המלצות האגודה למלחמה בסרטן לבחירת מסנן קרינה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

המלצות האגודה למלחמה בסרטן לבחירת מסנן קרינה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.08.2007

האגודה למלחמה בסרטן ממליצה לציבור להשתמש בתכשיר מסנן קרינה בעל מקדם הגנה (spf) של 15 ומעלה. מקדם ההגנה, הוא המספר המופיע על האריזה אשר מהווה מדד לפרק הזמן שבו התכשיר מגן על העור מפני כוויות השמש הנגרמות מהקרינה, בהשוואה לזמן שבו העור של אותו אדם, מאדים ללא הגנה.



המלצות האגודה למלחמה בסרטן לבחירת מסנן קרינה

 

? מקדם הגנה 15 ומעלה

האגודה למלחמה בסרטן ממליצה לציבור להשתמש בתכשיר מסנן קרינה בעל מקדם הגנה (spf) של 15 ומעלה. מקדם ההגנה, הוא המספר המופיע על האריזה אשר מהווה מדד לפרק הזמן שבו התכשיר מגן על העור מפני כוויות השמש הנגרמות מהקרינה, בהשוואה לזמן שבו העור של אותו אדם, מאדים ללא הגנה. אם, לדוגמא, לוקח לעור ללא הגנה להאדים כ- 10 דקות, השימוש בתכשיר מסנן קרינה עם מקדם הגנה של 15 ומעלה יאריך, תיאורטית, את פרק הזמן עד שהעור יאדים פי 15, כלומר למשך כ– 2.5 שעות. פרק הזמן הנדרש להיווצרות כוויה על העור תלוי בסוג העור של האדם, בשעה היום בעת החשיפה לשמש, עונת השנה ועוצמת הקרינה המוחזרת מהקרקע. על כן ההמלצה הכללית לציבור, היא להשתמש בתכשיר עם מקדם הגנה 15, לפחות. מומלץ למרוח כחצי שעה לפני היציאה מהבית שכבה נדיבה של מסנן קרינה ולחדש את המריחה כעבור שעתיים. חשוב לזכור בעת השימוש בתכשירים אלה, שההגנה היא אינדיבידואלית ותלויה בגוון העור.

 

? מומלץ לרכוש במחיר הכדאי ביותר

קיים מגוון רחב של מוצרים ויצרנים של מסנני קרינה בישראל. רוב החברות עורכות מבצעים שונים לקראת הקיץ, מומלץ לעקוב אחר הפרסומים בכלי התקשורת ולרכוש תכשיר במחיר הכדאי ביותר. בנוסף חשוב לדעת כי בבתי המרקחת של חלק מקופות החולים ניתן לרכוש סוגים שונים של מסנני קרינה בהנחה כל השנה. כמו כן, במסגרת מבצעי הנחה שונים לקראת הקיץ של קופות החולים ניתן ליהנות מהנחה של עד 60% מהמחיר לצרכן בזכות ביטוחי הבריאות המשלימים. האגודה למלחמה בסרטן ממליצה להעדיף מסנני קרינה המצוין עליהם במפורש כי הם מגנים מפני  קרינת uva  (קרני שמש ארוכות) ומפני קרינת uvb (קרני שמש קצרות) גם יחד. למרבית היצרנים והיבואנים בישראל ישנם מסנני קרינה המספקים הגנה משני הסוגים.

 

?

קיימת הפרדה בין יכולת ההגנה של התכשירים מפני קרינת uva ולבין יכולת ההגנה מפני קרינת uvb. ההגנה מפני קרינת uvb על העור אינה מוחלטת ולא ניתן למנוע לגמרי את הפגיעה בו. המומחים מעריכים שתכשיר עם מקדם הגנה 15, למשל, עשוי לחסום כ -  93% מקרינת uvb .  לגבי הגנה מפני קרינת uva, התקן שנקבע באוסטרליה מציין הגנה של עד מקסימום 90%. בנוסף, חשוב לזכור בעת השימוש בתכשירים אלה, שההגנה היא אינדיבידואלית ותלויה בצבע העור ובמאפייניו. מכאן נובע, כי משך ההגנה על העור משתנה ומותנה בגורמים נוספים כגון: חשיפה למים, זיעה, חול שפשוף וכדומה, המפחיתים את ההגנה, שנבדקה והוכחה בתנאי מעבדה ולא בחיי היום יום.

 

? אין להסתפק במסנן קרינה

יש לזכור כי מסנני הקרינה מיועדים לשימוש רק בנוסף לשאר אמצעי ההגנה האחרים, כמו צל, שהיה מחוץ למבנה רק בשעות הבטוחות, לפני 10:00 בבוקר ואחרי 16:00 אחר הצהריים, חבישת כובע, לבישת חולצה בעלת שרוולים, הרכבת משקפי שמש, ולא במקומם. בכל מקרה, אין ביכולתם של מסנני הקרינה להגן באופן מוחלט על העור, והם מהווים "קו הגנה נוסף" על הגוף.

 

? תכשירים לאחר החשיפה לשמש

קיימים בשוק מגוון של מוצרים המיועדים למריחה לאחר החשיפה לשמש, אולם חשוב לדעת כי על אף הבטחת היצרנים, נכון להיום, לא קיים קרם או תכשיר שמורחים אותו לאחר החשיפה אשר בכוחו לבטל את הנזקים המצטברים מהשמש, שהם בלתי הפיכים ואינם ניתנים לתיקון. חשוב לדעת כי תכשירי לחות לעור שמורחים במקום הצרוב, משפרים אך ורק את ההרגשה ולא מבטלים את הנזק שנגרם.

 

מילון מושגים:

  • uvb – קרינה על-סגולה b – קרני שמש קצרות באורכי גל של 290 – 320 ננומטר. הן בעלות יכולת רבה יותר לגרום לכוויות מאשר קרינת uva. קרניים אלו נחשבות לגורם העיקרי להתפתחות סרטן עור מסוג תאי בסיס ותאי קשקש. הן גם נחשבות כבעלות השפעה משמעותית בגרימת מלנומה, סרטן העור הממאיר ביותר. קרניים אלו מפיקות חום.

 

  • uva – קרינה על סגולה a - קרני שמש ארוכות באורכי גל של 320-400 ננומטר (ביליונית המטר). קרניים אלו חודרות עמוק יותר לעור מאשר  קרני ה – uvb, והן האחראיות העיקריות לקמטים ולהזדקנות מוקדמת של העור. מחקרים שנערכו לאחרונה, מראים שקרינת ה - uva מחריפה את ההשפעה המסרטנת של קרינת uvb ועלולה לגרום באופן ישיר לסוגי סרטן עור, כולל מלנומה. קרניים אלו לא מפיקות חום.

 

 

האגודה למלחמה בסרטן מזמינה את הציבור לפנות לטלמידע, שירות המידע הטלפוני המאויש 24 שעות ביממה, למענה על שאלות ולקבלת עלון הסברה ללא תשלום בנושא חשיפה זהירה לשמש

 1800-599-995 .




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו