האמבטיה הראשונה - טיפים לרחצה ראשונה קלה ונעימה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

האמבטיה הראשונה - טיפים לרחצה ראשונה קלה ונעימה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 13.11.2010

שעת האמבטיה הינה זמן איכות המשלב מגע אוהב ושעשוע, ותורם להעמקת הקשר ביניכם ובין תינוקכם. עם זאת, להורים חדשים רבים, האמבטיה הראשונה יכולה להיתפס כפרויקט מסובך ואף מלחיץ.  לפניכם מספר טיפים והנחיות, לרחצה ראשונה קלה, נעימה ובטוחה.



האמבטיה הראשונה - טיפים לרחצה ראשונה קלה ונעימה

לקראת האמבט:

  1. לפני האמבטיה יש להכין מראש על משטח ההחתלה שמן אמבט, מגבת גדולה, חיתול, 2 שכבות חולצה ומכנס אחד. מומלץ להשתמש במושב אמבט המיוחד לתינוקות קטנים (מה שקרוי דפני).
  2. טמפרטורה - הטמפרטורה המומלצת  בחדר בו שוהה התינוק היא בין 21 ל- 23 מעלות. בזמן רחצה נחמם את חדר האמבטיה ואת החדר בו נלביש את התינוק ל- 25 מעלות. באמבט – טמפרטורת המים תואמת את חום גוף התינוק – 37 מעלות. מומלץ להשתמש במד-חום למדידה מדויקת של חום המים. אפשר למדוד את טמפרטורת המים גם עם המרפק, אם נעים לנו במרפק אז גם לתינוק יהיה נעים בגוף.
  3. גובה המים צריך להיות עד גובה פטמות, המקלחת צריכה להיות יחסית זריזה, כדי שהמים לא יתקררו ולתינוק יהיה לא נעים.
  4. תינוק בן-יומו כדאי לרחוץ כל יום, אך לא פחות משלוש פעמים בשבוע.
  5. יש לשים לב לבטיחות בעת הרחצה ולכן אם מדובר  בפעמים הראשונות מומלץ להיעזר בבן זוג או בן משפחה. יש להחזיק לאורך כל הרחצה את התינוק ואין להסיר ממנו ולו לרגע אחד את המבט או לעוזבו.

הרחצה עצמה

  1. לאחר ההכנות, נפשיט את התינוק בחדר המחומם ונוודא שהוא מוחזק בצורה בטוחה לפני הכניסה למים. יש להשעין את כתפי התינוק על היד שלכם, כשפניו כלפי מעלה וידכם אוחזת בכתף ומתחת לבית השחי. ירכיו של התינוק נחות על ידכם השנייה. ככה התינוק בטוח...
  2. לאחר שהתינוק מוחזק כהלכה, נכניס אותו בעדינות אל תוך המים. ניתן להכניס את התינוק עטוף בחיתול בד כדי לאפשר התאקלמות עדינה, נכניס קודם את הרגלים, נרטיב לאט לאט את הגוף ונניח את התינוק בעדינות על מושב האמבט ואז נסיר את חיתול הבד. לפעמים התינוק חסר ביטחון וזקוק למגע, אם הוא בוכה אפשר בהחלט לוותר על המתקן ופשוט להשכיב אותו, כשראשו נתמך בידכם וכל גופו בתוך המים, ביד השנייה נרחץ את התינוק.
  3. רחצת התינוק תכלול את כל גופו, מהראש ועד הרגליים מהנקי למלוכלך. נתחיל בראש ובצוואר,  נקפיד לנקות אזורים בהם יש כפלים: מאחורי האוזניים ובצוואר, בבית השחי, ידיים, בטן, רגלים מסובבים לגב ובסוף האיזורים ה"מלוכלכים יותר"-- אזור מפשעות, איברי המין והטוסיק..
  4. אין גם צורך להחליף את המים באמבטיה ולשטוף את התינוק.  כך תישאר הלחות של שמן האמבט על הגוף.

לאחר היציאה מהאמבט

  1. לאחר שסיימנו את הרחצה, אפשר לתת לתינוק ליהנות במים עוד כחמש דק', ולפני שהמים מתקררים  נוציא את התינוק, נעטוף אותו מיד במגבת גדולה שעוטפת גם את הראש ונכניס אותו לחדר שחומם כאמור ל- 25 מעלות.
  2. ננגב ונייבש את התינוק ביסודיות באמצעות טפיחות עדינות עם המגבת. יש להקפיד לייבש את כל הקפלים באזור הראש, הצוואר, מאחורי האוזניים, בין האצבעות ובבית השחי. לתינוקות שיש להם שיער, חשוב לנגב את הראש היטב. כשהשיער רטוב, קר להם והם עלולים לאבד את חום הגוף.
  3. ניתן לנקות את האוזנים חיצונית עם מגבת לא קיסמי אוזנים. אין לגזור ציפורנים של ידים ורגלים עד גיל חודש.
  4. אחרי שניגבנו את התינוק חם לו ונעים לו בכל הגוף, החדר מחומם, כך שאין מה לדאוג שהתינוק חשוף ולא לבוש ואפשר לחתל ולהלביש אותו בנחת.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו