עיצוב חדר לתינוק שיתאים בעתיד לפעוט ולילד - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

עיצוב חדר לתינוק שיתאים בעתיד לפעוט ולילד

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 15.07.2013
תינוק חדש הגיח לעולם ואנו רוצים שעבורו הכל יהיה מושלם.  חדר של נסיכים או נסיכות מהאגדות תמיד יתקבל בברכה עבור הפעוט ורוב הסיכויים שגם עבור ההורים.

מאת: אידית מרקוביץ והלנה מור, מעצבות פנים ומומחיות להום סטיילינג
עיצוב חדר לתינוק שיתאים בעתיד לפעוט ולילד

לא תמיד אנו יודעים מה לעשות או במה להתחיל- באילו צבעים כדאי להשתמש, איפה למקם את הרהיטים, או שאלות נוספות שמציפות אמהות מלאות הורמונים החל מחודשי הלידה הראשונים.

אידית מרקוביץ והלנה מור, המכונות "טריני וסוזאנה של עולם העיצוב" הן מעצבות פנים ומומחיות להום סטיילינג וגם אמהות עם ניסיון רב.

עכשיו הן מציעות טיפים לעיצוב חדר רך ונעים עבור התינוקות שלכם.

 

צביעת קירות החדר

סוגי צבעים המותאמים לחדר תינוקות- כשחושבים על עיצוב חדר התינוק, לפני הכל חשוב לקחת בחשבון את בריאות הרך הנולד ולהשתמש בחומרים המתאימים לפעוטות. 

יש להקפיד על צבע שמותאם במיוחד לחדרי ילדים ותינוקות, כזה שמבוסס על חומרים טבעיים ואינו פולט נדיפים רעילים לסביבה. צבעים שאינם רעילים הם צבעים המבוססים על מים ולא על שמן, הם אינם מכילים חומרים רעילים ונחשבים ידידותיים לסביבה.  כמו כן, ישנם צבעים רחיצים אשר מאפשרים צביעה בקלות במידה והקיר התלכלך. 

באיזה צבע נבחר- הצבעים המתאימים לקירות חדרי התינוקות הם צבעי הפסטל: ירוק בהיר, תכלת, ורדרד, צהוב בהיר, שמנת ושאר הצבעים הבהירים.  צבעי הפסטל נחשבים צבעים ניטראליים המתאימים בדרך כלל לכל ריהוט ואבזור המונח בחדר.  חשוב לזכור שילדים בגיל הרך עוברים תהליך התפתחות ושינויים מהירים.  כל החושים שלהם מתחדדים, במיוחד חוש הראייה, לכן חשוב שהחדר יראה רגוע עבור התינוק.  את הרוגע הזה ניצור באמצעות צבעים בהירים.   את דלת החדר יש להשאיר בצבעה הקיים ולא לצבוע בצבע הקירות.  לרוב, כל דלתות הבית מעוצבות בעיצוב ובצבע אחיד, על כן יש להשאיר גם את דלת חדר התינוק ככל דלתות הבית הקיימות. 

לפני הלידה או אחרי הלידה זאת השאלה- כדאי מאוד להכין את חדר התינוק לפני היוולדו משום שלאחר היוולדו  המטלות סביבו יהיו רבות.  סביר להניח שבמידה ועיצוב החדר לא יעשה לפני, יתכן כי הוא גם ידחה עוד זמן רב אחרי.  מנגד, ישנם הורים שמאמינים שלא כדאי להכין כלום עד לרגע הולדת התינוק.  כנראה שלנושא זה לא תהיה אף פעם תשובה חד משמעית וכל הורה יפעל על פי אמונתו.  מה שחשוב הוא שבמידה וצובעים את החדר לאחר היוולדו כדאי לתת לחדר להתייבש ולהתאוורר במשך יומיים שלמים לפני הכנסת התינוק לחדרו. 

שילובים מנצחים- לאחר הצביעה ניתן לעטר את קירות החדר בשבלונות של עננים, פיות או חיות. לאלו שאינם רוצים להתעסק בעבודת צביעה, מומלץ להדביק על אחד הקירות בחדר טפט המשלב אלמנטים כמו עיגולים, עפיפונים, פרחים ועוד.

 

 

תכנית חסכון

חסכון בכסף - השקיעו בריהוט עץ, יתכן כי היום תבזבזו קצת יותר אך בהמשך זה בהחלט ישתלם.  שידת ההחתלה של הפעוט תוכל לשמש אותו בעתיד לאחסון משחקים,  ספרים או חפצים אחרים.  מיטת התינוק תוכל גם היא להיות שימושית בעתיד עבור הילדים הבאים, זאת במידה והיא תהיה עשויה עץ מלא, כך היא תישמר לאורך שנים. 

חסכון במקום – חשוב שיהיו מספיק מקומות אחסון בחדרו של הילד, כיוון שהחל מהרגע הראשון יש לו חפצים רבים הדורשים אחסון: ביגוד, צעצועים, ספרים ועוד.  בימינו קיימים מגוון רהיטים רב שימושיים.  רהיט שיכול לשמש לשינה, אחסון והכנת שיעורי הבית הוא רהיט שיחסוך מקום בעיקר בחדרים בהם מתגוררים שניים או שלושה ילדים.  מיטת התינוק  יכולה לשלב מגירות נשלפות בהם ניתן לאחסן מצעים או שמיכות חורף שאינן בשימוש במהלך הקיץ.

קיימים ספסלים אשר נפתחים והופכים לארגזי צעצועים- רהיט שימושי אשר יוצר סדר בסיום יום המשחקים כאשר אלה חוזרים למקומם בארגז.

גם ריהוט מסוג כוורת  עם מדפים פתוחים או סגורים בדלתות ומגירות נשלפות הוא  פתרון עיצובי גם יפה וגם שמיש.  כאשר מגיע התינוק השני למשפחה, אנחנו מבינים שכמויות הבגדים והצעצועים שהשארנו לשימוש חוזר מחייבים אותנו מקומות אחסון נוחים ומרובים.

חסכון בזמן- הכינו "שיעורי בית" לפני שאתם יוצאים למסע הקניות עבור אביזרי החדר לתינוק.

בין אם אתם מתכוונים לעצב את החדר לפני הלידה ובין אם אתם מתכוונים לעשות זאת אחרי,  בשני המקרים כדאי שתעשו זאת בצורה ממוקדת ותדעו מראש מה בכוונתכם לרכוש ומאילו חנויות.  בצעו מדידות מדייקות בחדר, הכינו תרשים שמראה אילו רהיטים ואביזרים ימוקמו בחדר ובאיזה מיקום.  בצעו חיפוש ברשת  היכן נמכרים הרהיטים אותם החלטתם לרכוש, קראו מאילו חומרים הם עשויים, מה מחירם וצאו למסע כאשר אתם יודעים בדיוק לאן פניכם מועדות.

 

טאצ'אפים

את הטאצ' העיצובי בחדר הפעוט יעניקו אביזרי הטקסטיל השונים אשר ישתלבו בהתאמה לצבע הקירות או לצבע השולט בטפט.

וילון- הוילון המתאים לחדר הפעוט הוא וילון בד רך ועדין בצבעים בהירים כמו: לבן, תכלת, ורוד בהיר, ירקרק או סגול בהיר.  ניתן כמובן לבחור וילון בצבע לבן המשלב את אחד הצבעים הבהירים. 

אהיל בד- אהיל בד יתאים לחדר התינוק בשלבים הראשונים לחייו כיוון שהוא מעניק מראה עדין ונעים.  ניתן לשלב סט של וילון ואהיל בד באותו הצבע, המשלבים את אותם העיטורים.

שטיח- שטיח עגול באמצע החדר יעניק לו את המראה החמים לו זקוק התינוק.  השטיח הוא פריט חשוב אשר ישמש את התינוק בשלב הזחילה ויהיה נעים גם לדריכה בבוא העת. 

מוסיקה בבקשה- אומרים שהתינוק יכול לשמוע מוסיקה עוד בטרם היוולדו מתוך הרחם.  כדאי להמשיך את מנהג המוסיקה גם בחייו ולהנחיל הרגלים של שמיעת מוסיקה מרגיעה לפני השינה, או השמעת שירים שמחים במהלך היום.  הניחו שידה קטנה ודקורטיבית עם מערכת שמע קטנה בפינת החדר והשלימו את האווירה העיצובית שיצרתם עם מוסיקה נעימה לאוזנו של התינוק.

 

זה הקטן גדול יהיה

יש להתחשב בעובדה שהילדים גדלים מהר, לכן, נרהט את חדר התינוק בצורה כזו שיהיה קל לבצע שינויים מבחינת העיצוב בכל שלוש שנים.

שדרוג שידת ההחתלה- השינויים בשידת ההחתלה עשויים לבוא לידי ביטוי בהחלפת הידיות של שידת ההחתלה מידיות ילדותיות לידיות ניטרליות.  כיום קיימות ידיות שונות ומגוונות המתאימות לחדרי תינוקות: ידיות קריסטלים, כוכבים, פרחים,  פרפרים, חיות ועוד ידיות בצורות שונות.  כאשר התינוק גדל ויש עניין להפוך את החדר לפחות ילדותי ניתן להשיב לשידת ההחתלה את הידיות הסטנדרטיות שאיתן נרכשה השידה. 

שדרוג קירות החדר- במידה ולאחר שלוש-ארבע שנים תהיו מעוניינים לשדרג את חדר התינוק לחדר המתאים לילד בוגר יותר ניתן לבצע שינוי בצבע הקיר לצבע בוהק וחזק יותר.  ניתן לצבוע קיר אחד מקירות החדר בצבע דרמטי כמו:כתום, בורדו, סגול, אדום ועוד צבעים דומיננטיים אחרים ולהשאיר את שאר הקירות בצבע בהיר.  מנגד, ניתן לצבוע את כל הקירות החדר בגוון כהה יותר מהצבע הקיים.

שדרוג התאורה-החלפת האהיל במנורה ניטראלית ולא צבעונית שמעניקה הרבה יותר אור לחדר, תשדרג את מראה החדר ותעניק לו מראה הרבה יותר בוגר.

אביזרים משלימים-הכנסת שולחן יצירה עם כסאות קטנים לחדר, שילוב ארגז משחקים שניתן לשבת ולשחק עליו יעניקו לחדר את המראה הנכון לגיל הבוגר יותר.  גם את אביזרי הטקסטיל כמו וילון ושטיח ניתן לשנות במהלך השנים לאביזרי טקסטיל בוגרים יותר במחירים השווים לכל כיס .

כאשר החדר מציע מקום ליצירה, למשחקים, מעניק תאורה נכונה והצבעים בו אנרגטיים, כנראה ששדרגתם אותו בהצלחה.  אך עד אז, תיהנו מהרך הנולד.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו