קרוב ללב, או איך בוחרים מנשא לתינוק - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

קרוב ללב, או איך בוחרים מנשא לתינוק

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.06.2013

המנשא מהווה כיום  חלק חשוב ביותר ובלתי נפרד מסל הקנייה לאחר הלידה,  זה כבר לא בגדר טרנד  כי אם דרך חיים של ההורה להתנהל מול התינוק והילד ולכן חשוב לבחור מנשא אשר נרגיש אתו  נוח, נכון וטוב ובעיקר  יענה על הצרכים החשובים  לנו ביותר, מה שאמור  לספק לילד ולנו  את התמורה הטובה ביותר במוצר אחד.



קרוב ללב, או איך בוחרים מנשא לתינוק

מסע ההורות  הוא אין סופי, מסע הכולל בתוכו הרבה אהבה, קושי, דאגה, תקווה ורצון לתת לילד את הטוב ביותר וכמובן את הנכון בעינינו.

כאמור יש דברים שאנחנו ההורים לא יכולים לשלוט בהם לעולם, אושרו  ובריאותו של הילד אינם תלויים בנו בחלק מן המקרים.  יחד עם זאת  ישנם אותם דברים שאנו יכולים להחליט ולבחור כמיטב הבנתנו בעבורו ועבורנו.

קצת הזוי, אבל דווקא מה שיאפשר לנו בחירה עבורו,  יהיו אלה ע"פ רוב  אותם דברים חומריים שנבחר עם לידתו ולאחריה.  מעבר  לטיפול נכון, חינוך, ערכים,  אהבה  והענקה אין סופית,  לידתו תציב בפנינו  רשימה ארוכה של בחירת מוצרים אשר יבטיחו לנו איכות חיים טובה לגידולו. 

המנשא מהווה כיום  חלק חשוב ביותר ובלתי נפרד מסל הקנייה לאחר הלידה,  זה כבר לא בגדר טרנד  כי אם דרך חיים של ההורה להתנהל מול התינוק והילד ולכן חשוב לבחור מנשא אשר נרגיש אתו  נוח, נכון וטוב ובעיקר  יענה על הצרכים החשובים  לנו ביותר, מה שאמור  לספק לילד ולנו  את התמורה הטובה ביותר במוצר אחד. עובדה נוספת היא, הקושי בלדרג את סדר החשיבות שיש בבחירה אשר משפיעות  על הפאן הנפשי והפיזי של הילד, וכאן ניכנס לקטגוריה פחות פשרנית.

 

ורד אורבך, מנכ"לית חברת "פופון" נציגת מותג המנשאים הארגונומיים הבריאותיים "ארגובייבי", שוטחת בפנינו מספר טיפים חשובים שיעזרו לנו לרכוש מנשא שהוא גם בטיחותי וגם נוח לתינוק ולהורה, וכמובן טרנדי בדיוק כמו שחלק משחקני הוליווד מעדיפים.

 

מנשא צריך להיות בהקבלה עם פילוסופיית החיים שלכם-

תנאים של חיבה- מנשא הוא הרבה יותר מעוד כלי נשיאה, הוא מאפשר לתינוק  ולהורה להרגיש קרובים פיזית ונפשית,  מחקרים רבים הוכיחו חד משמעית,  כי התפתחותו ואושרו של האדם בכלל ושל ילדים בפרט,  מושפעים רבות בעקבות מגע פיזי  ואף הוכח  מעבר לכל ספק, הקשר שבין המגע לבין הפרשת האנדרופינים במוח.   האנדרופינים כאמור, אחראים  על שיכוך כאב ומצב הרוח וזו רק סיבה אחת  לשאת  אותו קרוב ולאפשר לעולל להמשיך במהלך היום להרגיש את חום גופו של ההורה, גם בזמן טיול בחוץ או הכנות וסידורים בבית.   הורים רבים אף אימצו את הדרך הזו של עיקרון הרצף ובכך מאפשרים לתינוק להמשיך ולהרגיש את הקרבה במיוחד בחודשי חייו הראשונים מה שיעודד ויתרום   לביטחונם  ולשלוות נפשו של הילד וההורה כיחידה אחת. 

 

חושבים רחוק -  מי שמוכן להשקיע במנשא טוב, אומרת אורבך, עשוי ליהנות מחוויה טובה וארוכת טווח עם מנשא שילווה אותו למשך כמה שנים ואפילו גם בהגיעו של הילד לגיל חמש.  מנשא כזה, יעזור לך בכל שלבי הגדילה של תינוקכם וישתנה  מתנוחה קדמית, צדית או גבית בקלות ובבטיחות המרבית. לכן בבחירת מנשא, כדאי לבדוק מה האפשרויות שתפיק ממנשא זה ולכמה שנים..  

 

בריאות ונוחות -  אמנם המנשא מיועד לילדים אך הוא לא משחק ילדים, חשוב לבחור מנשא אשר עבר מבדקים נרחבים  ומאחוריו שנים של ניסיון וחוות דעתם של  הורים מנוסים. מעבר לכך ישנן חברות אשר מחמירות ועומדות בסטנדרטים גבוהים במיוחד, תוך כדי שימת דגש על בריאות ונוחות. אמנם, לא בכל המקרים, בריאות ונוחות נכנסים לקטגוריה אחת, לא תמיד מה שנוח הוא בריא ולא בהכרח  מה שבריא גם נוח מדגישה אורבך . אולם חשוב מאוד לשים דגש ולתת חשיבות לשני אלו בבחירת המנשא.  חברות מובילות בתחום,  אשר השקיעו משאבים רבים ושנים של מחקר בפיתוח המוצרים  אלו,  יענו על תנאים  אלו יחד וכל אחד לחוד. מנשאים שפותחו בעזרת אורתופדים ומומחים להתפתחות הילד, במטרה לספק את המענה הבטוח והבריאותי ביותר לרך הנולד, שכן, השימוש בחלק מהמנשאים הקיימים בשוק עלול להיות מזיק ואף מסוכן.

 

עבור לנוח- מנשא אשר יהיה נוח לכם ולתינוק,  יאפשר לכם לשאת אותו תכופות  ללא קושי וללא פגיעה  פיזית שעלולה במקרים אחרים להתפתח עקב יציבה ותנוחות לא בריאות.  מנשא נכון מורכב ומאפשר יחסי גומלין מאוזנים ונוחים,  בינך לבין התינוק מבלי לפגוע בנוחות של מי מכם.  קיומו של תנאי הנוחות הנו חובה להפקת חוויה נעימה וטובה לשני הצדדים.   מנשאים בריאים  תומכים בתנוחת הישיבה הטבעית של התינוקות (ישיבת פיסוק), מה שמונע דחיסה של עמוד השדרה והירכיים, כפי שעלולים להיגרם על ידי תלייה ללא תמיכה. מנשאי תינוקות בריאותיים אף מאזנים את משקל התינוק בין כתפי וירכי ההורה ומפחיתים לחץ על הגב בצורה משמעותית וזה גם מה שיגביר משמעותית את הנוחות שלו. במנשאים כאלו ניראה חגורת מותן רחבה שמטרתה לשאת את רוב משקל הילד.

 

תנאים של בריאות-   מנשא ארגונומי בריאותי, צריך להבטיח התפתחות תקינה של עמוד השדרה ואגן הירכיים של התינוק, שהרי ישנן כמה דרכים להחזיק את התינוק במנשא ונמצא שישנם גם כאלו ששנויים במחלוקת"  מסבירה אורבך. התנוחות המקובלות בנשיאת התינוק הן, פישוק, כירבול ותלייה. לגבי תנוחת הפיסוק  קיימת תמימות דעים",  "מומחי התפתחות הילד ממליצים על נשיאת תינוק בתנוחת פישוק, מאחר וזו התנוחה המומלצת ביותר לתינוקות, אשר ידוע לגביה שאינה יכולה להזיק.

הפישוק מבטיח קימור טבעי של עמוד השדרה והאגן. המנשאים הללו בריאותיים ביותר, לתינוק ולהורה ותומכים בהתפתחותו הטבעית של התינוק.  מאידך מנשאי תליה (קנגורו) אשר יוצרים לחץ על המפשעה של התינוק או גורמים לדחיסת משקל גופו על המפשעה יוצרים עומס על החוליות התחתונות של עמוד השדרה, עלולים לגרום לעיוותים בעמוד השדרה שלו, הם מעלים את הסיכון שילקה בדיספלסיה (תזוזה של מיפרק הירך ממקומו שניתנת לגילוי רק מאוחר מדי כשהתינוק מתחיל ללכת).  גם שיטת הכירבול שנויה במחלוקת, שכן  היא מצמידה את רגליו ולא תמיד מאפשרת פיסוק. יש גם לשים לב אומרת אורבך, שראש התינוק לא יוצמד לחזהו, בעודו בתנוחת העירסול וזאת  על מנת למנוע חנק (כפי שלצערנו קרה בעבר בארה"ב) . גם סוגיית מעמסת משקל התינוק על ההורה, אמורה לקבל מענה   ע"י  חלוקה נכונה ונוחה במיוחד. מנשאי תליה וכירבול מעמיסים את משקל התינוק על הכתפיים ועל גב ההורה, בעוד במנשאי ילקוט/פישוק, מעמסת המשקל נחלקת בין כתפי ההורה ובין עצמות המותניים. בזכות חלוקה זו אין לחץ על גב ההורה וניתן לקחת תינוק עד  20 ק"ג (בן 4-5!).

 

סוגים  - המנשאים רבים ומגוונים, קיימים מנשאים מבדים רכים או קשים, עם תמיכה או ללא, כאלו המיועדים לפרקי זמן ארוכים המתפרשים מיומו הראשון עד גיל חמש, או כאלו התחומים בפרק זמן קצר,  מחולקים למשקל, סוגי בדים, מטרת נשיאה ועוד. אולם ניתן לחלק אותם גם לשלוש קטגוריות עיקריות.

 

מנשאי שק "הכירבול"-  מתאימים לרך הנולד, רק לחודשים הראשונים ומוגבלים לזמן שהתינוק הופך להיות קצת כבד, ע"פ רוב יתאים לשימוש עד גיל חצי שנה. מנשאים אלו הדומים למנשאי האינדיאנים,  בולטים בכך שנשיאתם מדמה את תנוחת התינוק ברחם ועוטפת אותו בבד רך ונעים קרוב לגוף ההורה,  מה שגרם להורים לחוש כי הם מעניקים  לתינוק את ההרגשה כאילו הוא עדיין עטוף בתוך הרחם.  מנשאים אלו מאפשרים אמנם דינמיות בהנחת התינוק בתוכו,  תנוחת הכירבול,   נחשבת לתנוחה הטבעית ביותר בימיו הראשונים של היילוד, אולם  היא שנויה במחלוקת, ויש הטוענים כי היא עלולה להזיק, במיוחד במקרים שבהן התינוק מעורסל כשרגליו צמודות ולא פסוקות ובמצב בו ראשו נצמד לחזהו ועלול לגרום לחנק, מעבר לכך, היא עלולה לייצר כאבי גב לא מבוטלים לסוחבים את התינוק.

נשיאה בתלייה מהמפשעה/ מנשאי "קנגורו"-  חברות רבות מייצרות מנשאי תלייה  אשר מחזיקות את הילד מהמפשעה. נשיאה מהמפשעה פופולרית בעיקר כשהתינוק עם הפנים החוצה. הורים נוטים לחשוב שבדרך זו הילד "רואה עולם" ונהנה. מנשאים אלו גם פשוטים ונוחים ללבישה. יש לקחת בחשבון, עם זאת, שישנן דיעות המתנגדות לתליה באיזור המפשעה ועצם הזנב וטוענות שהיא עלולה ליצור לחץ באזור שאינו מפותח דיו, ועלולה להזיק לחוליות התחתונות של עמוד השדרה, לעצם הזנב, להתפתחות האגן. בנוסף מנשאים כאלו עלולים להפעיל לחץ על איבר המין (אצל הבנים).  ישנה גם התנגדות ההולכת וגוברת לנשיאה עם הפנים החוצה: כששמים תינוק במנשא עם הפנים החוצה, משאירים את הצוואר שלו ללא תמיכה, ומפעילים כך לחץ משמעותי מדי על עמוד השידרה שלו.

מנשאי ילקוט-  יאפשרו נשיאת התינוק במספר תנוחות: על הגב, מקדימה, או על הצד (על המותן), כאשר המעבר מתנוחה אחת לשנייה מתבצע בקלות ללא כל מאמץ או צורך בעזרת מבוגר נוסף. נשיאת התינוק על הגב משחררת את הידיים לביצוע פעולות נוספות, כך שהתינוק יכול להרגיש קרוב ובטוח גם כשהוריו עסוקים בביצוע משימות אחרות.

במנשאי ילקוט  הגישה הרווחת היא שהדרך הנכונה לשאת תינוק מבלי להזיק לו, היא לשים אותו בטן לבטן עם ההורה, כשברכיו כפופות וממוקמות מעט מעל הירכיים  (בתנוחת צפרדע). בדרך זו אין לחץ על עמוד השידרה או הצוואר ואין סכנת פגיעה בהתפתוחת תקנית של עמוד השדרה.

כמו כן, גישות חדשות בתחום הרגשי של התפתחות התינוק גורסות כי נשיאת התינוק עם הפנים החוצה מהווה גירוי יתר של חושי התינוק, שאינו מסוגל להכיל את כמות הגירויים מהעולם שבחוץ, מה שגורם לו להיות מבוהל, בעוד ההורים חושבים שהוא שקט כי הוא רגוע.

 

כללי ברזל לבטיחות במנשא:

מאת: אבי ורון, יועץ צרכנות ובטיחות, (מתוך מאמר מנשאים לתינוקות של קופת חולים כללית), "על פי הנחיות שפורסמו בארצות הברית עקב מקרי מוות במנשאים שבהם הפעוט שוכב, יש להקפיד בכל מנשא על הכללים הבאים":

          לבד המנשא אסור לגעת ולכסות את פניו של התינוק מחשש לחנק.

          על התינוק להיות ממוקם במנשא בגובה שיאפשר קשר עין, רצוי בגובה שיאפשר נשיקה של ראשו על ידי ההורה ברכינה של הראש קדימה.

          בשום מצב של שכיבה אין לאפשר לסנטר התינוק לגעת בחזהו, הדבר יכול לגרום לחסימה בדרכי הנשימה.

לגבי בעיות אורתופדיות ושימוש במנשאים מערביים מסוימים מגיל לידה: רצוי להעדיף מנשאים התומכים את הגוף בירכיים ויוצרים מפתח רחב יותר, שעדיף על רגליים צמודות ו/או מדלדלות מהמנשא. הדבר חשוב בעיקר לתינוקות שאובחנו עם נטייה לדיספלסיה של מפרק הירך.

חשוב להדגיש כי אין כל המלצה רשמית, הוכחה או מחקר לכך שעלול להיגרם נזק למבנה השלד או להתפתחות כתוצאה משימוש במנשא מערבי זה או אחר עבור תינוקות בריאים. מה גם שתנוחות במנשאים שבטיים בהן התינוקות שוכבים ורגליהם צמודות פחות מומלצות גם כן.

 

בנימה אופטימית- הביאו שניים הביאו שלושה הביאו ארבעה ילדים, כי ילדים זה שמחה וכשהם שמחים גם אנחנו.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו