יותר ממילים...על שפת התינוקות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

יותר ממילים...על שפת התינוקות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 09.07.2012

תינוקות לומדים שפה ברחם. בעזרת ספקטוגרף המודד גלי קול גילו כי הקריאה הראשונה של התינוק במשקל 900 גרם הכילה כבר טון דיבור, קצב דיבור ותכונות אחרות שתאמו את קולה של האם. הדבר הוכיח כי בשבוע ה-26 של ההיריון התינוק רכש את מאפייני "שפת האם".



תרגמה וערכה: אסתר סיטון
יותר ממילים...על שפת התינוקות

תינוקות ברחם בעלי שמיעה תקינה ובתוך סביבה מגרה מוכנים ואף רוצים לקבל הודעות שאינן תלויות במילים או בהברות שבגיל מאוחר יותר יופיעו בחייהם. חווית היומיום שלהם והתקשורת שבה הם משתמשים בנויה מתזוזות ותנודות המבטאות צרכים, תחומי עניין ורגשות. ערוץ זה של תקשורת ממשיך לא רק ברחם אלא לאורך כל החיים. זוהי שפה אנושית אוניברסאלית.

 

כאשר התינוק ברחם מתפתחים חושיו, הוא מחפש תקשורת עם הסביבה, לנהל ערוץ מיוחד משלו. גופו של התינוק "מדבר" והוא מגיב לטעמים וריחות ע"י תזוזות ותנודות לפי שביעות רצונו, הוא מגיב לאור חזק, לרעש ולחץ, מוסיקה יכולה להרגיע אותו והוא יכול להפסיק לבעוט ולנוח מעט, הוא מגיב לסביבה בדיוק כמונו, אנו לא יכולים להתווכח עם שפת הגוף של התינוק.

 

מתצפיות אולטרא סאונד של התינוק ברחם נמצא כי הוא מסוגל להראות רגש חזק. התצפיות נעשו בין השבועות ה-16 ל-20 במהלך בדיקת מי שפיר וגילו תגובות קיצוניות שהתבטאו בקצב פעימות לב מהיר, נסיגה מפעילות רגילה לתקופה של שעות ואפילו ימים. עם שימושן הגובר של בדיקות מי השפיר לנשים הזקוקות לכך, נשים ורופאים עדים לפעולות תוקפניות של העובר כלפי מחט הדקירה. מנגד בהתבוננות אולטרא סאונד בהריון של תאומים גילו שפת גוף הכוללת החזקת ידיים, משחקים, נשיקות, הכאות זה את זו, התנהגויות  שבפסיכולוגיה וברפואה לא צפו שהן קיימות.

 

היכולת לאותת על מצוקה ע"י בכי הוא היבט מוכר בהתנהגותו של התינוק. תינוקות אינם צריכים ללמוד כיצד לבכות, אם כי מבוגרים צריכים ללמוד כיצד לפרש את אותו הבכי. תינוקות רגישים לקולות בע"ח, בני אדם וצלילים אלקטרוניים וכאשר הם שומעים צליל בכי של תינוקות בני גילם הם מגיבים בעוצמה רבה. הסערה הרגשית של צליל הבכי קיימת עוד ברחם וניתן לשמוע את האוויר מגיע לאזור הגרון של העובר, בכי תוך רחמי זה נקרא:

" uterinus vagitus"- פירושו: צורחים ברחם, כ100 מקרים דווחו ותופעה זו מתועדת בספרות הרפואית, הן המודרנית והן העתיקה.

 

בזמן הלידה, גופו של התינוק מדבר, ישנם תינוקות הנולדים עם אגרופים קמוצים, ישנם תינוקות שיוצאים כשחיוך ונחת על פניהם, תינוקות מתקשרים ע"י גופם והבעותיהם. יש פעמים שהם כועסים ומשנים את צבעם לאדום כהה, מחווירים בכדי לאותת על מצב רגשי או מחלה, מה שמראה על תפיסה ומיומנויות רגשיות גבוהות.

 

תינוקות לומדים שפה ברחם. בעזרת ספקטוגרף המודד גלי קול גילו כי הקריאה הראשונה של התינוק במשקל 900 גרם הכילה כבר טון דיבור, קצב דיבור ותכונות אחרות שתאמו את קולה של האם. הדבר הוכיח כי בשבוע ה-26 של ההיריון התינוק רכש את מאפייני "שפת האם".

 

מחקרים מאוחרים גילו כי כאשר מדקלמים לתינוק ברחם סיפורים וטקסטים, כאשר הוא יוצא הוא מגלה עניין רב להאזנה לדיבורה וקולה של האם. לימודי שפה הוכיחו כי תינוקות רואים את היחידות הקטנות ביותר של הצלילים. הם יכולים לזהות במהירות פסקול שתואם את פניהם של הדוברים בהם הם צופים. כמו כן תינוקות יכולים לחקות הבעות שמחה, עצב או הפתעה המצביעים על מיומנויות תקשורת טובים.

 

בגיל עשרה שבועות התינוק ברחם כבר מתחיל לרכוש שפה אנושית אוניברסאלית. בעזרת חושיו הוא יכול להרגיש במגע, חוויות תרמיות, טעם, ריח, שמיעה. הרפרטואר שלהם עמוס וגדוש בהתנהגויות רגשיות כמו בכי, הסתגרות, תנועות ידיים ומגוון של הצהרות פנים.

 

כולנו מוכנים לשלוח ולקבל הודעות וליצור שיח עם ההורים עוד הרבה לפני שמתפתחת בהם השפה הרשמית.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו