כיצד תוכלו ללמד את תינוקכם "לשחות"? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כיצד תוכלו ללמד את תינוקכם "לשחות"?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 15.04.2006

הפעילות המשותפת של הורים ותינוקות במים, היא תרומה נפלאה להידוק הקשר ביניהם. המפגש במים הוא שעה של בילוי והנאה משותפת להורה ולתינוק.  תוך כדי פעילות זו, בהדרכה ובעבודה נכונה, התינוק לומד לאהוב את המים ולהפיק מהפעילות בהם יתרונות רבים כגון:  חיזוק גופני כללי; שכלול יכולת התנועה; פיתוח קואורדינציה; שווי משקל; עצמאות ובטחון עצמי;  ורוכש יסודות איתנים ללמוד שחיה מסוגננת בעתיד.



כיצד תוכלו ללמד את תינוקכם "לשחות"?  

מאת: טליה מצפון מדריכת "שחיה לתינוקות" והידרותרפיסטית מנהלת "הבריכה של טליה - מרכז שחיה לתינוקות


בארצנו היפה והחמה, המבורכת בחופי ים ובריכות לרוב, יש בשנים האחרונות היצע גדול של חוגי  "שחיה לתינוקות" – פעילויות מים לתינוקות והורים.

הפעילות המשותפת של הורים ותינוקות במים, היא תרומה נפלאה להידוק הקשר ביניהם. המפגש במים הוא שעה של בילוי והנאה משותפת להורה ולתינוק.  תוך כדי פעילות זו, בהדרכה ובעבודה נכונה, התינוק לומד לאהוב את המים ולהפיק מהפעילות בהם יתרונות רבים כגון:  חיזוק גופני כללי; שכלול יכולת התנועה; פיתוח קואורדינציה; שווי משקל; עצמאות ובטחון עצמי;  ורוכש יסודות איתנים ללמוד שחיה מסוגננת בעתיד.

 

במאמר זה ברצוני להקנות לכם ההורים מידע וכלים שיעזרו לכם להפיק את מירב התועלת וההנאה מהפעילות עם תינוקכם במים.

 

אתחיל בתיאור סכמתי של הפעילות המתאימה לכל גיל ושלב התפתחותי:

 

בגיל   2  - 3 חודשים:  הפעילות מתמקדת בעצם השהייה במים, הסתגלות לסביבה של המים, הקנית בטחון, תרגילים עדינים, תנועה והתקדמות על הבטן ועל הגב.

בגיל  4 - 8 חודשים: תנועה והתקדמות במים על הבטן ועל הגב, תרגילים לחיזוק הידיים וחגורת הכתפיים, הכנה לצלילה, צלילה מבוקרת וקצרה מתחת המים.

בגיל 9 - 16 חודשים: תנועה והתקדמות במים, צלילה מתחת המים, התקדמות תוך כדי צלילה ללא עזרה, שחיה אל הקיר תפיסת המעקה והרמת הראש לבד, קפיצות למים והתקדמות מתחת המים, שחיה על הגב תוך תמיכה קלה והתהפכות מהבטן לגב ולהפך.

בגיל 17 - 30 חודשים: שכלול המיומנויות שנלמדו עד כה, פיתוח עצמאות במים בעזרת עזרים שונים, צלילה להוצאת חפצים מקרקעית הבריכה, עבודה על "הישרדות" במים, שיפור שחית גב.

בשלב זה אפשר להתחיל ללמד את הילד לשאוף אוויר ולהוציא אותו במים - "לעשות בועות".

תרגול הנשימה ושליטה במיומנות החדשה יביאו את הילד לשלב שבו אפשר להתחיל ללמד אותו שחיה מסוגננת.

 

בבואנו ללמד את התינוק/הילד מיומנויות חדשות בכל תחום שהוא ובשחייה בפרט, עלינו לדעת ולזכור כמה הנחות בסיסיות:

  • כל ילד הוא עולם בפני עצמו, יש לו קצב התפתחות משלו ועלינו להתאים את עצמנו אליו. להיות קשובים לו ולכבד את רצונו.
  • כדי ללמוד מיומנות מסוימת הילד חייב להגיע לבשלות גופנית, רגשית ונפשית מתאימה. אם ננסה להקנות לילד מיומנות כלשהי לפני שהוא בשל ללמוד אותה, הוא לא יוכל לבצע את הנדרש ממנו ובכך ייגרם לו תסכול מיותר. הצטברות מתמשכת של תסכולים כאלה או אחרים עשויה לפגוע ביכולת הלמידה שלו בעתיד.
  • עלינו לזכור שגם לתינוקות ולילדים יש "מצבי רוח" שמקורם בהרגשה גופנית או נפשית והם באים לידי ביטוי ביכולת הביצוע של הילד. ילד שביצע משימה מסוימת בהצלחה רבה בשיעור הקודם עשוי "לאכזב" אותנו בשיעור  שלאחריו.
  • מלבד מצבי - רוח המשתנים מיום ליום יש לכל ילד, בשלב זה או אחר של התפתחותו, תקופות של נסיגה בהן הוא לא רוצה או לא יכול לבצע מיומנויות שכבר היטיב לשלוט בהן. אל דאגה! במקרה כזה אין מקום לבהלה, הנסיגה היא זמנית, בדרך כלל קצרה ולאחריה הכל חוזר לקדמותו.

      חשוב במצב כזה לא להתעקש ולא לבקש ממנו לבצע תרגיל שהוא מסרב לעשות!

  • התינוק או הילד חש את הצפיות והדרישות של ההורה גם אם הם לא נאמרים  בצורה

      מפורשת. אם הדרישות של  ההורה קשות מדי עבורו והוא לא יכול לעמוד בהן הדבר

      יכול לגרום לו לתסכול ואובדן הביטחון העצמי.

כדי שהתינוק או הפעוט יוכל למצות את מלוא יכולתו וללמוד את המיומנויות שתוארו לעיל הוא זקוק לכם ההורים. הצלחתו בשיעור השחייה וההנאה שהוא יפיק ממנו תלויים במידה רבה בביטחון ובמוטיבציה שאתם, ההורים, תקנו לו.
היו נינוחים ורגועים ומרוכזים כל כולכם בפעילות עם ילדכם. השתדלו להימנע  מלהתבונן בילדים אחרים והתמקדו בילדכם. התינוק זקוק לכם במהלך כל השיעור, הוא זקוק לתשומת לבכם, לקשר עין ולקשר מילולי, התינוק זקוק לעידוד שלכם. לפני כל תרגיל עליכם להסביר לו מה עליו לבצע ולהקנות לו בטחון שהוא אמנם יכול לבצע את הנדרש ממנו.  "התרגיל קשה אבל אני בטוח שאתה יכול לבצע אותו", "אני אעזור לך, נעשה את זה ביחד", "יפה מאוד, הצלחת!", או  "לא הצלחנו הפעם, בוא ננסה שוב".
הרבו במשפטי עידוד כיד הדמיון הטובה  עליכם ובכך תעזרו לילדכם להתגבר על כל הקשיים ולהצליח בכל המשימות.

 

הגדרת המילה "שחיה" כפי שהיא מופיעה במילון אבן-שושן היא: "הינשאות על פני המים ע"י הנעת הידיים או הרגליים או הידיים והרגליים".
הגדרת השחייה במובנה המקובל היא: התקדמות במים ללא עזרה תוך שילוב של תנועות ידיים ורגליים ונשימה נכונה וכל זאת באחד מסגנונות השחייה המוכרים: פרפר, גב, חזה, חתירה.

עד גיל 3- 4 הילד עדיין לא בשל ללמוד שחיה מסוגננת וזאת מהסיבות הבאות:

·         מבחינה גופנית - הראש עדיין גדול וכבד ביחס לגוף וקשה לילד להרים אותו מעל פני המים לצורך נשימה.

·         מבחינה פסיכו-מוטורית - הילד לא בשל עדיין לבצע תנועות משולבות של ידיים ורגליים ולשלב אותן בתזמון נכון של נשימה.

·         מבחינה רגשית - כדי ללמוד את המיומנות המורכבת של שילוב תנועות רגליים וידיים עם תזמון נכון של נשימה דרושה לילד מידה רבה ביותר של ריכוז והקשבה ובד"כ בגיל כזה הוא עדיין לא מספיק בשל לכך.

 

בסגנון הגב פניו של השחיין נמצאים מחוץ למים והוא יכול לנשום באופן חופשי. זו הסיבה

שקל יותר ללמד את הפעוט לשחות תחילה על גבו.
עד גיל 3 - 4  אפשר ללמד את הילד לשחות "שחיית כלב" כשפניו במים. כלומר, הילד יעבור מרחק קצר אותו הוא יכול לשחות ללא נשימה. במקביל נלמד את הילד "לעשות בועות" במים ונרבה בתרגול המיומנות הזאת במצבים שונים. כאשר הילד ישלוט  במיומנות הנשימה אפשר בהדרגה
להתחיל  לשלב אותה בתנועות השחייה המוכרות לו. בשלב זה אפשר להיעזר במצופים ובסנפירים שישפרו לו את הציפה על המים ויאפשרו לו להתרכז בנשימה הנכונה. בנוסף הם יקלו עליו בהרמת הראש לצורך נשימה.

 

העולם הקסום של המים טומן בחובו עבורנו ועבור הילד מגוון רחב של פעילויות מהנות ומרתקות. בעזרת הרבה דמיון, שמחה ועידוד תוכלו להפוך את הפעילות המשותפת שלכם עם ילדכם לחוויה נפלאה שתרומתה להתפתחותכם המשותפת לא תסולא בפז.

לפרטים: שחיית תינוקות




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו