חשיבותם של העיסוי והבייבי יוגה, מהיבטו של התינוק - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

חשיבותם של העיסוי והבייבי יוגה, מהיבטו של התינוק

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 18.05.2009

הלידה עצמה כרוכה במאמץ גופני רב, הן של האם, והן של היילוד. העובר צריך לעבור דרך תעלה צרה והלחץ המופעל על ראשו, כתפיו ועמוד השדרה שלו הוא עצום (בכל לידה, גם ה"קלה" ביותר!). מכאן אנו יכולים להתחיל להבין את הצורך של היילוד בפיצוי גופני ורגשי לאחר הלידה.



מאת: רוני רות שלב


חשיבותם של העיסוי והבייבי יוגה, מהיבטו של התינוק

בזמן שהותו ברחם מרגיש העובר בטוח, מגע תמידי עוטף את גופו כמו חיבוק, משקלו במי השפיר כמעט ואינו מורגש ותנועתו חופשית ומשוחררת. טמפרטורת מי השפיר חמימה ומושלמת עבורו, האור עמום ונעים, צלילי פעימות לב אימו מרגיעים ומבטיחים ורחשי זרימת הדם בעורקי אימו מיטיבים עמו.

 

סוף ההריון הוא התמודדות חדשה עבור העובר. עליו להתמודד עם הצפיפות שנוצרת ברחם עקב גדילתו, ועם צירי הברקסטון אשר מאמנים אותו לשהות זמן מה ברחם ללא אספקת חמצן. במהלך הלידה התינוק עובר "מסע" מפרך מתוך הרחם החוצה אל העולם. עליו להתמודד עם צירים ארוכים יותר, אשר פירושם, זמן ממושך יותר ללא חמצן. בנוסף, עליו להתמודד עם הורמוני ההתרגשות והפחד אשר מופרשים מגוף אימו בזמן הלידה.

 

הצורך של התינוק בפיצוי גופני ורגשי לאחר הלידה

הלידה עצמה כרוכה במאמץ גופני רב, הן של האם, והן של היילוד. העובר צריך לעבור דרך תעלה צרה והלחץ המופעל על ראשו, כתפיו ועמוד השדרה שלו הוא עצום (בכל לידה, גם ה"קלה" ביותר!). מכאן אנו יכולים להתחיל להבין את הצורך של היילוד בפיצוי גופני ורגשי לאחר הלידה.

 

לעתים קרובות, נלקח היילוד מהוריו מיד לאחר הלידה על ידי אנשים "זרים", והוא נאלץ, לעבור בדיקות , לקבל חיסונים , הוא נחשף לאורות חזקים ולרעש בלתי מוכר. הוא נותר רחוק מאימו, מחום גופה, מריחה המוכר ומשדיה.

 

גופו של התינוק אשר היה רגיל לשהות בתוך המים נפגש לראשונה עם כוח הכובד. התנועתיות שהיתה חסרת מאמץ וכה מוכרת בתוך מי השפיר הופכת להיות מאומצת וזרה. בתוך המים הגוף מסוגל לנוע בחופשיות, אך מחוץ למים הסיפור הוא שונה. בכך נקטע לפתע הרצף התנועתי של התינוק, ובעוד שברחם אמו היה התינוק עטוף בחיבוק תמידי, מחוץ לרחם הוא נאלץ להתמודד לראשונה עם חוסר מגע.

 

איך ניתן להחזיר ליילוד הרך את החום האנושי והמגע התמידי שהיו מנת חלק במשך כל תקופת ההריון? העיסוי והבייבי יוגה משמשים כאמצעי יעיל ורצוי עד מאד בקרב תינוקות.

 

להחזיר לתינוק את תחושת הבטחון והנינוחות

העיסוי הוא שנותן את המענה למגע העמוק שאליו היילוד היה רגיל.

והוא אף אחראי להתפתחות הקשרים העצביים במוח ולהעלאת מודעות הגוף אל המוח. באמצעות העיסוי התינוק לומד את גבולות גופו ביחס למרחב. בנוסף, העיסוי עשוי לתת לתינוק את המזור אשר לו הוא נזקק לאחר החוויה הגופנית המפרכת והאינטנסיבית שעבר, במיוחד כשהוא מבוצע בידיים אוהבות ומיומנות!

 

להחזיר לתינוק את יכולת התנועה

הבייבי יוגה, כמו העיסוי, הינו אמצעי מאזן, מרגיע ומעודד את התפתחותם של הקשרים העצביים. והוא מסייע להחזיר לתינוק את יכולת התנועה הטמונה בו ושאותה הכיר ברחם! באמצעות הבייבי יוגה יש ביכולתנו להעלות את מודעות התנועה אל המוח. בשיעורי היוגה, אנו מבצעים מגוון רחב של תרגילים לגוף התינוק אשר מלמדים אותו את טווחי התנועה השונים של איברי גופו השונים.

 

בהיבט הרגשי אנו מאתגרים את יכולתו של התינוק להכיל ולהתרגל לשינויי מצב מהירים, על ידי אימון המערכת הווסטיבולרית (שיווי משקל), זאת באמצעות ביצוע תרגילים שונים מתוך בייבי יוגה. אנו מאמנים את התינוק להתחבר חזרה אל יכולת התנועה העצמאית שלו על ידי כך שאנו מציבים אותו במנח מסוים ומאפשרים לו לסיים את התנועה בעצמו.

 

שמירת בריאותו של התינוק

העיסוי והבייבי יוגה מעודדים את זרימת הדם אל כל חלקי גופו של התינוק ובכך עוזרים להתפתחות טובה של מערכת החיסון ולתחזוקתה. בנוסף, הבייבי יוגה נותנת מענה ופתרונות להקלה על תופעות נפוצות בקרב היילודים, בהן, גזים, קשיי שינה, בכי מרובה, צמיחת שיניים, טונוס שרירים מוגבר או חלש, עיכובים התפתחותיים ועוד.

 

זמן איכות לכל המשפחה

במפגש עם בייבי יוגה ישנו ערך מוסף. הבייבי יוגה היא מעל הכל שפה, כלי לתקשורת בלתי אמצעית בין ההורה לתינוק. באמצעות הבייבי יוגה יש באפשרותנו ללמוד ולהכיר את אישיותו הייחודית  את מקצביו הפנימיים והחיצוניים ולהבין טוב יותר את צרכיו. וכל זאת ללא מלים, אלא על ידי מגע, תנועה וצליל.

 

במקביל הבייבי יוגה נותנת לנו זמן איכות עם התינוק שלנו, ולעתים קרובות אף עם שאר בני הבית, אשר משתתפים גם כן בפעילות עם התינוק והופכים אותה לזמן איכות ובילוי משפחתי.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו