איך להעניק לתינוק שלך "עור של תינוק"? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך להעניק לתינוק שלך "עור של תינוק"?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 25.11.2016

"עור חלק כשל תינוק" הוא משאת נפשן של רוב הנשים. אבל, האמת היא, שעורו של התינוק, במיוחד בשבועות הראשונים לחייו, איננו עונה כלל להגדרה הנפוצה ל"עור של תינוק". מדוע זה קורה ואיך אפשר לשפר את המצב?



מאת: צוות mamy


איך להעניק לתינוק שלך "עור של תינוק"?
תינוק בשבועות הראשונים לחייו חווה תופעות מתופעות שונות כתפרחות, חררה- פריחת חום (בשמה הרפואי - מיליאריה), אקנה (כן, לא רק בגיל ההתבגרות :-)), קשקשת קרקפתית ותופעות מתמיהות שונות, אשר עלולות להופיע גם במפתיע וללא שום סיבה הנראית לעין. 
 
 

למה התינוק שלי פורח? :-(

במקרים רבים, ה"סיבה" האפשרית לתופעות אלה היא עדינותו הרבה של עור התינוק, אשר עדיין לא הסתגל ל"מה" שיש בחוץ (אוויר, חום וכד'). ואין זה פלא: כמעט ארבעים שבועות (פחות או יותר) מבלה התינוק שלנו ברחם, מוקף במים החמימים המגנים עליו מכל עבר, ללא זעזועים, ללא גירויים חריפים מכל סוג שהוא. כאשר הוא נולד, הכל חדש לו: האורות, הצבעים, המגע, הריחות. כל גורם חריג עלול לגרות את חושיו ולגרום לו לתחושת אי נוחות, ומן הסתם, גם לבכי שיגיע איתה.
 

טיפוח עור התינוק - פינוק או Must?

אנחנו כבר יודעות שיש לגונן על התינוק מאורות חזקים מידי, מגל חום או מקור פתאומי, ואנחנו גם יודעות שעורו העדין דורש מוצרים טיפוח מיוחדים אשר יגנו עליו מפני אי נעימויות נקודתיות מסוימות, כתפרחת הנוצרת באזור החיתול, למשל. אבל, לא רק חשיפה ממוקדת לחומר מזיק (כבמקרה של תפרחת חיתולים, בה החומציות שבהפרשות היוצרת סוג של כוויה כימית) עלולה לגרום לתופעות העוריות שהזכרנו קודם. לעיתים, גם בהיעדרו של זרז חיצוני, עורו של התינוק איננו מאוזן מבחינת לחות, שומניות וחומציות, ולכן, הוא יגיב בהתאם לכך. לכן, הטיפוח השוטף של עור התינוק איננו מותרות, אלא הכרח. בנוסף לכך, יש לבחור את המוצרים בהם נעשה הטיפוח בקפידה רבה יותר, מאשר אנחנו עושות זאת עם מוצרי הטיפוח שלנו.
 

מה דרוש לעור התינוק?

הנה מספר קווים מנחים בבחירת תכשירי טיפוח לתינוק:
הזנה ואיזון חומציות העור - מניעת יובש בעורו של התינוק היא אלמנט חשוב מאד בטיפוחו. על מנת למנוע קשקשים בקרקפת ויובש של עור הגוף, ניתן לרחוץ בעדינות את ראש התינוק בשמפו ואת שאר הגוף בסבון נוזלי, שאף הוא מיוחד לתינוקות.
הרגעה והגנה על עור התינוק - ניתן לעשות זאת על ידי מריחת עור פניו וגופו לאחר הרחצה בחלב גוף או בקרם לחות, אשר מרגיעים את העור ומונעים גירוי ואדמומיות.
הגנה נקודתית על העור באזור החיתול - למניעת תפרחות וגם לטיפול בהן לאחר שכבר התחילו, ניתן להשתמש בקרם החתלה המרגיע אדמומיות, גירויים, רגישות או יובש קיצוני.
התאמה למזג האוויר - בחורף, כאשר נזקי מזג האוויר (כקור, יובש ורוחות) משפיעים גם על עור מבוגר יותר, עורו של התינוק זקוק להגנה מיוחדת. כאן, נכניס את התותחים הכבדים לפעולה - ונשתמש בהגנה האינטנסיבית שמספק קרם לחוץ עשיר.
ניחוח עדין - לא פחות חשוב מכל מה שהזכרנו קודם לכן, הוא ריחו של התכשיר בו אנחנו משתמשות לטיפוח עורו של התינוק. תכשירים המכילים אלכוהול או בישום, עלולים לא רק לגרות את עורו של התינוק, אלא אף את אפו ודרכי הנשימה הרגישים שלו.
 

טיפוח עור התינוק כאמצעי לחיזוק הקשר

טיפוח עורו של התינוק איננו רק "מטלה" אחת מיני רבות שאנחנו עושות כאימהות. הוא יכול להוות הזדמנות מעולה לחזק את הקשר בינך לבין תינוקך בזמן רחצה נעימה ומרגיעה, עיסוי עדין שלפני שינה וכן הלאה. אין ספק שמטיפוח כזה, כולם הצדדים יוצאים נשכרים. 
 
עיסוי תינוק



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו