יתרונותיו של העיסוי לתינוקות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

יתרונותיו של העיסוי לתינוקות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 08.05.2009

בעשור האחרון אנו עדים לטרנד חדש בתחום ההורות הטרייה: קורס עיסוי תינוקות. זה קורה כחלק ממגמת החזרה לטבע ולחוכמה העתיקה הנוכחת במחוזותינו בכלל ובכל הקשור בהורות וגידול ילדים – בפרט. עיסוי תינוקות, כדאי לדעת, הוא סוג של שפה, דרך תקשורת נוספת עם תינוקכם, הפותחת בפניכם עולם שלם של אפשרויות לקשר עמו.



יתרונותיו של העיסוי לתינוקות

בעשור האחרון אנו עדים לטרנד חדש בתחום ההורות הטרייה: קורס עיסוי תינוקות. זה קורה כחלק ממגמת החזרה לטבע ולחוכמה העתיקה הנוכחת במחוזותינו בכלל ובכל הקשור בהורות וגידול ילדים – בפרט. עיסוי תינוקות, כדאי לדעת, הוא סוג של שפה, דרך תקשורת נוספת עם תינוקכם, הפותחת בפניכם עולם שלם של אפשרויות לקשר עמו. למעשה אתם לא צריכים ממש ללמוד אותה, אלא רק להיזכר בידע הקיים בתוככם. ממש כמו לדפדף באלבום תמונותישן ולהיזכר.

 

תחייה של ידע מסורתי

מאז ומעולם היה ידוע כי מגע מהסוג שיכול הורה להעניק לילדו בזמן מסג' הוא חיוני ביותר לבריאותו ואושרו של הילד. בעבר, הידע והחוכמה המגולמת בו היו עוברים מדור לדור. מאם לבת, אבל היום אפשר לרכוש את הידע הזה בשפע הסדנאות לעיסוי תינוקות שמציעים מרכזי ההורות וטיפות חלב, הפזורים ברחבי הארץ.

 

אפשר לרכוש לא מעט ידע גם מהספרים הרבים הקיימים בתחום. אחד הספרים הראשונים  שהופיעו בתחום, ולטעמי הוא גם הטוב מכולם, הוא "ידיים אוהבות" מאת פרידריך לבואייה. זהו למעשה אלבום תמונות המתעד אחד לאחד את שלבי העיסוי כפי שנוהגת אמא אחת בכפר נידח בהודו לעשות לילדה. את חוכמת הידיים העתיקה שלה, סביר להניח, רכשה בשנים של צפייה באמה שלה או באחיותיה, או בבנות הכפר האחרות. ידע יקר ערך שלמזלנו לא הלך לאיבוד והגיע עד לכאן כדי להעשיר את החוויה ההורית שלנו. 

 

שלבים מקדימים

אחד התנאים לקיום העיסוי הוא מרחב של שקט ושל רוגע. העיסוי אינו טקס טכני אלא מרחב מוגן, שלו ובטוח עבור התינוק המעורטל. מרחב זה נועד גם להורה המעסה, הטרוד כל העת בעינייני היומיום. לפני העיסוי עליו להיערך בעצמו: להכין את המרחב עם אוירה רצויה: תאורה, ריח, מוזיקה ולהוריד הילוך. התינוק מרגיש את הנשימה העמוקה שלוקח ההורה ומגיב לזה מיד.

 

בשלב הבא, שלפני תחילת העיסוי, חשוב שההורה יאסוף את התינוק אל חיקו לחיבוק וינשום איתו ביחד ורק לאחר רגע ארוך שכזה יניח את תינוקו על הגב, מבלי להסיר את המבט מעיניו ויבקש את רשותו לעסות אותו. כן, כן. תגובת התינוק לא תהיה מוטלת בספק. אם הוא אינו מוכן לקבל מגע הוא יבכה או יביע חוסר שביעות רצון. יש לכבד זאת. אפשר יהיה כעבור כמה רגעים להציע לו שוב ולבחון את תגובתו, אבל חשוב שהילד יפנים את המסר שההורה קשוב אליו ומכבד את צרכיו. בדרך כלל התגובה תהיה נלהבת: הושטת ידיים, שמחה, גרגורי הנאה.

 

עיסוי עוזר לפתור בעיות

כעיקרון עיסוי תינוקות לא נועד למטרת טיפול, אלא לכייף ולהעמקת הקשר עם הילד, אולם בעקיפין הוא בהחלט יכול לסייע להקלה על כאבי בטן או עצירויות או להרגעה לפני השינה ולמניעת נדודי שינה. גם לילדים עם מתח שרירים נמוך עשוי העיסוי להועיל מאוד ולחזק.

 

אבל המוקד אינו בתועלות שיכולות לצמוח מכך אלא מעצם קיומו של מרחב קבוע, על בסיס יומי או שבועי שבו נפגשים הורה וילדו ל"אמבטיה של מגע". כאשר זה הופך להרגל ומוסיף להתקיים גם כשהתינוק הופך לפעוט ולילד – הרווח הוא עצום. הורים שהחלו ללמוד את האמנות העתיקה הזו רק עם הילד השלישי מצטערים שלא ידעו על כך קודם. דבר אחד ברור: קיומו של העיסוי בתוך המשפחה משפר את היחסים ואת האווירה כאחד. הוא מוסיף רוגע, שלווה ואהבה ומרחב לקחת נשימה ולהתנתק מהקצב המהיר של החיים. 

 

מתי לעסות?

 

חשוב מאוד לצור טקס יומי קבוע בשעה קבועה. ההחלטה מתי צריכה להילקח על בסיס היכרותכם עם האנרגיה שלכם ועם התנהלות הבית. ייתכן שהבוקר הוא זמן אידיאלי: בני הבית הולכים למוסדות החינוך, הבית שקט ואת נינוחה ומלאת כוחות. ואולי דווקא בערב הוא הזמן הנכון לך? שעה שהגדולים כבר ישנים ואת רוצה להכין את התינוק לשינה...

המאמר באדיבות פיקטור – אלבום דיגיטלי




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו