סביבה התפתחותית נכונה לתינוק - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

סביבה התפתחותית נכונה לתינוק

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 20.04.2010

סביבה התפתחותית נכונה לתינוק, מה זה אומר? האם הכוונה לסביבה בטוחה? האם מדובר במבחר עשיר של צעצועים? למה בדיוק הכוונה?!



מאת: יעל שי דקל


סביבה התפתחותית נכונה לתינוק

כל מי שקצת מתעניין בנושא התפתחותו וצמיחתו של האדם בוודאי נחשף לויכוח האין סופי הקיים לגבי מה משפיע יותר התורשה או הסביבה. האם אבא של מייקל לואיס גם היה ספורטאי מצטיין? או שמדובר בזה שאמא שלו שראתה כמה קשה לילד, שלחה אותו לחוג שחיה שם התגלה כמצטיין לראשונה בחייו וההתגייסות של כל הסביבה הם שאפשרו את זה?

ובכן, כמו בכל דבר אחר האמת תמיד נמצאת איפה שהוא באמצע.

כאשר אומרים סביבה התפתחותית נכונה לתינוק, למעשה מדובר בכל מה שמקיף את התינוק החל מכמה השפעה יש לסבים? והאם הוא גדל בבית פרטי או דירה? וכלה בהאם יש למשפחה כלב?

מה הדגשים ביצירת סביבה התפתחותית נכונה לתינוק?

מענה נכון ומדויק - תינוק שבוכה כי הוא עייף ומקבל מענה של אוכל למעשה מתנתק מהצרכים שלו. ככל שאנחנו נהיה מדויקים יותר כך גם התינוק ילמד להיות מדויק ומאורגן.

רמת גירוי סבירה -  אחת מהנקודות הבעייתיות בחברה המודרנית היא השפע בגירוי. אנחנו מציפים את התינוק מהרגע שהוא יוצא מהבטן עם ציורים שחור לבן ואדום. אנחנו לוקחים אותו במנשא עם הפנים החוצה כשהוא עוד בקושי מחזיק את הראש כי הוא אוהב להסתכל... כל הפעילויות האלה של העשרת יתר גורמות לתינוק להיות חסר מנוחה וחסר שקט. דברים שמתבטאים גם במישור ההתנהגותי וגם במישור הפיזי. אם נשמור על רמת חשיפה הגיונית נקבל ילד רגוע בעל מוטיבציה מתאימה ליכולתו ולגילו ותנועתיות בהתאם.

שימוש נכון ובטיחותי בעזרים הקיימים - היום עוד לפני שהתינוק יוצא מהבטן הבית מתחיל להתמלא באביזרים עבורו. יש לנו חדרי ילדים מלאים כל טוב: מיטה, לול, מובייל, סל קל, אמבטיה, דפני, טרמפולינה, צעצועים, עגלול, שידה, בגדים, מנשא ועוד ועוד ועוד. איך יודעים מתי להשתמש ומה טוב ומה לא. בחנויות אומרים לנו שהחפץ המסוים מתאים מגיל מסוים, על סמך מה? ולמה אנחנו מקבלים את דבריהם כתורה מסיני? דור השפע המנותק מהאינטואיציה, עובד לפי ההנחיות שהוא מקבל ולעיתים לא עוצר  לחשוב על הדברים בהגיון. אז מה כן? בוחרים קו אחד מנחה. לומדים וחושבים האם זה באמת  נראה לכם הגיוני שתינוק שעוד לא שוכב על הבטן רק בגלל שהיצרן כתב מגיל 5 חודשים יכול לקפוץ בג'מפר? הציבו לפניכם את היעדים שהתינוק אמור להשיג התפתחותית וחתרו לשם. מי שלא מתיישב, שלא ישב! גם לא בכסא אוכל. אל תנסו לקדם את התינוק בשלבים. ילד שעוד לא הולך לא צריך לתכנן עבורו  טיולי אופניים וגם לא הליכון, הוא צריך חוויות של שיווי משקל. תינוק שלא אוהב לשכב על הבטן לא צריך טרמפולינה, צריך ללמוד לשכב על הבטן!

הורים רגועים וסביבה מאתגרת - כשאנחנו מדברים על תקשורת אנחנו ישר חושבים על דיבור ושפה. אבל למידת התקשורת אצל התינוק מתחילה כבר מהרגע הראשון. מהבכי הראשון כאשר הילד למד את התגובה של העולם אליו, יש רכישה של כלים בסיסיים של תקשורת. אז אם מדובר בהורים רגועים הילד למד תקשורת חיובית ונטולת דרמה. מאידך אם הילד עצמו לא רגוע והתקשורת שהוא מקבל לא רגועה אף היא אנחנו מקבלים תוצאה הפוכה. דבר נוסף שהורים נוטים לעשות הוא "לעזור" לתינוק. הוא מתעצבן שהוא לא מגיע לצעצוע אז מגישים לו אותו. הוא רוצה ללכת אז מוליכים אותו וכן הלאה. בעצם כשם שאנחנו לא נכין את השיעורים עבור ילד בבית ספר, כך חשוב לא לפתור לתינוק את הבעיות. אם הוא רוצה צעצוע ולא מגיע, לא ניתן לו לבכות חלילה. נעבור לשחק במקום אחר שהוא אוהב ובכך נוריד את סף הגירוי. פעם הבאה הוא יצליח יותר טוב. ילד שרוצה לטפס למקום שהוא לא יכול במקום לעזור לו, נסביר לו שלאן שהוא לא יכול להגיע בעצמו הוא לא אמור ללכת. וכך נלמד את הילדים את גבולות היכולת שלהם ותקשורת נכונה עם הסביבה.

לסיכום

המודרניזציה מעבר ליתרונותיה הביאה גם חסרונות בעניין גידול תינוקות. ההורים לעיתים מנותקים מהאינטואיציה ההורית שלהם ומקשיבים לעצות כתובות כאלו ואחרות שקיבלו מיצרנים ומיבואנים שהמטרה שלה היא בדר"כ מסחרית. בגידול התינוק כדאי מחד להיעזר בטכנולוגיה שמקלה עלינו את החיים אולם מאידך יש תמיד לתת את הדעת ולפעול לפי האינטואיציה. יש לשים לב לא להציף את התינוק בעומס של גירויים ולא להגיש לו את הכל על מגש של כסף, לתת לו להגיע ולהצליח גם בכוחות עצמו.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו