TAGA בתל-אביב! - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

TAGA בתל-אביב!

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.07.2009

מה היא ה- taga,נשוא הסרטון הפופולארי שכולכם קיבלתם ושלחתם כבר עשרות פעמים במהלך החודשים האחרונים? עגלה משופרת? אופני נשיאת-ילדים? קשה להגדיר, ולכן גם די קשה לנסח את המסקנות שלנו מרכיבת ההתרשמות הקצרה שעשינו על כלי הרכב העתידני והמדליק הזה.



מאת איל ענבר -  אתר האופניים BikeZone


 TAGA בתל-אביב!

מה היא ה- taga,נשוא הסרטון הפופולארי שכולכם קיבלתם ושלחתם כבר עשרות פעמים במהלך החודשים האחרונים? עגלה משופרת? אופני נשיאת-ילדים? קשה להגדיר, ולכן גם די קשה לנסח את המסקנות שלנו מרכיבת ההתרשמות הקצרה שעשינו על כלי הרכב העתידני והמדליק הזה.

 

הקושי הזה עומד בסתירה לקלות ההתנהלות עם ה- taga במרחב הציבורי של צפון-תל-אביב. העגלה הזו (בואו נסכים על "עגלה" לפחות בינתיים) כאילו נולדה לשבילים הרחבים והמישוריים של העיר הכה-ידידותית-לאופניים הזו: מקמו את הפעוט שלכם בכורסת המנהלים, חיסכו לו את הצורך לחבוש קסדה, וצאו לתור את נפלאות העיר. קצב ההתקדמות שלכם, כמו גם טווח התנועה גדול פי כמה מאשר בשימוש בעגלה רגילה. והילד? מאושר!

    

הרכיבה

בהשוואת ה- taga לאופניים גילינו מספר הבדלים מהותיים. החשוב שבהם, לטעמינו, הוא בבטיחות הילד בעת העלייה והירידה מהאופניים. באופניים סטנדרטיים כמו שיודע כל הורה רכוב, אלה פעולות מסוכנות ביותר. ה- taga בהקשר הזה בטוחים כמו כל עגלת תינוק, ומאוד אהבנו בהקשר הזה את מעצור החניה ששולב בידית שמאל. פתרון אלגנטי שהיינו שמחים להשתמש בו גם באופניים רגילים.

 

גם הנסיעה במהירויות נמוכות בטוחה יותר משמעותית ב- taga  , ורוכבים המתנהלים עם ילדיהם בקצב נמוך ומתקשים לשמור על שיווי משקל, יעריכו את השקט הנפשי הזה. אנו מהמרים שגם אמהות (או אבות) שאינם יודעים לרכוב כלל יוכלו להשתמש ב- taga בבטיחות. בוודאי רוכבים חובבים אשר אינם מרגישים מספיק בטוחים להעמיס את ילדיהם על אופניים רגילים.

 

אידיאלי לרכיבה נינוחה

במהירות גבוהה התמונה קצת משתנה, למרות שהופתענו לטובה מכמה קל להגיע עם ה- taga למהירות מכובדת מתחום האופניים הרגילים. במהירויות האלה ההיגוי של העגלה הופך מוזר מאוד. בסיס הגלגלים המשולש הוא חיסרון, כיוון שלא ניתן לבצע הטיה - כמו באופניים רגילים. זה מפריע להסתובב במהירות בינונית, ובמהירות גבוהה מורגש מאוד גם בשינויי כיוון קלים. למעשה התחושה עשויה להיות מהנה מאוד, גם למבוגר וגם לילד חובבי הריגושים, אבל אנו מהמרים שמי שיגזים יצליח גם להפוך את ה- taga על תכולתה.  כאן המקום לציין שהילד מוגן יחסית - ע"י קשת מלפנים, וידיות בולטות לצדדדים - אבל לא היינו מנסים זאת.

 

את פרק ההשוואה לאופניים נסכם אם כך בהמלצה לרכוב על ה- taga במתינות. בעצם זו ההמלצה שלנו לרכיבה עם ילדים בכלל.

 

 

העגלה

אנחנו לא מומחים לעגלות, אבל ברור שכאן אנחנו נדרשים גם לשימוש ב- taga בצורתה ה"עגלתית". נתחיל בזה שהמעבר בין שתי הצורות מהיר ונוח, ולקח לנציג החברה כ-20 שניות בכל כיוון.

 

כעגלה, ה- taga מזכירה הליכון ריצה, עם מימדים מעט גדולים יותר מהממוצע. הגלגל הקדמי (בתצורה זו) קבוע בכיוונו, כמו בחלק גדול מעגלות-הריצה, מה שתורם ליציבות במהירות גבוהה אך מקשה על תמרון בתנאים צפופים.

 

נציג החברה הסביר לנו שהעגלה מתפרקת בקלות ונכנסת בתא מטען של רכב ממוצע, אבל אנחנו נותרנו ספקנים לגבי הצירוף של "תא-מטען" ו"בקלות", מה גם שהעגלה שוקלת כ- 25 קילוגרמים. לדעתנו המימדים של ה- taga עשויים להיות מגבלה אפילו בכניסה למעליות קטנות במיוחד.

   

 

משהו שונה לגמרי

אבל הדיון ב- taga כ"עגלה" או כ"אופניים" חוטא לעיקר - השילוב בין השניים הוא הקלף המנצח של הרובוטריק הזה, כפי שהיטיב לנסח יקיר המערכת, עמוס עמית, איש משפחה ורוכב נלהב:

 

"כשאני רוצה לצאת עם ילדי בן-השנתיים לסידורים, אני לא יכול לעשות זאת באופניים. בקניון למשל, אני נאלץ לקשור אותם בחוץ, ואז אני בבעייה כפולה: האופניים בחוץ והילד על הידיים"

 

עמוס גם זיהה בצדק את נושא טווח השימוש: "עם עגלה רגילה, אני או אישתי מוגבלים למספר רחובות, בעוד שעם ה- taga ניתן לכסות מרחקים עצומים בקלות יחסית"

 

בכל זאת, עמוס נגד: "אישתי ראתה את ה- taga ואמרה שזה עושה לה חשק לעוד ילד"

 

וזה בעצם כל הסיפור: למרות המגבלות (במהירות, ירידת מדרכות, מעבר במקומות צרים), ה- taga פותח המון אפשרויות חדשות להתניידות בעיר עם ילדים, גם ובעיקר למי שאינו רוכב מקצוען. השימוש נוח ובטוח, מותר להיכנס עם העגלה לכל מקום, וניתן לכסות מרחקים שאינם באים בחשבון עם עגלה רגילה.

 

איפה, איך וכמה?

למרות שמדובר ביוזמה ישראלית ה- taga משווקת כרגע באירופה בלבד, עובדה שלא מנעה ממספר ישראלים זריזים להתחיל בייבוא-אישי של ה- taga לשימוש עצמי מקומי. המחיר? 1700 יורו. נשמע הרבה עבור אופני עיר, אבל בהחלט בליגה של עגלות הילדים היוקרתיות. ה- taga נמכר אגב עם מבחר מרשים של תוספות - מתאם לסלקל, מושב לשני ילדים, כיסוי גשם ועוד.

 

נציג החברה דיווח לנו על כוונות להשיק את המוצר בישראל בקרוב, בין השאר לאחר שיעבור תקינה מקומית. אנו מצידנו נמשיך לעקוב אחר תהליך העלייה של ה- taga , ונדווח על כל התקדמות.

   

 taga

 

משקל - כ- 25 קילו.

מחיר באירופה - 1700 יורו.

אתר - www.taga.nl




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו