תכנון ארגונומי של חדר התינוק - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

תכנון ארגונומי של חדר התינוק

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.09.2008

לאחר תשעה חודשי הריון מעייפים ומתישים מתגברים כאבי הגב התחתון, כעת עלינו לחשוב על העתיד וכיצד יש לתכנן את חדרו של יורש העצר הצעיר לא מבחינת יופיו צבעיו והגירויים הרבים שעלינו ליצור בסביבת התינוק אלא מההיבט הבריאותי מניעתי של כאבי הגב שימשיכו להפריע לך האם הטריה.



מאת: מאיר אפל- יועץ ארגונומיה


תכנון ארגונומי של חדר התינוק

לאחר תשעה חודשי הריוןמעייפים ומתישים מתגברים כאבי הגב התחתון, כעת עלינו לחשוב על העתיד וכיצד יש לתכנןאת חדרו של יורש העצר הצעיר לא מבחינת יופיו צבעיו והגירויים הרבים שעלינו ליצורבסביבת התינוק אלא מההיבט הבריאותי מניעתי של כאבי הגב שימשיכו להפריע לך האםהטריה.

  

בשלב התכנון הארגונומי של סביבת הפעילות שלך עלייך לחשוב כיצד תימנעי מהתכופפויות ממושכות ומיותרות למשך פרקי זמן ארוכים בזמן ההחתלה, ההנקה, החלפת הבגדים, הוצאת החפצים מהמגרות התחתונות וכדומה.

 

נתחיל בשידת המגרות שעליה תניחי את תינוקך בכל עת שתטפלי בו השידה תמוקם במרכז העניינים כך שתוכלי להושיט את ידך לצדדים ולשלוף את העזרים שאת זקוקה להם [חיתולים, משחות רפואיות, בגדים וכדומה] תוך כדי הטיפול בתינוקך, אל תמקמי את השידה מתחת לחלון למניעת פגיעה בך ובילדך, השידה תתנשא לגובה שיתאים לגובהך ולא לפי נוחיות היצרן כלומר עלייך לבדוק בחנות האם כאשר את מניחה את ידייך על המשטח העליון של השידה כתפייך רפויות ואמות ידייך בגובה המשטח מבלי לאלצך להתכופף קדימה ולאמץ את גבך.

 

מיטת התינוק תמוקם בסמוך לשידת המגרות ולכן לא תצטרכי לסחוב את תינוקך למרחק רב בין המיטה לשידה. המיטה תאפשר הורדת הבר הקדמי לגובה שבו תוכלי להניח את מרפקייך על שפתו העליונה של הבר ולהרים את תינוקך ע"י שימוש בשרירי זרועותייך ולא ע"י כיפוף קדימה והטיית הגב לתוך חלל המיטה והעמסת משקל ילדך על גבך.

 

בשלב ראשון שבו תינוקך איננו עצמאי, סלסילות הצעצועים ימוקמו בגובה שבו לא תאלצי לשהות בכפיפה מתמשכת בכדי לאתר את אחד הצעצועים שנעלם בתחתית הסלסילה. אם ניתן למקמה על גבי שרפרף גבוה עדיף הדבר.

 

פינת ההנקה תהיה נוחה מרווחת ומפנקת כי עלייך לשהות בה מספר פעמים ביום למשך דקות ארוכות ולפעמים תוך כדי נמנום בשעות הלילה. הקפידי ליצור זווית נוחה של 100-110 מעלות בין המושב למשענת בכדי להפחית את הלחץ בתוך הדיסקוסים של עמוד השדרה ולהפחית כאב גב.

 

בשלב שבו ילדך יאכל בכסא האכלה הקפידי לא לקנות כסא כבד על הכסא להיות בעל בסיס רחב ויציב, הושבת ילדך בכסא צריכה להיות פשוטה ולא מסורבלת כי את אמורה להחזיקו בידייך במשך כל שלב ההושבה וברור שגבך יישא את משקלו של ילדך הגדל.

 

זכרי כי גבך צריך לשמש אותך עוד שנים רבות במהלך ההריונות הבאים ובמשך שנות תפקודך הארוכות ואין לנו חלקי חילוף לגב.

המאמר בשיתוף ארגופלוס – פיזיוטרפיה ואתר ebook – אלבום תמונות לתינוקות

  




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו