ילד תתבגר – על בגרות נפשית של פעוטות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

ילד תתבגר – על בגרות נפשית של פעוטות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 18.02.2009

הבאתם באהבה גדולה ילד לעולם. אתם מבקשים להגן ולגונן עליו. יחד עם זאת, ברור כי אינכם יכולים להיות שם תמיד עבורו. מגיל צעיר ועד סוף ימיו יעמוד בפני קשיים, ניסיונות ובעיות. כיצד תוכלו להכינו בצורה הטובה ביותר למאבקי החיים?



מאת: נטע דורון


2P סטודיו

ילד תתבגר – על בגרות נפשית של פעוטות

תינוק, פעוט וילד – היזהרו ממיגון יתר

מגיל צעיר אתם דואגים שהתינוק לא ייפול וייחבט, שימנע מלהיתקל בחפצים ו"לחטוף"... בייחוד אם מדובר בילד ראשון, הרצון הוא לרפדו בכמה שיותר שכבות הגנה.

אך גם להורים הזהירים ביותר זה קורה – התינוק נופל, מועד, נחבט ונשרט...

עדיין, אלו חלק מההתנסויות שלו. כיצד ילמד ללכת אם לא ייפול?

הורים שוגים לחשוב שככל שתינוקם ייפול פחות כך ייטב. האמת היא הפוכה – לא סתם תוכנן המנגנון הגופני לא להישבר עם כל מכה...התינוק חזק מכפי שהוריו סוברים.

ולכן, כדאי לדעת שנפילות הן חלק מהלימוד. מכאן יש השלכה ישירה לגבי עתיד התינוק שיצמח לאדם: האם תתנו לו לעשות את שגיאותיו או שתרפדו את סביבתו ככל הניתן?

 

הכנה לפעוטון

  • לפני הכניסה לפעוטון מומלץ כי תלמדו את ילדיכם לוותר, לשחק ולשתף פעולה עם ילדים אחרים. ילדכם חשוב, אך הוא אינו מרכז העולם. חשוב שילמד דרככם לתקשר עם סביבתו ולהבין שהוא חלק ממכלול חברתי.

 

  • "נפלת? לא נורא". הימנעו מהבעת צער עמוקה וריצה חרדתית לפעוט ברגע שנפל. הוא יקום ויתאושש. אל תעבירו את הפחדים שלכם אליו. לעיתים הקטנים נבהלים מתגובת ההורה יותר מאשר המכה עצמה.

 

  • לא הכול מותר – הצבת גבולות מגיל אפס הכרחית. לא כדאי שהפעוט יחשוב שהוא פועל לבדו בעולם. ככל שיבין זאת מוקדם יותר יסתדר טוב יותר עם סביבתו. אולי בגיל צעיר מאוד זה ייראה לכם אכזרי לא לוותר לתינוקכם, אך זו תובנה חשובה שכדאי לאמץ מגיל אפס.

 

  • לא להתעמת עם הצוות – הילד שלכם מלאך, אבל ייתכן שמה שדווח לכם עליו נכון... ייתכן שנשך והפר כמה כללים במעון. לא כדאי לגונן יתר על המידה על הפעוט ולדרוש יד מקלה כלפיו. לכעוס על הסייעת? ודאי שלא. היא רק דיווחה לכם על מעלליו...דברו עם האדון והסבירו לו כי אסור לנהוג כך. ויתור והתעלמות מהתנהגות קלוקלת מצידו יעלו לכם ולו ביוקר בהמשך.

 

חינוך לעצמאות ולחיברות

השנים בהן התינוק שלכם הופך לפעוט הן שנים בהם כדאי שתשקיעו בביסוס הרגלים, כאמור. בתחום החברתי, החל מגיל 3 לערך, בהחלט יש ערך למפגשים עם ילדים אחרים, וילדכם ייהנו מאוד להיפגש ולשחק יחדיו.

העצמאות של לאכול לבד בכפית, חינוך לצרכים (ע"ע "גמילה") והרגלי נימוס הם דברים שהייתם מצפים כבר לראות אצל הפעוט שלכם מגיל זה.

כיצד תוכלו לעודד כל זאת?

  • מפגשים עם חברים בחוץ – הקטן טרם מסוגל להתקשר לבדו...ארגנו לו חיי חברה. פגישה עם החברים והוריהם בפארק השעשועים למשחקים משותפים.
  • מפגשים עם חברים בבית – ייזמו קשר. התקשרו לבית החבר עליו מדבר הפעוט שלכם. נסו לתאם עם ההורים. הזמינו לביתכם.  בייחוד למפגש ראשון –רצוי שייערך בביתכם. אחר כך בהחלט תוכלו גם להביאו למפגש אצל חבר.
  • חיזוקים חיזוקים...- הפעוט ויתר? שיתף? החמיא לחבר? זכר להגיד תודה? גילה בגרות? עודדו אותו על התנהגות זו. גם אם הוא "ילד טוב", זה חשוב. אין זה מובן מאליו. המשובים הקטנים האלה אשר אתם נותנים לו הם הבסיס לקביעת הרגל התנהגות ראויים.

 

לסיכום

  • כולנו מבקשים לגדל ילדים עצמאיים. בדרך צפו לקשיים רבים. בסופו של דבר האצילו סמכויות, תנו חיזוק על התנהגות טובה וסמכו על ילדכם. היו עקביים בכך.
  • גבולות וחוקים צריכים להיות גם מנת חלקם של פעוטות קטנים מאוד.
  • לצד הגבולות, החוקים והציפיות,אל תשכחו לחבק, לנשק, ולעטוף בהרבה אהבה...

    המאמר מטעם אתר מצמן מרוץ – חנות אופניים ואתר p24 – מצלמה בהשוואת מחירים.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו