עיסוי תינוקות - להעניק דרך מגע - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

עיסוי תינוקות - להעניק דרך מגע

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.03.2005
עיסוי תינוקות - להעניק דרך מגע
מאת: רות שלום מדריכה מוסמכת, העמותה הבינלאומית לעיסוי תינוקות iaim
מגע, כל כך חשוב לתינוק וכל כך קל לתת…
המגע הוא החוש הראשון המתפתח אצל העובר. המגע הוא הדרך הטובה ביותר ליצירת קשר עם התינוק ברגע היוולדו. מחקרים הראו שתינוקות שגדלו ללא מגע אוהב (בבתי יתומים לדוגמא) סבלו מהתפתחות לקויה, פיזית ונפשית, וגדלו להיות לאנשים אומללים.


עיסוי תינוקות - להעניק דרך מגע

מאת: רות שלום מדריכה מוסמכת, העמותה הבינלאומית לעיסוי תינוקות iaim 

מגע, כל כך חשוב לתינוק וכל כך קל לתת…

המגע הוא החוש הראשון המתפתח אצל העובר. המגע הוא הדרך הטובה ביותר ליצירתקשר עם התינוק ברגע היוולדו. מחקרים הראו שתינוקות שגדלו ללא מגע אוהב (בבתי יתומיםלדוגמא) סבלו מהתפתחות לקויה, פיזית ונפשית, וגדלו להיות לאנשים אומללים.
מחקריםאחרים הראו שמגע יוצר קשרים במוח ומפתח הן את ההתפתחות הנוירולוגית (עצבית) והן אתההתפתחות המוטורית.
מחקרים מראים את היתרונות הרבים שיש למגע אוהב זה לחיזוקהקשר בין התינוק להורה ולהקלה בבעיות שונות כגון גזים ושינה.
כשאנחנו שומעיםתינוק בוכה, הדבר הראשון שנעשה בצורה אינסטינקטיבית, הוא לקחת אותו על הידיים ולחבקאותו. עצם המגע והקרבה מרגיע את התינוק.

לאורך כל ההיסטוריה היה העיסוי חלקבלתי נפרד מהטיפול בתינוק. אמנות העיסוי עברה מאם לבת. דוגמא לכך ניתן לראות עדהיום בהודו שם כמעט כל אם מעסה את תינוקה כדבר שבשגרה. אולם בעולם המערבי היתההתרחקות מנושא זה ורק היום יש חזרה להכרה בחשיבות הרבה של העיסוי.

היוםמקובל מאוד ברבים מבתי החולים לאפשר לתינוק שזה עתה נולד להיות בשעה הראשונה צמודלאמו ולינוק. בשעה הראשונה התינוק ערני מאוד וזה הזמן הטוב ביותר להתחלת תהליךההיקשרות עם האם, ה-bonding. בשלב זה ראייתו מוגבלת למרחק של בערך 30 ס"מ כיוןשהדבר היחיד בו הוא צריך להתמקד הוא אמו. הוא מרגיש אותה, מריח אותה ויונק. לאחרמכן "אורזים" את התינוק בשכבות בגדים והמגע הופך להיות בלתי ישיר, בגד מול בגד.

העיסוי הוא דרך נהדרת ליצירת מגע קרוב ואוהב בין ההורה המטפל לבין התינוק.בעיסוי מפשיטים את התינוק ונוגעים במגע אוהב בכל גופו.
בנוסף למגע מערב העיסויחושים נוספים : ראיה - ההורה יוצר קשר עין עם התינוק. שמיעה - ההורה מדבר לתינוקתוך כדי העיסוי. ריח - התינוק לומד להריח את ריח ההורה ולהפך.

לעיסויתינוקות יתרונות רבים, הן מבחינת התינוק והן מבחינת ההורה. היתרון אולי החשובוהמיידי ביותר הוא חיזוק הקשר בין התינוק להורה ( bonding) אותו תהליך המתחיל בלידהוממשיך לאורך כל הינקות. במיוחד חשוב בתינוקות אשר הופרדו בלידתם מאמם כגון פגים אואחרי ניתוח קיסרי. תוך כדי תהליך זה מתחזק הביטחון העצמי של ההורה הטרי בטיפולבתינוק ותורם להבנת התינוק ושיפור התקשורת אתו.
העיסוי מעודד גדילה והתפתחות שלהתינוק הן פיזית והן שכלית : פיזית - עליה במשקל והתפתחות טובה. שכלית - בונה קשריםנוירולוגים במוח.
העיסוי יוצר גירוי של כל החושים, שרירים, עור, גירוי של מערכתהעיכול ולכן ספיגה טובה יותר.
העיסוי מקל על בעיות כגון גזים, עצירות, בעיותעיכול, צמיחת שיניים, בעיות שינה, כאבי גדילה.
העיסוי מרגיע את התינוק ומלמדאותו להירגע ולהשתחרר. ההרפיה מגדילה את יכולת קבלת הגירויים מהסביבה וכתוצאה מכךמשיגים טונוס שרירים משופר. המוח מפסיק לייצר הורמון מתח ומייצר את הורמוןהאוקסיטוצין שמרגיע (הורמון ההנקה).
ולא רק התינוק נרגע. לעיסוי השפעה מרגיעה גםעל ההורה. כמו כן יכול העיסוי להקל על דיכאון שאחרי לידה.
העיסוי מלמד את התינוקמגע אוהב - במיוחד טוב לתינוקות כמו פגים ותינוקות פגועים שידעו הרבה מגעכואב.
התינוק לומד על גופו וגבולותיו. הוא לומד להכיר כל חלק מגופו ואת יכולותהתנועה של אותו אבר. בעיסוי עוברים על כל האברים, גם הקטנים ביותר, כמו אצבעותהרגליים והתינוק לומד להכירם.
התינוק יוצר קשר עם הסביבה וזוכה לתשומת לבבלעדית. אין הסחת הדעת. אין החלפת חיתול או האכלה תוך כדי פעולות אחרות. ההורהמרוכז לחלוטין בתינוק.
התינוק לומד סדר יום. משהו קבוע לצפות לו. למשל עיסוילפני השינה כחלק משגרת ההשכבה. לתינוק מאוד חשובה השגרה להרגשת ביטחון בעולם חדשולא כל כך מוכר. בעיסוי הוא לומד את הטקס הקבוע ויודע מה צפוי להגיע.
העיסויתורם להתפתחות השפה - ההורה מדבר תוך כדי עיסוי וחוזר שוב ושוב על שמות האבריםוהפעולות.
לעיסוי יתרונות לכלל המשפחה. הוא נותן לאב הזדמנות למגע קרוב ומשפרזוגיות. בד"כ האם מטפלת כמעט בלעדית בתינוק, במיוחד אם היא מניקה ונשארת אתו בביתבחודשים הראשונים. כאן יש הזדמנות לאב לטפל טיפול קרוב ואוהב בתינוק.
כמו כן,נותן העיסוי הזדמנות לשיתוף אחים ושיפור הקשרים ביניהם. האחים הגדולים יכולים לעזורלעסות את התינוק, להרגיש בוגרים וללמוד לאהוב את האח החדש. רצוי להציע עיסוי גם לאחהגדול וכך הוא מרגיש שמטפלים בו כמו בתינוק, ואינו מחוץ למעגל תשומת הלב שמקבלהתינוק החדש ללא הרף.
ואיך מעסים ?
לפני תחילת העיסוי ישליצור תנאים מתאימים כגון תאורה נעימה, טמפרטורה מתאימה לתינוק ערום, מצע רך ונעים,שקט ללא רעשים שמסיחים את הדעת למעט מוזיקה נעימה.
והכי חשוב - אמא רגועה ופנויהלעיסוי. אמא רגועה תשדר רוגע לתינוקה בעוד שאמא טרודה ולחוצה תגרום לתינוק להיותחסר מנוחה.
כדאי לזכור לאורך כל העיסוי לכבד את התינוק ואת צרכיו. אם התינוקישן, בוכה או מתנגד בתנועות נמרצות אין לעסות אותו. העיסוי צריך להיות פעולה מהנהותורמת לתינוק ולמעסה אחרת אינו משיג את מטרתו.
כדאי למצוא את הזמן המתאים בו הןהתינוק והן המעסה פנויים ומוכנים לעיסוי. רצוי להכניס את זה כפעילות יומיומית בשגרהכמו אמבטיה.
ובעיסוי עצמו - רצוי להתחיל את העיסוי מהרגליים כיוון שהתינוק רגיליותר למגע בהן ובהדרגה להתקדם לאברים הפנימיים.
בעת שמעסים את בטן התינוק ישלעשות תמיד תנועות בכיוון השעון.
כדאי לבחור שמן טבעי לעיסוי מכבישה קרה ללאשמנים אתרים שהשפעתם חזקה מדי על תינוק רך, בייחוד כשהעיסוי יומיומי.

כאשרהעיסוי מתבצע כהלכה והופך לחלק מסדר היום השפעתו ברוכה, מרגיעה ומקרבת את כלהמשפחה. העיסוי אינו מוגבל לחודשי הינקות הראשונים וכדאי ורצוי להמשיך אותו ככלשהתינוק גדל והופך לילד.

 

לרשימת מעסים וסדנאות לעיסוי לחץ/י כאן.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו