למה לסחוב אותו? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

למה לסחוב אותו?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 23.03.2005
אנו כהורים עושים מאמצים גדולים על מנת להקל על ילדנו את המעבר החד מהרחם המוגן לעולם שבחוץ. אחת הדרכים המשמעותיות והאפקטיביות ביותר להשגת מטרה זו החזרה למנהג נשיאת התינ וק על גופנו.

למה לסחוב אותו?

מאת: שרון פלד 

יותר ויותר הורים מאמצים את המנשא לתינוק כ"כלי עבודה" הכרחי . למהזה טוב לתינוק אנחנו כבר יודעים, אבל המנשא טומן בחובו גם יתרונות רבים לנו,ההורים.

אנו כהורים עושים מאמצים גדולים על מנת להקל על ילדנו את המעברהחד מהרחם המוגן לעולם שבחוץ. אחת הדרכים המשמעותיות והאפקטיביות ביותר להשגת מטרהזו החזרה למנהג נשיאת התינוק על גופנו.
רבות נאמר על היתרונות שבנשיאת התינוקעל גוף ההורה, עבור התינוק עצמו . אך לנשיאת התינוק יש גם יתרונות רבים עבורההורים. יתרונות אלה יכולים להקל גם על אמא או אבא את המעבר מעולמם הספונטני, לעולםההורות התובעני , ולנטרל תחושות תסכול ושעבוד שחווים הורים רבים עם הולדת ילדםהראשון.

כמו הרבה דברים בעולם לפעמים הדרך שלכאורה נראית קשה ובלתיאפשרית היא בעצם הדרך הקלה.למביט מהצד נשיאת התינוק נראית אולי מיותרת - עגלהנראית הרבה יותר נוחה - המשקל, העומס, זה לא עושה בעיות בגב? שלא לדבר על התלות -למה להיכנס לזה בכלל?
אולי כשהוא יהיה יותר גדול, לטיולים, כשאבא סוחב.... ומהעם הילדים הגדולים יותר? הם לא יקנאו שהקטן כל הזמן על הידיים וחוץ מזה מה עם החייםשלי?????
האמת היא שנשיאת תינוקות היא חוויה המעצימה את עצמה עם הזמן, עבורכל בני המשפחה!

נשיאת התינוק אכן מקלה, על פי מחקרים עדכניים,את מעבר התינוק מהרחם אל העולם החיצון - משמעות המשפט הזה היא שכתוצאה מכךשהתינוק שלכם נישא על גופכם הוא מתוסכל ומבוהל פחות כלומר בוכה פחות , הרבה פחות.במחקר שנערך בקנדה נמצא שתינוקות בני חודש עד שלושה חודשים, שנישאו בידי הוריהםבמשך 3.5 שעות ביממה (במקום הממוצע המקובל של 2.7 שעות ביממה), בכו פחות מבני גילם ...בגיל ששה שבועות הם בכו 43% פחות ובגיל 12 שבועות 23% פחות. (מתוך הורים וילדים,נובמבר 2000).

וכאן בדיוק מתחיל גלגל הקסמים להסתובב לטובתכם - אתם מבליםפחות זמן בניסיונות הרגעה מתסכלים, שבדר"כ לא מצליחים, ויותר זמן בהנאה מהתינוקשלכם, במנוחה, התארגנות והסתגלות לשינוי בחייכם. התינוק מצידו, שנמצא בחברתו שלהורה רגוע יותר, מושפע לטובה מהשקט שהוא משדר. בטחונו גובר והוא מסתגל לעולם החיצון , נחשף אליו ואל הגירויים שיש לו להציע ומשפיע לטובה על יכולתו של ההורה לעמודבדרישות שלו.

פה בא לידי ביטוי עוד יתרון של המנשא -הכרות עמוקהביניכם לבין התינוק שלכם.
כל הורה שישא את תינוקו במשך כמה שעות יגלה כי באופןטבעי הוא מחבק את התינוק, מדבר אליו תוך כדי טיול, מתייעץ איתו בעת הקניות בסופר.ההורה יוצר קשר-עין ישיר עם התינוק, שנמצא בגובה העיניים שלו, רואה את אותם דבריםוחווה את העולם יחד איתו. הקשר הישיר עם התינוק יעמיק את ההכרות ביניכם. כתוצאה מכךאתם תלמדו לזהות את צרכיו בקלות והוא ילמד איך לאותת עליהם.



נשיאת התינוקמקילה על חזרה חלקה למסלול החיים הרגיל של האם והאב.תוכלו להמשיך ולתפקדכשידיכם חופשיות. יציאה מהבית או מהאוטו הופכת קלה לאין ערוך בהשוואה ליציאה עםעגלה. התינוק נחגר במנשא, התיק על הגב והחוצה! אל לעולם!

יתרון זה מקבלמשנה תוקף כשמדובר בתינוק שאינו התינוק הראשון במשפחה.הורה נושא הוא הורה ניידוקל יותר ויכול לבלות עם הילדים הגדולים בעוד הקטן משקיף מהמנשא עלהנעשה.

מבחינה פיזית הורה שנושא את ילדו מגיל הלידה יגלה כי הנשיאה מטיבהאיתו לטווח הארוך. הגוף מתרגל למשקל ההולך וגדל ולא ידוע על בעיות, כגון בעיות גב,הנוצרות עקב נשיאת התינוק. יש לזכור כי תינוקות מבלים זמן רב על הידיים בכל מקרהוהמנשא הוא כלי עזר להורה. המנשא מחלק את המשקל נכון יותר על הגוף ומקל על ההורה.חשוב לבחור מנשא שמחלק את המשקל נכון על הגוף ומשתמש בכתפיים ובגב התחתון.מומחים בתחוםמייעצים להתאים את תנוחת התינוק במנשא לגיל ולמצב התפתחותהשרירים שלו.

עבור תינוק שרק נולד מתאימה תנוחת העירסול. בערך מגיל חודשהתינוק כבר מתחיל להציץ החוצה וניתן להשתמש גם בתנוחת בטן אל בטן שבה התינוק רואהמעט את העולם, אבל גם יכול לסובב את ראשו ולהרגיש חבוי ומוגן, אם הוא זקוק למנוחה.
בגיל שבו ניתן להחזיק את התינוק על צד הגוף באופן טבעי ניתן להוסיף גם את תנוחתהצד. בתנוחה זו התינוק יכול להשקיף על העולם תוך שמירה על קשר-עין עם ההורה. עבורההורה התנוחה מאפשרת שיחרור של יד אחת ומקלה על המשך ביצוע תפקודים יומיומיים תוךכדי נשיאת התינוק. בשלב קצת יותר מאוחר, בגיל חצי שנה לערך, ניתן להוסיף לרפרטוארנשיאת גב. זוהי התנוחה הנוחה ביותר להורה כיון שגופנו בנוי לנשיאת משאות על הגב.תנוחה זו מאפשרת תיפקוד רגיל ומלא תוך כדי נשיאת התינוק.

בעת קנייתהמנשא, חשוב לזכורכי על מנת להשתמש במנשא לאורך זמן חשוב לבחור מנשא המאפשרנשיאה בתנוחות המחקות את תנוחות הנשיאה הטבעיות של תינוק המוחזק על הידיים, ומאפשרגם נשיאת גב.
כדאי לשים לב לקלות המעבר בין התנוחות ועל נוחיות הנשיאה לאורךזמן ולא רק ל-5 דקות מדידה בחנות. יש לקחת בחשבון כי רוב המנשאים המותאמים לגיללידה, אינם מתאימים בהכרח לנשיאה בגיל מאוחר יותר וכדי לקבל את כל אופציות הנשיאהיש לשלב בין שני סוגי מנשאים. האחד לשלב הראשוני ואחד לשלבים המאוחרים יותר.
ולסיום זכרו שתינוק מרוצה ורגוע משפיע לטובה על כל המשפחה.

קריאהנוספת:
http://ootips.org/horut/babywearing.html

המלצות מנשאים:
http://www.beofen-tv.co.il/cgi-bin/chiq.pl?
מדור_מנשאים


המנשא והגב:
http://www.didymos.de/english/html/didy.pl? http://www.didymos.de/english/html/experten.htm




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו