באיזה גיל מתפתח הטמפרמנט של תינוקך? וכיצד מתנהלים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

באיזה גיל מתפתח הטמפרמנט של תינוקך? וכיצד מתנהלים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 19.11.2010

כשם שלאדם מבוגר ישנן תכונות והתנהגויות אשר מוטמעים ביולוגית ומשפיעים על ההתנהלות היומיומית שלו כך גם לתינוק יש מאפייני אישיות יציבים עוד מינקותו, מאפיינים אלו מוגדרים כטמפרמנט.



מאת: דנה רותם
באיזה גיל מתפתח הטמפרמנט של תינוקך? וכיצד מתנהלים

ככל שאהבתך כלפי תינוקך תגדל כך תחלי להבחין באותות הטמפרמנט של תינוקך אשר עשויים להערים מעט קשיים בהסתגלות האחד לשנייה ולהיפך.

כשם שלאדם מבוגר ישנן תכונות והתנהגויות אשר מוטמעים ביולוגית ומשפיעים על ההתנהלות היומיומית שלו כך גם לתינוק יש מאפייני אישיות יציבים עוד מינקותו, מאפיינים אלו מוגדרים כטמפרמנט.

במשך עשרות שנים פסיכולוגים ניסו לפענח ולסווג מאפייני התנהגויות אישיותיות של תינוקות, חלוצי הפסיכולוגים בתחום סטלה צ'ס ואלכסנדר תומס טוענים כי מאפייני האישיות מוטמעים עוד בגיל ארבעה שבועות, במחקר אשר נערך עוד בשנות ה-50 החלו בסיווג הטמפרמנט של התינוק לפי ארבע קטגוריות – קל, קשה, איטי – חם, מעורב. במחקרי המשך בתחום נמצא כי כארבעים אחוזים מהתינוקות באוכלוסיה הכללית משתייכים לקטגוריית – טמפרמנט קל, עשרה אחוזים משתייכים לטמפרמנט הקשה, חמישה עשר אחוזים השתייכו לטמפרמנט איטי-חם ויתר ה-35 אחוזים השתייכו לנתח המעורב.

בעוד שהטמפרמנט מראה אותות ראשונים בגיל ארבעה שבועות, תמונה אמיתית יותר של הטמפרמנט של תינוקך תתגבש בסביבות הגיל שלושה עד ארבעה חודשים.

ככל שהתינוק מתבגר מומלץ להעניק תשומת לב לאופן בו הוא מגיב לשינויים סביבתיים ולשאול את השאלות המנחות הבאות: מהי רמת הפעילות של ילדך? עד כמה הוא סתגלן לשינויים? עד כמה הוא מוטה להסחות דעת? כיצד הוא מגיב לחוויות חדשות? כיצד הוא מסגל לעצמו הרגלי אכילה ושינה?

בעודך שואלת את השאלות המנחות הנ"ל יתכן וכבר התחלת לסווג את תינוקך באחת מארבעת הקטגוריות אשר מונו עד כה.

על מנת לשייך באופן הנכון נסייע לך באפיון ההתנהגויות כל אחת מארבעת הקטגוריות-

טמפרמנט קל – רמת פעילות מתונה, מצליח לפתח שגרת הרגלי אכילה, שינה, והרגלי יציאות. ניתן להרגיעו בקלות כאשר הוא בוכה, מצליח להסתגל בקלות לשינויים סביבתיים.

טמפרמנט איטי – חם – מוגדר כתינוק רגיש, רמת פעילות מתונה, נרתע מסיטואציות לא מכורות ומאנשים לא מוכרים, מתקשה להירגע בעת בכי, מגלה סימני נמרצות בסוף כל יום.

טמפרמנט קשה – פעיל מאוד, קפדן, מתוח, רמת פעילות גבוהה, מחייך לעיתים רחוקות, אינו מסוגל לסגל לעצמו שגרה יומית, מתקשה להירדם ולישון ברצף, קשה להרגיעו לעיתים.

טמפרמנט מעורב – בעל מצבי רוח בלתי צפויים, באישיותו עשוי להשתייך למספר קטגוריות, נחשב קל בסיטואציות מסוימות אך קשה באחרות.

מה כדאי כהורה לעשות ?

טמפרמנט קל – מאחר ומדובר בילד פחות תובעני כדאי להיות רגישים לעובדה שמאחר והילד הוא נוח לעיתים נוטים להתעלם מהדברים הבסיסיים להם התינוק זקוק – כדאי להעניק תשומת לב הבאה לידי ביטוי במבט, חיוכים, הקדשת זמן משחק ולמידה, וכדאי ללמוד את רמיזותיו המעודנות..

טמפרמנט איטי – לקבל בהבנה כי התינוק שלך לא יקבל דברים חדשים בקלות, להתקדם איתו בקצב האישי שלו.

טמפרמנט קשה – כדאי להתמקד בהקניית הרגלי התנהגויות, כשמדובר בהקניה אין הכוונה על אכיפת משמעת אלא למידתה תוך הבנת משמעותה.

טמפרמנט מעורב – במקרה כזה כדאי מאוד להיות רגישים לאותות של הילד ולפענח אלו סיטואציות ספציפיות מקשות עליו יותר ואלו פחות.

הטמפרמנט של התינוק הינו אחד המרכיבים הדומיננטיים בהשפעה על אישיותו של התינוק ובאופן כללי כדאי לכל הורה לאהוב את התינוק ואת הטמפרמנט שלו, ומתוך אהבה זו ללמד אותו כיצד להגיב לשינויים סביבתיים, התנהגותו של התינוק תשתנה במהלך השנים בשל הניסיון אותו הוא יצבור.

מומלץ לכל הורה לא להדביק תוויות לתינוק, מאחר ועצם הדבקת התווית עשויה לגרום ליחס לא נכון כלפי התינוק ולהנחות שגויות. המיקוד אמור להיות על אהבת התינוק כפי שהוא כאשר החשוב ביותר שהתינוק ילמד להסתגל לסביבה, ההורה מהווה עבור תינוק מורה הדרך הראשון והטוב ביותר ועל כן תפקידו של ההורה הינו ללמוד את הרגישויות הקטנות של התינוק וללמד אותו לבוא על סיפוקו או להתמודד עם מצבים בהם לא יוכל לקבל את מבוקשו, בדיוק כפי שהחיים בחוץ טומנים בחובם.

החוכמה הינה לקבל את הילד כמות שהוא ולתפור את ההורות לפי הצרכים שלו וזאת תוך התמדה עקבית. המטרה של ההורה אינה לגדוע התנהגויות לא רצויות בכל מחיר, המטרה הינה ללמדו כישורי הסתגלות אשר יהוו עבורו ארגז כלים ויסייעו לו ככל שיחלפו השנים.

 

המאמר נערך באדיבות אתר קולנוע ביתי ואתר דלתות כניסה

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו