ח' 3.5 שנ' 4 שנ' + 3 ח' 4 שנ' + 9 ח'
ציור ריבוע 4 שנ' 4.5 שנ' 5 שנ' 5.5 שנ'
זיהוי איזה קו ארוך יותר 3 שנ' 3 שנ' + 3 ח' 4 שנ' 5.5 שנ'
ציור אדם ב 3 חלקים (זוג גפיים=חלק 1) 3 שנ' + 4 ח' 3 שנ' + 9 ח' 4 שנ' + 3 ח' 4 שנ' + 9 ח'
ציור אדם ב 6 חלקים 4 שנ' 4 שנ' + 9 ח' 5 שנ' 5.5 שנ'


התנהגות חברתית

 
25% מהילדים 50% מהילדים 75% מהילדים 90% מהילדים
התבוננות בפני אדם אחר       חודש
חיוך ספונטני   שבועיים 6 שבועות חדשיים
חיוך בתגובה ("חברתי") שבועיים   5 שבועות 6 שבועות
הבוננות ארוכה בידיו חודש חדשיים 3 ח' 4 ח'
מנסה להגיע לצעצוע 4 ח' 4.5 ח' 5.5 ח' 6 ח'
האכלה עצמית 5 ח' 5.5 ח' 6 ח' 6.5 ח'
משחק "מחיאות כפיים" 7 ח' 9 ח' 10.5 ח' 11.5 ח'
מראה רצונו 7.5 ח' 9.5 ח' 11 ח' 13 ח'
מנופף "שלום" 7 ח' 7.5 ח' 9.5 ח' 14 ח'
משחק כדור עם אדם אחר 9.5 ח' 10.5 ח' 12 ח' 16 ח'
חיקוי פעולות 10 ח' 11.5 ח' 12.5 ח' 16 ח'
שתיה מכוס 9 ח' 13 ח' 15.5 ח' 17 ח'
עזרה בבית 12.5 ח' 14 ח' 16 ח' 17 ח'
שימוש בכף/ מזלג 13 ח' 15 ח' 17.5 ח' 20 ח'
מאכיל בובה 15 ח' 17 ח' 19 ח' 24 ח'
הורדת פריט לבוש 13 ח' 17 ח' 20 ח' 24 ח'
לבישת פריט לבוש 20 ח' 23 ח' 27 ח' 2.5 שנ'
צחצוח שיניים בסיוע הורים 16 ח' 21.5 ח' 27 ח' 2 שנ' + 9 ח'
שטיפה וייבוש ידיים 19 ח' 22 ח' 2.5 שנ' 3 שנ'
מתלבש ללא סיוע 3 שנ' 3.5 שנ' 4 שנ' 4.5 שנ'
יכולת לשחק משחקי לוח 2 שנ' + 9 ח' 3.5 שנ' 4 שנ' + 3 ח' 5 שנ'
צחצוח שיניים ללא עזרה 2.5 שנ' 3 שנ' + 4 ח' 4 שנ' 5 שנ'


© כל הזכויות שמורות למחבר.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו