איך נגן ונטפח את עור התינוק שלנו? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך נגן ונטפח את עור התינוק שלנו?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 23.03.2009

לא פעם השתמשנו בביטוי "עור חלק כשל תינוק" בהקשר ליתרונות עורו של התינוק והמראה הבריא והנקי שלו אבל אל לנו לייחד לעורו של תינוקנו סגולות נוספות מעבר למראה היפה שלו מאחר ועורו רגיש מאוד ודורש התייחסות מתמדת..



2P סטודיו

איך נגן ונטפח את עור התינוק שלנו?

עורו של תינוקנו נחשב רגיש עד להגיעו לגיל תשע עד לגיל זה הרכב עורו שונה לחלוטין מהרכב עורו של אדם בוגר, העור שלו דק יותר והרבה יותר רגיש לזיהומים ולנזקים פיזיקאליים, חסרה לו הלחות הגבוהה שיש לאדם בוגר ולכן העור שלו בעל נטייה מתמדת להתייבשות. הסיבה להיותו בעל נטייה להתייבשות הינה בחוסר בבלוטות חלב שתפקידן לשמן באמצעות זקיק השערה את השיער ואת העור, כמו כן בלוטות הזיעה שמספקות לגוף לחות אינן מפותחות דיו. השכבה ההידרו-לפידית שמגנה על העור כמעט ואיננה קיימת. רמת ה-ph שלו נייטרלית ולא מסייעת לו להתמודד עם חומרים חריפים כגון: זיעה, שתן, חיידקים וכיו"ב. בשל ההגנות החסרות בשלב זה של גילו הוא רגיש מאוד לאקלים מזג האוויר, ולכל שינוי סביבתי הכרוך באקלים ורמת טיהור ולחות באוויר.

לפי המתואר ברור שצריך להיות רגישים ולתת תשומת לב רבה לעורו של התינוק,להקפיד מאוד על היגיינה- החלפת חיתולים בתדירות המותאמת ליציאות של התינוק על מנת שעורו לא יבוא במגע עם הצואה והשתן לזמן ארוך מדי, ניקיון קפדני במקלחת ומריחת קרמים מזינים ומותאמים.

מה הכוונה קרמים מותאמים? אל דאגה בשביל זה לא צריך לרוץ לרוקח או לקוסמטיקאית תכשירים אלו מצויים במגוון רחב מאוד ברשתות הפארם, מדובר בסה"כ בתכשירים שמותאמים לעור התינוק. תכשירים אלו הינם בעלי תרכובת עדינה, עשירה בלחות ובעלת רמת חומציות (ph) 5.5. כשבוחרים סבון לתינוק כדאי לא להתפשר מאחר וסבון רגיל עשוי לפגוע בשכבת ההגנה הטבעית שעל עורו. כדאי מאוד להיזהר מתכשירים המכילים בושם, משחות שמכילות חומר הקרוי: parabens  וחומר הקרוי hxamedine שהם חומרים אנטי ספטיים. גם בעניין חפיפת השיער לא לחפף.. מומלץ לרכוש שמפו שמותאם לשיערו של התינוק, להקפיד שהשמפו לא יכיל חומרים טנסיו פעילים, השמפו צריך להיות ברמת ph שמותאמת לרמת החומציות של עיניי התינוק (שמפו אל-דמע).

מעבר לשימוש בתכשירים המותאמים מומלץ לאחר רחיצת התינוק להקפיד על ייבושו באופן יסודי , בקפלי הגוף וזאת באמצעות מגבת ייחודית המותאמת במרקמה לעור התינוק (מגבת גסה עשויה לשרוט את עורו כך שכדאי להשקיע במגבת שתשמש את התינוק לבדו ותכובס בכביסה ייחודית עם חומרי כביסה מותאמים לעורו של התינוק) לאחר המקלחת למרוח על עורו קרם לחות לתינוק ובכך לאזן את רמת הלחות בעורו.

מחלות העור  נפוצות?

התינוק עשוי לסבול מפריחות בעור –בעיקר בחודש הראשון לחייו, כך שאין להתרגש מאקנת היילודים אשר אצל רוב התינוקות מהווה אבן דרך (אמנם לא הכרחית ולרוב הדעות מיותרת) בשלב ההתפתחותי שלהם, תופעה נוספת אשר להבדיל מאקנת היילודים נחשבת למחלה הינה : דלקת עור אטופית או דרמטיטיס אטופי בעגה המקצועית, מדובר במחלת עור שעלולה  להופיע בתקופת הינקות ועד לגיל ההתבגרות, בדר"כ מדובר בהיסטוריה משפחתית כך שאם ידוע לכם על תופעה זו במשפחתכם היו רגישים לעורו של התינוק במיוחד, היא פורצת בעיקר עקב זיהום אוויר, כימיקלים, צבעי מאכל, חומרים משמרים ואלרגיות למזון. איך מזהים שלתינוק דלקת עור אטופית? הסימן הראשון גרד ולאחר מכן האדמומיות והיובש והפרשות מהאקזמה (לא תמיד יש הפרשות). התופעות הללו  יכולות  להופיע על הפנים בקפל המרפק ובאחורי הברך. מעבר לכך שמדובר בבעיה אסטטית מדובר בתופעה שגורמת לתינוק לאי נוחות   גרד ועקצוצים. אם תינוקכם מפתח אקזמה כדאי קודם כל לגשת לרופא מטפל ולבקש משחה טיפולית, כמו כן כדאי להקפיד לכבס את בגדיו של התינוק עם אבקות ומרככי כביסה ייחודיים לעורו הרגיש של התינוק. בנוסף, להלביש את התינוק בביגוד נוח ולא מעקצץ (צמר גס עשוי להיות מעקצץ לדוגמא). הטיפול המומלץ – קודם כל יש לטפח את עורו טרם הופעת האקזמה וזאת ע"י שמירה על נקיון ולחות העור, שמן הקלנדולה מאוד מומלץ בנוסף ניתן להוסיף לקרם הלחות שבסיסו טבעי טיפה של שמן אתרי לוונדר וקמומיל. תוספת של שמנים אתריים אלו תשמור על לחות העור ותסייע במניעת החמרה ביובש ובדלקת.

ונסכם את הדברים בכך שכדאי מאוד להקפיד על הגיינה ועל מוצרים מותאמים לעור התינק, על המוצרים להיות ברמת חומציות המותאמת לעורו של התינוק- ph נייטרלי ושלא יכילו את אחד החומרים הבאים: parabens, בושם, חומרי צבע, בושם סינטטי, סבון, אלכוהול או hexamedine.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו